Bevoegd verkeersregelaar?

Auteur Topic: Bevoegd verkeersregelaar?  (gelezen 85128 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #20 Gepost op: 22 maart 2011, 11:22:05
Prachtig wat voor kreten hier weer rondgeslingerd worden.

Bel gerust het verbond van verzekeraars (afd schade, leven, aansprakelijkheid, motorvoertuigen contactpersonen bij mij per pm). Als je hulp verleent bij een ongeval zijn jij (via AVP) en je auto (zelfs bij WA) gewoon verzekerd. Fend-off of niet haalt geen flikker uit. Hun redenering: Als je in de staart van dezelfde file aangereden wordt ben je toch ook verzekerd? Tevens kan door adequate hulp het totale schadebedrag beperkt blijven. Bij een noodsituatie zowel als burger als HV'er in prive tijd, kan en mag je dus gewoon naar eer en geweten (en kennis en kunde) handelen.

Als eerste als je veilig kunt helpen help doe dat dan. Korte sitrap en 112 inlichten volgens de schouwkaart.

Ook al heb je geen verstand van medisch handelen, dan nog kan je het SO gerust stellen en ervoor zorgen dat het slachtoffer zo veilig mogelijk zit en zo min mogelijk beweegt.

Er wordt hier een hoop gevoelens, gedachtes en ideeën als waarheid neergezet plus worden er een hoop emoties bij betrokken. Laat iedereen gewoon op zijn of haar manier hulp verlenen. Mensen die niets kunnen en willen zijn helaas er al genoeg, dat zijn dezelfde mensen die niets doen als een auto te water raakt, een peuter op de bodem van het zwembad drijft een meisje aangerand wordt in de bus. De maatschappij dat ben jij.
Freude am Fahren


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #21 Gepost op: 22 maart 2011, 12:20:38
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #22 Gepost op: 22 maart 2011, 18:00:47

Als eerste als je veilig kunt helpen help doe dat dan. Korte sitrap en 112 inlichten volgens de schouwkaart.

Schouwkaart zie http://www.eigenveiligheideerst.nl/pdf/schouwkaart-eve.pdf  998765


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #23 Gepost op: 3 april 2011, 16:47:18
Even een vraagje hierover...

Als je als brandweer of ambulance als eerste op het plaats incident aankomt en om een veilige werkplek te
creëren wil je het verkeer stil gaan zetten, hoe dit je veilig en zo effectief mogelijk?

(Ik ben bekend met het fend off zetten van je voertuig, maar wil nu vooral weten hoe ik het verkeer met gebaren veilig tot stoppen dwing)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #24 Gepost op: 3 april 2011, 16:58:00
Pff. Eerst wapperen met je armen zodat het aanrijdende verkeer afremt. Dan vanaf afstand een duidelijk stopteken geven. (zie voorbeelden op google) Heel moeilijk is het niet. Weet wel dat je als burger niet echt bevoegd bent om een stopteken te geven dus let op je eigen veiligheid.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #25 Gepost op: 3 april 2011, 17:47:24
Pff. Eerst wapperen met je armen zodat het aanrijdende verkeer afremt. Dan vanaf afstand een duidelijk stopteken geven. (zie voorbeelden op google) Heel moeilijk is het niet. Weet wel dat je als burger niet echt bevoegd bent om een stopteken te geven dus let op je eigen veiligheid.

Je mag volgens mij met een gerust hart een stopteken geven, alleen zijn andere niet verplicht deze op te volgen.
Freude am Fahren


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #26 Gepost op: 3 april 2011, 17:55:51
Dat bedoelde ik inderdaad professor ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #27 Gepost op: 6 april 2011, 23:08:38
Even een vraagje hierover...

Als je als brandweer of ambulance als eerste op het plaats incident aankomt en om een veilige werkplek te
creëren wil je het verkeer stil gaan zetten, hoe dit je veilig en zo effectief mogelijk?

(Ik ben bekend met het fend off zetten van je voertuig, maar wil nu vooral weten hoe ik het verkeer met gebaren veilig tot stoppen dwing)
Duidelijk zijn, grote bewegingen maken, de eerste automobilist  die je wilt gaan stoppen aankijken, met je ene hand recht omhoog en met de andere een plek op de weg aanwijzen waar je hem wilt laten stoppen....  en voordat je dat op de snelweg gaat proberen eerst van boven naar beneden zwaaiend de snelheid er uit proberen te halen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #28 Gepost op: 6 april 2011, 23:51:59
Even een vraagje hierover...

Als je als brandweer of ambulance als eerste op het plaats incident aankomt en om een veilige werkplek te
creëren wil je het verkeer stil gaan zetten, hoe dit je veilig en zo effectief mogelijk?

(Ik ben bekend met het fend off zetten van je voertuig, maar wil nu vooral weten hoe ik het verkeer met gebaren veilig tot stoppen dwing)

Wat is het grootste dat je bij je hebt met signalering.... juist je voertuig. Als jij het nodig vind voor je veiligheid zet je hem eerst geheel dwars over de weg "stopzetten van het verkeer". Daarna kun je besluiten hoe het verder "veiliger" is. Deze dingen staan ook inde leerstof tussen aanhallings tekens omdat elke verandering van het verkeer anders dan normaal gevaarlijk is.

Ten allertijde zorg voor de veiligheid van jou en andere weggebruikers als eerste.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Petertjuh360

  • Geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #29 Gepost op: 5 juli 2011, 10:32:51
Even het topic "bumpen".

Gisteren bij een ongeluk op de N95 - Kerkwerve stonden er 2/3 mensen het verkeer tegen te houden en naar een zijweg te laten afslaan.
Ik vroeg of ze zich konden legitimeren of dat ze bv politie/verkeersregelaar waren maar konden of wouden dit niet aantonen.
De Politie, Brandweer en Ambulance waren al aanwezig, waarom houd de Politie ons dan niet tegen?
Na een poosje kwam Rijkswaterstaat om het verkeer te regelen.

Zijn deze mensen die mij tegen hielden bevoegd om mij tegen te houden?
En MOETEN ze zichzelf kunnen legitimeren?