Hoog energetisch zal in dit geval (denk ik) slaan op de snelheid waarmee de (ik vermoed aanrijding) heeft plaatsgevonden.
bij de ambudienst wordt dit ook gemeld vanwege de aard van de mogelijke verwondingen waarmee rekening kan worden gehouden.
HE letsel komt voor bij onder meer aanrijdingen, val van hoogte enz.
Iemand aanvulling ??
Enige wat ik weet is dat het een ongeval met beknelling betrof. Brandweervoertuigen t.p. waren in ieder geval 2x TS, 1x HV2 en 1x OvD (en eventueel voertuigen waarmee nog meer vrijwilligers ter plaatse zijn gekomen).
Twee mensen gewond na aanrijding op A59
RAAMSDONK: Vrijdag 3 maart omstreeks 12.00 uur is op de A59 vlak voor knooppunt Hooipolder (rijrichting Breda) een personenauto achterop een vrachtwagen met aanhanger gereden. De vrachtwagenchauffeur, een 28-jarige man uit Scherpenisse, remde af voor het rode verkeerslicht toen hij plotseling een klap hoorde. Een personenauto, met daarin twee oudere dames, bleek door nog onbekende oorzaak achterop de tankauto te zijn gereden.
De bestuurster van de auto, een 73-jarige vrouw uit Wassenaar en haar 75-jarige passagier uit Den Haag, werden opgevangen door een medeweggebruiker. De vrouwen klaagden over pijn op de borst en in de nek en zijn per ambulance overgebracht naar een ziekenhuis in Breda. Over hun toestand is nog niets bekend.
Bron: Politie MWB