112 berichten 2007: Wie weet er meer van?

Auteur Topic: 112 berichten 2007: Wie weet er meer van?  (gelezen 546425 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #1360 Gepost op: 20 maart 2007, 15:33:37
Tsja...het is en blijft de pers he  ;D ;)
Volgens mij krijgt de pers dit soort informatie van de politie ove rhet algemeen?
*leegheid*


Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #1361 Gepost op: 20 maart 2007, 15:37:04
Volgens mij krijgt de pers dit soort informatie van de politie ove rhet algemeen?

Vaak wel, maar het kunnen ook eigen bevindingen zijn, zeker als het nieuws nog vers is  ;)


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1362 Gepost op: 20 maart 2007, 15:51:03
Volgens mij krijgt de pers dit soort informatie van de politie ove rhet algemeen?
Politie komt vaak nog niet met concrete uitspraken wat er gebeurd is... Daar wachten ze wel mee totdat ze alle feiten op een rijtje hebben. Aangezien de pers wel actueel wil zijn geven ze nog wel is een eigen uitwerking aan een vage persvoorlichting... Met dit als gevolg.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1363 Gepost op: 20 maart 2007, 16:00:36
Melding was een massale vechtpartij waarbij mogelijk gestoken of geschoten zou zijn. Een verdachte met een zwart vuurwapen. Op het Hofplein is een zilverkleurig vuurwapen aangetroffen in een telefooncel. De school is ontruimd, maar het is niet zeker of er nog leerlingen binnen zitten. De verdachte met het zwarte vuurwapen zou nog binnen zitten. AT is tp.
greetz,  Enrique


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #1364 Gepost op: 20 maart 2007, 16:04:48
Dat mogelijk mag je in ieder geval weglaten want er lag iemand op de grond in een plasje bloed. of er nu geschoten of gestoken is weet ik niet. Het leek in ieder geval wel mee te vallen want de ambulance ging rustig en zonder mmt richting ziekenhuis.
MMT-arts moest zich eerst nog voorbij een aantal overijverige beveiligers van de school slaan voor hij bij het slachtoffer kon komen :)

aardig gek hoor, ik wilde gewoon even gaan sporten bij david lloyd, kom je dat tegen...

NOS heeft het hele gebeuren toevallig gefilmd (filmpje staat er nog niet op)
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #1365 Gepost op: 20 maart 2007, 16:26:18
16:22:19   20-03-07   Prio 1 Woningbrand PIETER J TROELSTRASTR 45 HARL Inzet TS1HARLI HWHARLIN

16:23:19   20-03-07   Prio 1 Woningbrand PIETER J TROELSTRASTR 49 HARL Inzet TS2HARLI HWBOLSWA

zit 1 minuut tussen en erzit geen 'nader bericht' bij, wat er normaal bij middelbrand wel bij zit. Ik denk zelf dat de melding er per ongeluk 2 keer wordt uitgestuurd.


Lifequard Texel

  • EHBO/Reddingsbrigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • Leeuwarden
Reactie #1366 Gepost op: 20 maart 2007, 16:36:12
16:34:29 20-03-07 6 I BRAN Prio 1 Woningbrand PIETER J TROELSTRASTR 45 HARLINGEN ( HARL ) Inzet (Nader bericht: middel-brand)
Strandwacht / Zweminstructeur EHBO-er / AED-bediener Preventiemedewerker / Hoofd Bedrijfshulpverlening Schipper KWS standby boot


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1367 Gepost op: 20 maart 2007, 16:39:01
16:22:19   20-03-07   Prio 1 Woningbrand PIETER J TROELSTRASTR 45 HARL Inzet TS1HARLI HWHARLIN
16:23:19   20-03-07   Prio 1 Woningbrand PIETER J TROELSTRASTR 49 HARL Inzet TS2HARLI HWBOLSWA

zit 1 minuut tussen en erzit geen 'nader bericht' bij, wat er normaal bij middelbrand wel bij zit. Ik denk zelf dat de melding er per ongeluk 2 keer wordt uitgestuurd.

Tsja weer een gevalletje van P2000-speculaas, maar aangezien het 2 verschillende adressen zijn (om wat voor reden dan ook) zouden het in GMS 2 afzonderlijke incidenten zijn. Dus niet per ongeluk 2x gepiept, want de gealarmeerde voertuigen zijn ook verschillend. Nadat de TS1 en de HW van Harlingen reeds aan het eerste incident waren gekoppeld kwamen bij het 2e incident de TS2 en de HW van Bolsward tevoorschijn. Uiteindelijk is er minimaal 2x TS ingezet (misschien ook 2x HW) want zojuist is het toch middelbrand geworden :

0303320 16:34:29 20-03-07  Prio 1 Woningbrand PIETER J TROELSTRASTR 45 HARL Inzet (Nader bericht: middel-brand)
                           - BRW Friesland (Harlingen - Commandant) -

Groeten, Peter.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1368 Gepost op: 20 maart 2007, 16:41:30
Dat mogelijk mag je in ieder geval weglaten want er lag iemand op de grond in een plasje bloed. of er nu geschoten of gestoken is weet ik niet. Het leek in ieder geval wel mee te vallen want de ambulance ging rustig en zonder mmt richting ziekenhuis.
MMT-arts moest zich eerst nog voorbij een aantal overijverige beveiligers van de school slaan voor hij bij het slachtoffer kon komen :)

aardig gek hoor, ik wilde gewoon even gaan sporten bij david lloyd, kom je dat tegen...

NOS heeft het hele gebeuren toevallig gefilmd (filmpje staat er nog niet op)


Om het nog verwarrender te maken, is/wordt er tussen 14.30 en 17.00 uur vandaag op de Coolsingel, aan de andere kant van het Hofplein als waar dat zilverkleurige vuurwapen is aangetroffen en waar het incident plaats had, iemand neergeschoten (diverse malen zelfs...), gepaard gaand met ontploffingen. Al sinds halverwege de middag liggen er daarom (preventief...) sluipschutters op het dak van het Hiltonhotel. Dát zijn echter filmopnames.... camera's in overvloed dus.... ;)
greetz,  Enrique


Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #1369 Gepost op: 20 maart 2007, 18:21:12
Politie komt vaak nog niet met concrete uitspraken wat er gebeurd is... Daar wachten ze wel mee totdat ze alle feiten op een rijtje hebben. Aangezien de pers wel actueel wil zijn geven ze nog wel is een eigen uitwerking aan een vage persvoorlichting... Met dit als gevolg.
even off-topic...
Ik heb de laatste tijd hier wel aardig wat perberichten gelezen, die nou niet bepaald kloppen. Meestal is het een beetje naar de hand van de politie gezet, zo zie ik het hoor. (als het niet zo is =>sorry)
Weer of geen weer... altijd brandweer