Dat snap ik even niet.
Bij een ongeval gebruik je wel je zwaailichten maar je trekt niet al is het voor je eigenveiligheid je VKR jas of hesje aan.
En waarom niet het verkeer regelen of stopzetten om een veilige werkplek te creëren maar alleen op verzoek van politie/wegbeheerder omdat het dan hun verantwoordelijkheid is.
Durf je zelf geen verantwoordelijkheid te nemen of speelt er meer mee ?
Zoals jij het nu verteld kan je in mijn ogen net zo goed gewoon doorrijden want ik zie in wat jij omschrijft geen meerwaarde om te stoppen.
Het komt nu op mij over van het is in privétijd en krijg er niet voor betaald dus doe ik niets.
Hoe mooi kan het zijn als je door handelend optreden reclame maakt voor je bedrijf waardoor het klanten op kan leveren.
Je doet het dan niet voor de reclame maar om mensen in nood te helpen. Die reclame is een gunstig neveneffect zoals ik vandaag heb mee gemaakt. Tuurlijk meld ik zulke voorvallen altijd bij de baas om juridisch en verzekeringstechnisch ingedekt te zijn, als ze toestemming geeft, zoals ook in deze situatie.
Meestal noteer ik dergelijke in rapportvorm in eigen mapje:
"Rapport 43 Pechgeval Maastricht
Dat: 08-03-2012
Tijd: 13.05u
Loc: N2 thv MVV stadion
Ik reed op de N2 in Maastricht richting Eindhoven.
Ter hoogte van de N2 stadion MVV stond een auto op de rechterrijstrook met pech juist voorbij de kruising Terblijterweg richting Eindhoven. Er was geen vluchtstrook, dus de auto stond gevaarlijk en dan nog zonder zijn knippers aan. Eentje die niet oplet en die vliegt er zo achterop.
Ben er achter gaan staan met alarmverlichting en amber-led aan. De man had reeds de ANWB gebeld.
Uitgestapt, de VKR-jas aangetrokken en baas gebeld over de situiatie. Dit werd genoteerd ivm de verzekerings situatie en juridische afdekking.
Enkele meters terug gaan staan zodat het verkeer tijdig naar links kon uitwijken. Hoefde zowat niks te regelen, alleen het er staan was voor verkeer duidelijk dat er hinder was. De chauffeurs reageerden keurig op de situatie.
Na ongeveer 25 min kwam een takelwagen en heeft meneer meegenomen. Na een bedankje van de man en berger ook gewoon mijn weg vervolgt."