Politie slaags met protesterende brandweer

Auteur Topic: Politie slaags met protesterende brandweer  (gelezen 7922 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Siebert

• Forum gebruiker
Gepost op: 21 september 2004, 15:46:03
DEN HAAG - Protesterende brandweermannen hebben dinsdag in Den Haag geprobeerd op te rukken naar het Binnenhof. Zij raakten daarbij slaags met de politie, die hen tegenhield. De politie heeft één brandweerman aangehouden.

De brandweer was prominent aanwezig bij de protestactie tegen de kabinetsplannen op het Spuiplein in Den Haag. Tientallen brandweerlieden en medewerkers van de ambulancedienst drongen eerder kort het gemeentehuis op het Spuiplein binnen. Zij kregen toegang tot het gebouw door het brandalarm af te laten gaan. "Want de politie had de toegang versperd", aldus brandweerman J. Rijntjes.

In totaal namen volgens de vakbond Abvakabo FNV 2500 mensen deel aan het protest in Den Haag.

bron: nu.nl

Ik weet niet of dit nou zo goed is voor de publieke opinie ???

gr Siebert

DDJ

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 21 september 2004, 16:51:33
Volgens de berichten van RTL nieuws werden ze zachthandig naar buiten gedirigeert door de politie dus ik weet niet wat nu waar is

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 21 september 2004, 16:53:55
Volgens de berichten van RTL nieuws werden ze zachthandig naar buiten gedirigeert door de politie dus ik weet niet wat nu waar is
zo is het mij ook ter ore gekomen,dat de colega,s gewoon verzocht zijn weer naar buiten te gaan.
Wel jammer dat die actie mislukt is

Rene112

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 21 september 2004, 20:33:04
De beelden bij nos-journaal lieten in ieder geval 'schermutselingen' zien tussen brandweermensen die demonstreerden en de politie.

Heel jammer... dit soort akties helpen volgens mij geen meter. Sterker nog : het zal eerder tegen de brandweer werken als het gaat om de publieke opinie :(

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 21 september 2004, 22:33:20
De beelden bij nos-journaal lieten in ieder geval 'schermutselingen' zien tussen brandweermensen die demonstreerden en de politie.

Heel jammer... dit soort akties helpen volgens mij geen meter. Sterker nog : het zal eerder tegen de brandweer werken als het gaat om de publieke opinie :(

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard
tja,ik zag die beelden ook op het journaal.En ik denk dat die schermutselingen niet helpen in deze acties :-\

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 22 september 2004, 00:49:35
iedereen komt voor z`n brood op...

de regering maakt het wel erg bond moet ik zeggen..
en dan kan bij sommige de stoppen door slaan...

brandweermannen/vrouwen zijn ook maar mensen..

maarja...iedereen heeft hier wel een mening over..

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #6 Gepost op: 22 september 2004, 02:06:10
brandweermannen/vrouwen zijn ook maar mensen..

Juist! En dat is een van de belangrijkste zaken die niet uit het oog verloren mag worden. Als bouwvakkers "slaags" raken met de politie dan kijkt men minder vreemd op dan als het ineens brandweerlieden zijn. Op zich wel begrijpelijk, want het ene moment sta je als collega's bij een incident en nu sta je ineens loodrecht tegenover elkaar. Het is lastig oordelen als je er niet bij bent geweest en niet weet welke redenen ten grondslag hebben gelegen aan deze schermutselingen. Uiteraard likken de media hun vingers af bij beelden waarop politie en brandweer "in gevecht" te zien zijn. Andere beelden en de redenen van deze onenigheid zijn op zo'n moment totaal niet interessant...

