Bevoegd verkeersregelaar?

Auteur Topic: Bevoegd verkeersregelaar?  (gelezen 83659 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #110 Gepost op: 9 oktober 2012, 17:56:52
(...)
Echter het park ligt aan deze weg en dus zal een deel van de bezoekers de omleiding moeten volgen. Het gebeurd alleen regelmatig dat bezoekers de omleiding niet volgen en dus tegen de rijrichting in gaan. Om dit te voorkomen word er een evenementenregelaar  bij het schrikhek gezet met de taak al het verkeer de omleiding te laten volgen. Is de evenementenregelaar hier voor bevoegd of kunnen ze er beter niets aan doen. Ik hoop dat het zo duidelijker is.
(...)
Vervolgvragen: is de post voor het verwijzen naar de omleiding ook dezelfde post als de weg wordt afgesloten voor parkeren? En kan er met de werkzaamheden nog steeds in de bermen van die weg geparkeerd worden of is dat nu niet meer mogelijk? Is deze verwijspost ook bemand als er niet op de straat geparkeerd wordt?
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Verkeermeneer

  • Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #111 Gepost op: 10 oktober 2012, 23:19:34
Vervolgvragen: is de post voor het verwijzen naar de omleiding ook dezelfde post als de weg wordt afgesloten voor parkeren? Nee  de post voor het door verwijzen zit op ongeveer 600 tot 800 meter voor de afsluiting. .

En kan er met de werkzaamheden nog steeds in de bermen van die weg geparkeerd worden of is dat nu niet meer mogelijk?Ik weet niet af er afspraken over zijn gemaakt, maar zo als ik de situatie heb gezien zou ik het afraden. Omdat het in mijn ogen niet meer mogenlijk is
Is deze verwijspost ook bemand als er niet op de straat geparkeerd wordt?Nee Je moet het zo zien, als er opstaat geparkeerd word is er een omleiding om ze een zijstraat in te sturen.Nu tijdens die werkzaamheden is die straat voor de omleiding ook niet berijkbaar zit binnen de tijdelijke een richtings weg.
Ik hoop dat het je nog allemaal duidelijk is, ben niet zo goed met googel maps dat ik een duidelijke afbeelding kan plaatsen met de situatie.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #112 Gepost op: 11 oktober 2012, 12:04:45
Klinkt als een situatie die lastig in elkaar steekt. Het lijkt erop dat de evenementenregelaars van het pretpark dus buiten het normale werkgebied moeten optreden om de verkeerssituatie onder controle te houden, terwijl er niet eens buiten het eigen afgesloten terrein geparkeerd hoeft te worden (of niet eens geparkeerd kan worden). Als ik de verkeerskundig adviseur van het pretpark was, dan zou ik alleen buiten de poort komen als er ook daadwerkelijk buiten de poort wordt geparkeerd, want dan is de drukte immers zodanig groot dat je als pretpark je verantwoordelijkheid wilt of moet nemen. Alleen dan kun je ook overwegen of je nog buiten je normale werkgebied wilt komen, bijvoorbeeld voor de veiligheid of de gastvrijheid richting bezoekers. In alle andere gevallen zie ik het als een probleem voor de gemeente waar je je als pretpark in principe niet mee wilt bemoeien. Je hebt als pretpark geen direct belang bij het handhaven van eenrichtingsverkeer of het verkeer naar een omleiding sturen. De "dagelijkse" activiteiten van het pretpark is voor mij ook iets waar de wegbeheerder of de aannemer rekening mee moet houden, net zoals ze dat bij ieder ander bedrijf ook moeten. Dat wil niet zeggen dat je als pretpark niet wilt meedenken met de gemeente, maar je moet de verantwoordelijkheid eerst daar laten waar die hoort, en pas overnemen als dat nodig is.

Vergelijk het een beetje met het Ikea-probleem met afgesloten afritten. Uiteindelijk is het niet het probleem van Ikea dat er een file staat tot op de snelweg, dat is een probleem van Rijkswaterstaat. Rijkswaterstaat is daarvoor verantwoordelijk en zal dan ook de noodzakelijke verkeersmaatregelen nemen. Dat wil niet zeggen dat Ikea niet kan meedenken en meehelpen, bijvoorbeeld door verkeersregelaars het parkeren te laten begeleiden op de bekende drukke dagen, maar men zal zich niet bemoeien met zaken waar ze niet verantwoordelijk voor zijn.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Verkeermeneer

  • Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #113 Gepost op: 12 oktober 2012, 19:55:46
Klopt LT.Col. Me een lastige situatie en er werd mij min of meer om advies gevraagd. Maar ik kwam er niet echt uit dankje wel hier voor. het is de herfstvakantie overleven en dan eind deze maand gaat het park dicht.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #114 Gepost op: 13 oktober 2012, 22:57:25
Over bevoegdheid  gesproken gisteravond tijdens mijn avondienst weer enkele dingen gezien waar ik als Weginspecteur heb op moeten reageren en 1 daarvan was dat er weer een bedrijf bezig was die zijn verkeerregelaars de snelweg(afrit) opstuurden om het verkeer af te laten remmen,was een zeer gevaarlijke situatie en VKR weggestuurd,nogmaals een punt voor aandacht voor mede-forummers(vkr's),Laat je eigen niks wijs maken door bepaalde uitvoerders/projectleiders van aannemers dat je op snelweg(afrit) mag gaan staan want dat mag gewoon niet wegbeheerder laat het niet toe.

Dus nogmaals een tip laat je eigen niks wijs maken door uitvoerders/projectleiders, want ik weet dat er hier ook goede VKR's meelezen en goed hun werk uitvoeren.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #115 Gepost op: 13 oktober 2012, 23:05:11
Mail je dan zo'n bedrijf ook?
Ik zou het bijvoorbeeld wel willen weten als een medewerker zo handelt en beïnvloedbaar is.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #116 Gepost op: 13 oktober 2012, 23:09:28
Ja is al gedaan door collega's van de provincie en is opgesteld door rws en provincie inspecteurs,dus nu hun reactie afwachten want hun dachten dat ze dat wel mochten hihihihi we blijven gewoon lachen
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #117 Gepost op: 13 oktober 2012, 23:10:36
Tja....wat moet je anders roepen  998765
Maar volgens mij is dat toch algemeen bekend....en staat het met grote letters op je VKR pas  e050
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #118 Gepost op: 13 oktober 2012, 23:12:03
Ja maar die hadden ze niet bij hun  098uo 098uo,dus een inkopper voor ons ook nog en voor meneer de diender
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


sylvester1986

  • Gast
Reactie #119 Gepost op: 17 oktober 2012, 20:40:38
Kon even geen beter plekje vinden..... e050
Vraagje voor verkeersregelaars (VKR's), gebruiken jullie het fiets gebaar ook, zoals de VKR in het filmpje doet?
StEB Praktijkexamen verkeersregelaars 2
gertlutter1