Het valt mij op, dat je de laatste tijd nogal snel reageerd om mensen of te zeiken als ze een bericht plaatsen dat in jou ogen onbenullig is... ik denk dan... reageer dan lekker niet en ga ergens anders je frustratie op botvieren ofzo. Laat de mensen die kennelijk niet "alwetend" zijn lekker hun vragen stellen b.v.d.
De manier waarop sommige mensen vragen stellen is net zoiets als "ik hoor een brandweerwagen rijden, wat is er aan de hand?". Of er worden 4 ambu's naar 1 adres gestuurd en dan is het meteen "Ai dat ziet er niet goed uit". Laat ik na jaren dit forum te hebben gelezen voorzichtig proberen te constateren dat er steeds meer sprake is van 'ramptoeristisch' achtige berichten. Enerzijds de scannerluisteraars die niet meer mee kunnen luisteren, dus aan de hand van de via P2000 ontvangen berichten bij elke -in hun ogen- interessante melding maar meteen komen vragen wat er aan de hand is (dit forum is volgens mij geen persbureau?), anderzijds het steeds maar weer posten van links naar sites met 'incidentenfoto's' met naar mijn bescheiden mening niets anders als doel dan het trekken van bezoekers. Maarja, hoe meer 'ramptoeristen', hoe gewoner men deze trend gaat vinden. Sterker nog, het blijkt doodnormaal om als 'buitenstaander' te vragen waarom de brandweer naar een bepaald adres gaat. Mooi hoor, dat P2000. Geef jij mensen ook toegang tot je email? Zou je het normaal vinden als de zaken die jij met anderen bespreekt op een forum ter discussie worden gesteld? Denk er eens over na, er wordt veel te makkelijk om gegaan met de berichten die totaal niet voor bepaalde mensen bedoeld zijn.
Nog sterker, volgens de letter van de wet is het zelfs verboden. Wat mij betreft mogen ze er keihard tegen op treden...
Groeten, Peter.