Groeten, Peter.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 22 september 2004, 09:28:09
Het wordt allemaal zo overtrokken. Natuurlijk mag je je stem laten horen, maar als er nu niet wordt ingegrepen door de regering, wordt Nederland straks bijvoorbeeld een arm land. Dat zei Zalm volgens mij ook al, wellicht in iets andere bewoording, hij heeft tenslotte meer gestudeerd dan mij. ;)
Ik weet ook wel dat wat er nu wordt geschrapt nooit meer terug komt, maar nu ingrijpen voor later, tja, het heeft wel wat.
Ik weet ook wel dat het forum niet bedoeld is voor politiek, maar dit heeft evengoed veel te maken met de hulpverlening, dus wellicht komt er hier nog iets vruchtbaars uit. 8)

Christian

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 22 september 2004, 11:12:42
nou, niet bedoeld is voor politiek?? En als het nu wachtlijsten betreft, het aantal ambulances, de kwaliteit van de zorg voor ouderen en zieken? Dan betreft het toch in hoge mate hulpverlening? Als je ziet dat volgens het een onderzoek van het ANP 4 van de 5 mnensen door de recente maatregelen het huidige kabinet niet meer zien zitten, hoe kun je dan denken dat het slecht voor de publieke opinie is als brandweermannen daar ook aktie tegen voeren.  Juist zei Zalm dat hij verwachtte dat er weinig tegen de plannen geprotesteerd zou worden en dat de mensen het er wel mee eens waren dus.

Heeft hij het even mis...

Henk

Michel

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 22 september 2004, 14:12:50
Het wordt allemaal zo overtrokken.

Overtrokken is de schets van de situatie waarin Nederland volgens dit kabinet zit!

Citaat
Natuurlijk mag je je stem laten horen, maar als er nu niet wordt ingegrepen door de regering, wordt Nederland straks bijvoorbeeld een arm land.

Oh, gelukkig mogen we nog wel laten weten wat we ervan vinden. Wel gek dat de manier waarop dit kabinet de recessie probeerd te bestrijden zo wezenlijk verschild van andere landen, waarin de economie nu veel sneller aantrekt. En bijvoorbeeld een arm land? We zitten niet op de rand van de derde wereld te kijken, over overtrokken gesproken!

Citaat
Dat zei Zalm volgens mij ook al, wellicht in iets andere bewoording, hij heeft tenslotte meer gestudeerd dan mij. ;)

Dat Zalm het vast anders heeft gezegd maakt niet uit. We hebben ook een minister gehad in Nederland die alleen de MAVO had afgemaakt. De mening maakt voor mij meer verschil.

Citaat
Ik weet ook wel dat wat er nu wordt geschrapt nooit meer terug komt, maar nu ingrijpen voor later, tja, het heeft wel wat.

"Ja jongens, wat jullie ouders en grootouders hebben opgebouwd vroeger, wat Nederland een beschaafd land maakt, is leuk. Maar ja, een beetje ingrijpen voor later, tja het heeft wel wat..." Een econoom die een verklaring voor dit kabinetsbeleid probeerde te zoeken, kwam erop dat het iets christelijks is. Het is te goed gegaan in Nederland, en daarvoor gaan we nu met z'n allen boete doen. Eerst komt het zuur, dan komt het zoet...
Nou heb ik het thuis heel goed, het ontbreekt ons aan  niets. Maar de gedachte in een land te wonen waarin grote groepen mensen nu de eindjes heel hard moeten aantrekken om ze aan elkaar te kunnen knopen, vind ik heel zuur. En dat met het CDA als grootste partij in het kabinet! CDA minister De Geus durfde zelfs te zeggen dat ook hij het ging voelen! Verdien je €120.000 per jaar, hoe durft-ie!
Minister President Balkenende legt nu onverwacht een langdurig werkbezoek af aan de Nederlandse gezondheidszorg. Hij weet zometeen als geen ander hoe je je voelt als er flink gesneden moet worden. Hij heeft nu mooi even de tijd om daarover van gedachte te wisselen met het personeel en zijn medepatiënten, of zal die op een eigen kamertje liggen? En als hij thuiskomt, hoop ik dat hij de wijkverpleging van de thuiszorg nog kan betalen! Zijn no-claim voor de zorg heeft-ie in iedergeval al verspild!

Citaat
Ik weet ook wel dat het forum niet bedoeld is voor politiek, maar dit heeft evengoed veel te maken met de hulpverlening, dus wellicht komt er hier nog iets vruchtbaars uit. 8)

Christian

Bedankt dat je de deur hiervoor openzette.

Groeten van Michel, die van ambulancegeel houdt, maar zo rood is als de brandweer