Nou hierbij mijn verhaal van Maandagavond,
Omstreeks 10 voor zeven afgesproken van de van IJsendijkstraat in Purmerend om vervolgens richting Zaandam te gaan voor de One-seven oefening in de hoop dat de kazernecommandant van Wormer het wel heeft doorgegeven aan de Bevelvoerder
. Na een beetje zoek werk in Zaandam kwamen we omstreeks 10 over 7 aan op de Oostzijde bij Hilko. Omdat dit nog wel erg vroeg was hebben wij besloten om de tankautospuit van Wormer tegemoet te rijden. Net voor Wormer kwam de Tankautospuit ons voorbij.
Na snel te draaien reden wij achter Wormer aan. Na een rit van ongeveer 10 minuten kwamen wij voor de tweede keer op de Oostzijde in Zaandam. Na kennisgemaakt te hebben met de manschappen was het nog even wachten op een paar andere die de sleutel hadden.
Al snel was het hek open en kon er begonnen worden met oefenen. Na waterwinning opgebouwd te hebben en de straal uitgelegt te hebben in het pand begon het pas echt. Een grote witte gordijn kwam te voorschijn.
Eindelijk het echte werk! In het leegstaand pand maakte het nogal een lawaai maar na enkele minuten was je daar aan gewend. Nadat iedereen het eens geprobeerd had en de kracht van One-seven gevoeld te hebben was de ruimte veranderd in een witte kleverige massa.
Doet me bijna denken aan iets. Nee laat maar... Helaas omdat het donker werd en het kouwd was hebben wij besloten om verder in Zaandam rond te kijken en hebben de manschappen bedankt en we zijn vertrokken. Al snel kwam de eerste melding. Brandweer Wormerveer uitrukken voor een binnenbrand in een school. Maar helaas eenmaal daar aangekomen bleek het mee te vallen. Toch maar weer terug naar Zaandam. Wij rijden Zaandam binnen en al snel kwam de tweede melding. OGS Brandaris Zaandam. Omdat we toch al dichtbij het Prins Bernhardplein zaten reden wij achter de 691 mee naar de Brandaris.
Om dit verhaal even kort te houden bij deze inzet zijn een 7 tal ambulances, 3 tal politie en 3 tal brandweervoertuigen ingezet. Na deze melding toch maar naar huis. Voor mij was het een fantastische avond en hoop het snel weer eens mee te maken en uitgenodigt te worden door Wormer. Nogmaals bij deze Jongens van Wormer hartelijk bedankt!!
Eventuele filmpjes zijn beschikbaar op de website
www.brandweer-purmerend.nl