1301605 17:19:12 28-6-2007 P 1 4531 4551 NIEUWSTRAAT 61 VLISSINGEN OBMS-B Foyer de Jeunesse BRW Vlissingen ( Groot Alarm Chauffeurs )
1301599 17:19:12 28-6-2007 P 1 4531 4551 NIEUWSTRAAT 61 VLISSINGEN OBMS-B Foyer de Jeunesse BRW Vlissingen ( Groot Alarm )
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Ik vraag me ook al een tijdje af wie die term heeft verzonnen, er zijn daar simpelweg meerdere blusgroepen en chauffeursgroepen. Wat je hier ziet is een alarmering voor
alle groepen. Waarom dat nu weer "groot alarm" genoemd moet worden weet ik eigenlijk ook niet. Zie het maar als "Blusgroepen Totaal" en "Chauffeurs Totaal". Minder spannend dan het lijkt dus
Koppelcode AC Haaglanden
Hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde. Wat is een koppelcode? Dat heeft ook iemand een keertje verzonnen en hele volksstammen nemen het over. In bepaalde gevallen wil GMS een code alarmeren om een bepaalde eenheid aan een incident te kunnen koppelen. Een
eenheid koppelen, het koppelen van/tussen 2 regio's is onmogelijk. In sommige regio's verschijnt zo'n bericht op de lichtkrant van de betreffende buurregio, maar in andere gevallen is het gewoon een soort dummycode.
In dit geval wordt er niet eens een extra capcode meegezonden, dus wat zou er gekoppeld moeten worden? Er staat simpelweg
HGL_WO2, hetgeen aangeeft dat er een WO uit Haaglanden meerijdt. De alarmering hiervan geschiedt telefonisch. Zoals het ook hoort, het zou wel erg rommelig worden als men elkaars eenheden gaat alarmeren....
Groeten, Peter.