112 berichten 2007: Wie weet er meer van?

Auteur Topic: 112 berichten 2007: Wie weet er meer van?  (gelezen 555253 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

112 Gooi en Vechtstreek.n

  • Gast
Reactie #4650 Gepost op: 3 augustus 2007, 01:34:02
iemand een idee?????

01:26:31 03-08-07 5 G BRAN PRIO 1 : 671 642 FLEVOZIEKENHUIS Hospitaalweg 1 ALMERE 1315RA LEKKENDE VATEN (GeVi nummer: 225)  


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #4651 Gepost op: 3 augustus 2007, 01:38:10
iemand een idee?????

01:26:31 03-08-07 5 G BRAN PRIO 1 : 671 642 FLEVOZIEKENHUIS Hospitaalweg 1 ALMERE 1315RA LEKKENDE VATEN (GeVi nummer: 225)  
Google

GeVi nummer
Gepersonaliseerd Resultaten 1 - 10 van circa 575 voor GeVi nummer (0,08 seconden)

'Gevaarsidentificatie-nummer' of Gevi-nummer' (www.politie.nl)

Zo simpel als wat.  ;)
343, never forget.


korsakoff

  • Gast
Reactie #4652 Gepost op: 3 augustus 2007, 08:37:06
GEVI-nummer = gevaarsidentificatie-nummer
Staat op oranje, rechthoekige borden op de voor- en achterkant van vrachtwagens met gevaarlijke stoffen om aan te geven welke stof er in zit. Staat ook op alle mogelijke verpakkingsvormen waarin een gevaarlijke stof zit.

Op dat bord staan 2 nummers: ht bovenste identificeert de specifieke stof (of mengsel) en het onderste identificeert het gevaar.

225 betekent in normaal nederlands: sterk gekoeld, vloeibaar gemaakt gas, verbranding bevorderend (oxiderend)

Bij ziekenhuizen zal het hoogstwaarschijnlijk gaan om: ZUURSTOF.....
Lucht kan ook maar dat wordt bij ziekenhuizen normaliter niet opgeslagen, zuurstof wel.

Ergo: zuurstofvat waar iets mee mis is. Behoorlijk vervelend omdat alles dat maar een beetje kan branden, gaat branden als door een lekkage van pure zuurstof de concentratie zuurstof in de lucht te hoog wordt.


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #4653 Gepost op: 3 augustus 2007, 08:39:33
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADR_gevarenklassen_en_labels

Hier staat een verklaring van alle GEVI nummers. O0
'T is elke keer weer brandweer...


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #4654 Gepost op: 3 augustus 2007, 09:25:57
Citaat
05:12:48 03-08-07 22 G BRAN P 1 BOERDERIJBRAND Bouwdriest 1 LEUSDEN (LDN) (Classificatie: grote brand) Eenh: REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686  

05:06:37 03-08-07 22 G BRAN P 1 RIETDEKKERS BOERDERIJBRAND Bouwdriest 1 LEUSDEN (LDN) Eenh: CTH982  

04:51:52 03-08-07 22 G BRAN P 1 BOERDERIJBRAND Bouwdriest 1 LEUSDEN (LDN) Eenh: LDN655 LDN647 LDN699 AVL648  


Gevalletje... niets aan te redden. Rietenkap volledig weggebrand. Hele hoge vuurbelasting  :o.

de VC, COH en rietdekkers (had toch geen zin meer) zijn niet TP geweest.

edit:



Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #4655 Gepost op: 3 augustus 2007, 10:57:09
GEVI-nummer = gevaarsidentificatie-nummer
Staat op oranje, rechthoekige borden op de voor- en achterkant van vrachtwagens met gevaarlijke stoffen om aan te geven welke stof er in zit. Staat ook op alle mogelijke verpakkingsvormen waarin een gevaarlijke stof zit.

Op dat bord staan 2 nummers: ht bovenste identificeert de specifieke stof (of mengsel) en het onderste identificeert het gevaar.

225 betekent in normaal nederlands: sterk gekoeld, vloeibaar gemaakt gas, verbranding bevorderend (oxiderend)

Bij ziekenhuizen zal het hoogstwaarschijnlijk gaan om: ZUURSTOF.....
Lucht kan ook maar dat wordt bij ziekenhuizen normaliter niet opgeslagen, zuurstof wel.

Ergo: zuurstofvat waar iets mee mis is. Behoorlijk vervelend omdat alles dat maar een beetje kan branden, gaat branden als door een lekkage van pure zuurstof de concentratie zuurstof in de lucht te hoog wordt.

Volgens mij is het net andersom: bovenste cijfer is een gevaarsaanduiding, onderste is stofaanduiding.
Op tankauto's van benzinemaatschappijen zie je vaak deze:

33  
1202

De 3 heeft als aanduiding brandbaar,  2 3en wil zeggen zeer brandbaar
1202 is de stofaanduiding voor benzine

Groeten, Bozo
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #4656 Gepost op: 3 augustus 2007, 11:27:12
Even OFF-TOPIC en tussendoor; als iemand die lijst wil hebben, ik heb hem hier liggen in een PDF bestandje. Met alle stofaanduidingen.


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #4657 Gepost op: 3 augustus 2007, 11:57:13
Volgens mij is het net andersom: bovenste cijfer is een gevaarsaanduiding, onderste is stofaanduiding.
Op tankauto's van benzinemaatschappijen zie je vaak deze:

33  
1202

De 3 heeft als aanduiding brandbaar,  2 3en wil zeggen zeer brandbaar
1202 is de stofaanduiding voor benzine

Groeten, Bozo

33/1203 is benzine

30/1202 is gasolie/dieselolie of lichte stookolie
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #4658 Gepost op: 3 augustus 2007, 11:58:01
33/1203 is benzine

30/1202 is gasolie/dieselolie of lichte stookolie
;D ;D ;D  Je was me net voor  ::) :( O0 O0 O0 O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4659 Gepost op: 3 augustus 2007, 12:28:46
Klok, klepel, waardan ? Volgens mij klopt er ook niet veel van. Vandaar ook jouw lach en latere boosheid in jouw smileys. C2000 valt uit en dus 112 ook

Het bericht klopt prima hoor, maar jij gaat de fout in met het woord dus. Een en ander hoeft geen verband met elkaar te houden, maar mocht je het nog niet weten, zowel 112 als het C2000 werken beide met telefoonlijnen. Als de 'juiste' kabel geraakt wordt, dan ligt het er beiden uit. De centrale voor cluster 14 staat in Rotterdam, waardoor bij uitval ook het C2000 van ZHZ kan uitvallen. Als 'diezelfde' kabel in ZHZ wordt geraakt dan ligt hun 112 eruit, maar C2000 draait vrolijk door.

Groeten, Peter.