een beetje research van jou kant en je had erachter gekomen dat ik niet de eerste de beste ramp toerist ben ...als ik zo vrij mag wezen wat voor functie binnen hulpverlenend Nederland bekleed jijzelf?
Ik heb nergens beweerd dat JIJ een ramptoerist zou zijn, misschien trek je mijn verhaal te persoonlijk aan, tsja daar kan ik ook weinig aan doen, ik had het over de trend in het algemeen. Nooit heb ik er een geheim van gemaakt dat ik geen hulpverlener ben en dat waarschijnlijk ook nooit zal worden. Dus dat 'research' geldt ook voor jou. Ik distantieer mij echter op bijzonder grote afstand van ramptoeristen die maar zoveel mogelijk bloed willen zien, bij de horen van de eerste de beste sirene alle middelen uit de kast trekken om maar te ontdekken wat er aan de hand is en bij het maken van foto's van de meest gruwelijke incidenten deze aan de man proberen te brengen met teksten waar zij naar mijn mening een celstraf voor mogen krijgen, hoe durf je het leed van anderen als sensatie aan de man te brengen?!
Jouw vraag. Een "gewone" woningbrand, of meer? Wat zou het meer moeten zijn? Er zijn slachtoffers, waarbij je er in veel gevallen vanuit kunt gaan dat het gaat om rookintoxicatie of brandwonden. Het lijkt zoals Jerommeke al terecht opmerkte op het vragen naar de bekende weg. Als er 2 ambu's naar een onwelwording worden gestuurd dan zou je ook kunnen vragen "een gewone onwelwording, of meer?". Tsja zo is naar mijn idee het einde zoek, legio meldingen waarop een dergelijke vraag van toepassing is. Gaat het om een ziekenhuis of een uitgaansgelegenheid dan praten we al weer heel ergens anders over.
Groeten, Peter.