Bevoegd verkeersregelaar?

Auteur Topic: Bevoegd verkeersregelaar?  (gelezen 83638 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #200 Gepost op: 28 augustus 2013, 12:12:15
Je kan inderdaad maar één aanstelling per persoon hebben. Kennelijk heeft je oude werkgever wel de pas ingenomen (terecht), maar niet de aanstelling beëindigd (wat ze hadden moeten doen, want je bent immers niet meer als verkeersregelaar werkzaam). Als je oude werkgever niet kan of wil meewerken (wellicht hebben ze de pas al weggegooid), dan kun je VCNL verzoeken om je aanstelling in te trekken. Daarmee vervalt weliswaar je gehele aanstelling en moet je misschien opnieuw op cursus, maar je kunt op die manier wel een nieuwe pas krijgen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #201 Gepost op: 28 augustus 2013, 12:19:20
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1196003 date=1377684735
Je kan inderdaad maar één aanstelling per persoon hebben. Kennelijk heeft je oude werkgever wel de pas ingenomen (terecht), maar niet de aanstelling beëindigd (wat ze hadden moeten doen, want je bent immers niet meer als verkeersregelaar werkzaam). Als je oude werkgever niet kan of wil meewerken (wellicht hebben ze de pas al weggegooid), dan kun je VCNL verzoeken om je aanstelling in te trekken. Daarmee vervalt weliswaar je gehele aanstelling en moet je misschien opnieuw op cursus, maar je kunt op die manier wel een nieuwe pas krijgen.

Dit is niet helemaal waar, ik ken genoeg mensen die als ZZP-er een aanstellingspas hebben maar ook als dienstbetrekking. Zou ook vreemd zijn want in het hedendaagse zijn er veel mensen met meerdere werkgevers in hetzelfde werk.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #202 Gepost op: 28 augustus 2013, 13:46:32
Mijn oude werkgever heeft niks meer van mij, hoorde ik net. :-\


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #203 Gepost op: 28 augustus 2013, 13:55:59
Citaat van: HIT link=msg=1196006 date=1377685160
Dit is niet helemaal waar, ik ken genoeg mensen die als ZZP-er een aanstellingspas hebben maar ook als dienstbetrekking. Zou ook vreemd zijn want in het hedendaagse zijn er veel mensen met meerdere werkgevers in hetzelfde werk.
Jawel, je kan meerdere werkgevers hebben, maar in principe maar één aanstelling. In het verleden mocht je maar één werkgever op een pas hebben staan, dus mogelijk dat er in die tijd meerdere passen per persoon uitgegeven zijn. Daar is bij het introduceren van de regelgeving (jaren geleden) namelijk geen rekening mee gehouden, dat mensen voor meerdere werkgevers en/of zichzelf zouden kunnen gaan werken... ;D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #204 Gepost op: 28 augustus 2013, 15:17:29
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1196003 date=1377684735
Je kan inderdaad maar één aanstelling per persoon hebben. Kennelijk heeft je oude werkgever wel de pas ingenomen (terecht), maar niet de aanstelling beëindigd (wat ze hadden moeten doen, want je bent immers niet meer als verkeersregelaar werkzaam). Als je oude werkgever niet kan of wil meewerken (wellicht hebben ze de pas al weggegooid), dan kun je VCNL verzoeken om je aanstelling in te trekken. Daarmee vervalt weliswaar je gehele aanstelling en moet je misschien opnieuw op cursus, maar je kunt op die manier wel een nieuwe pas krijgen.
Kun je dan niet beter simpelweg aangeven dat je de pas kwijt bent, een nieuwe vragen, die kopiëren en dan via je nieuwe werkgever de boel omzetten?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #205 Gepost op: 28 augustus 2013, 15:27:01
Citaat van: petre link=msg=1196097 date=1377695849
Kun je dan niet beter simpelweg aangeven dat je de pas kwijt bent, een nieuwe vragen, die kopiëren en dan via je nieuwe werkgever de boel omzetten?

Hoe heet dat ook alweer ??? ??? ??? oh ja, fraude en dat staat niet goed op een VOG >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #206 Gepost op: 28 augustus 2013, 15:32:24
Dus de cursus opnieuw doen, ondanks dat ik een certificaat heb uit November 2012?


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #207 Gepost op: 28 augustus 2013, 15:33:03
Citaat van: HIT link=msg=1196108 date=1377696421
Hoe heet dat ook alweer ??? ??? ??? oh ja, fraude en dat staat niet goed op een VOG >:(
Hij heeft de pas niet meer, als zijn ex-werkgever die ook niet meer heeft is die weg. Waarom zou je met dat verhaal geen nieuwe kunnen aanvragen? Ik roep niet op om te liegen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #208 Gepost op: 28 augustus 2013, 15:39:51
Maar hij is de pas niet kwijt als in de zin zoek geraakt, hij heeft hem ingeleverd.

Maar zoals ik al zeg, of even bij de oude werkgever langs voor een kopie, of een tweede pas voor een tweede werkgever aanvragen. Moet geen enkel probleem zijn, gewoon even een telefoontje naar het VNCL doen en klaar. O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #209 Gepost op: 28 augustus 2013, 15:49:58
Klopt, pas is ingeleverd bij vorige werkgever, deze heeft de pas niet meer of kopie ervan, nieuwe werkgever kan geen nieuwe pas aan laten maken, volgens hun. Zij hebben zoals ik begreep van hun een kopie van mijn pas nodig of mijn pasnummer nodig.