het is andersom volgens mij, vliegt de heli DAN is het grip 1.
en de heli gaat echt alleen vliegen bij vermoeden van ernstig letsel.
Een ongeval met beknelling kan direct al aanleiding zijn voor het direct ter plaatse sturen van het MMT.
GRIP 1 staat er totaal los van en heeft niets met een heli inzet te maken maar met de wijze van operationele leiding op de plek van een incident. GRIP 1 wil zeggen dat er op de plek van het ongeval leidinggevenden daadwerkelijk aanwezig zijn van o.a. politie, brandweer enz. Gezamelijk voeren zij overleg en hebben de operationele leiding.
In de melding is ook COBA-4 te zien en dat is coordinatieplan ongeval bestrijding autosnelwegen, deze aanduiding loopt ook en hoe hoger het cijfer hoe groter het incident, coba-4 is volgens mij een kettingbotsing met max. 3 betrokken voertuigen.
Zwolle is net het grensgebied voor inzet van lifeliner 3 of lifeliner 4 en in het Nimweegse is in ieder geval geen inzet geweest voor dit incident.
Groet,
0923993