^^^
Was bij mij om de hoek dus even wezen kijken.. Heb ook een enthousiaste fotograaf zien rondlopen dus verwacht nog wel foto's..
Flinke brand in de parkeergarage van een gloednieuw (3 à 4 maanden geloof ik) appartementencomplex op de Lloydpier. Garage ligt bovengronds en brand was uitslaand. Vanaf afstand was goed te horen dat er dingen naar beneden vielen; wellicht de plafondplaten. Of autobanden die klapten, kan ook.. Bewoners waren allemaal in orde en met een bus van de RET naar een opvang getransporteerd.
Flink wat materieel aanwezig zoals hierboven wel te zien is. Daarnaast was de Havendienst met drie schepen aanwezig die vanaf het water goed kon blussen; komt flink water uit zo'n kanon.. Havenpolitie was ook met een schip tp.
Brand was al meester toen de VC vanuit Barendrecht kwam aanscheuren, maar dat zal er wel bij horen.. VC-GHOR was zo mogelijk nog later. Ben vertrokken toen de recherche aan kwam rijden.
De ambu die hierboven wordt genoemd op een ander adres was een gevalletje bij de havenpolitie niet ver van dit pand, maar stond er voor zover ik heb kunnen achterhalen los van .Zag die abmu gewoon leeg vertrekken toen ik ook naar huis ging.
Edit: Betreft dit gebouw (Harbour Edge)