Het wordt allemaal zo overtrokken.
Overtrokken is de schets van de situatie waarin Nederland volgens dit kabinet zit!
Natuurlijk mag je je stem laten horen, maar als er nu niet wordt ingegrepen door de regering, wordt Nederland straks bijvoorbeeld een arm land.
Oh, gelukkig mogen we nog wel laten weten wat we ervan vinden. Wel gek dat de manier waarop dit kabinet de recessie probeerd te bestrijden zo wezenlijk verschild van andere landen, waarin de economie nu veel sneller aantrekt. En bijvoorbeeld een arm land? We zitten niet op de rand van de derde wereld te kijken, over overtrokken gesproken!
Dat zei Zalm volgens mij ook al, wellicht in iets andere bewoording, hij heeft tenslotte meer gestudeerd dan mij.
Dat Zalm het vast anders heeft gezegd maakt niet uit. We hebben ook een minister gehad in Nederland die alleen de MAVO had afgemaakt. De mening maakt voor mij meer verschil.
Ik weet ook wel dat wat er nu wordt geschrapt nooit meer terug komt, maar nu ingrijpen voor later, tja, het heeft wel wat.
"Ja jongens, wat jullie ouders en grootouders hebben opgebouwd vroeger, wat Nederland een beschaafd land maakt, is leuk. Maar ja, een beetje ingrijpen voor later, tja het heeft wel wat..." Een econoom die een verklaring voor dit kabinetsbeleid probeerde te zoeken, kwam erop dat het iets christelijks is. Het is te goed gegaan in Nederland, en daarvoor gaan we nu met z'n allen boete doen. Eerst komt het zuur, dan komt het zoet...
Nou heb ik het thuis heel goed, het ontbreekt ons aan niets. Maar de gedachte in een land te wonen waarin grote groepen mensen nu de eindjes heel hard moeten aantrekken om ze aan elkaar te kunnen knopen, vind ik heel zuur. En dat met het CDA als grootste partij in het kabinet! CDA minister De Geus durfde zelfs te zeggen dat ook hij het ging voelen! Verdien je €120.000 per jaar, hoe durft-ie!
Minister President Balkenende legt nu onverwacht een langdurig werkbezoek af aan de Nederlandse gezondheidszorg. Hij weet zometeen als geen ander hoe je je voelt als er flink gesneden moet worden. Hij heeft nu mooi even de tijd om daarover van gedachte te wisselen met het personeel en zijn medepatiënten, of zal die op een eigen kamertje liggen? En als hij thuiskomt, hoop ik dat hij de wijkverpleging van de thuiszorg nog kan betalen! Zijn no-claim voor de zorg heeft-ie in iedergeval al verspild!
Ik weet ook wel dat het forum niet bedoeld is voor politiek, maar dit heeft evengoed veel te maken met de hulpverlening, dus wellicht komt er hier nog iets vruchtbaars uit.
Christian
Bedankt dat je de deur hiervoor openzette.
Groeten van Michel, die van ambulancegeel houdt, maar zo rood is als de brandweer