Was vandaag op schiphol en daar vloog een grote militaire transport helicopter een rondje om de toren.
Ok, een helicopter in de buurt van een luchthaven begrijp ik best maar dit zag er toch een beetje vreemd uit...
Ik heb geen verstand van heli's maar zo'n groot groen ding met twee paar wieken achter elkaar...
Vele mensen stonden voor de ramen te kijken zo van oh oh er zal toch niets zijn...
Sjongejonge wat een sensatiezucht "Veel mensens stonden voor de ramen te kijken zo van OW OW er zal toch niets zijn.... "
Stonden ze niet te kijken zo van "Goh wat MOOI zo'n helicopter?"
Je geeft er een draai aan die neigt naar sensatie-zoekerij.
Die zal ik dan maar direct de kop indrukken, hier is niks vreemds aan geweest.
D663, Chinook helicopter van Soesterberg die, héél normaal en héél netjes op een ingediend vliegplan oefen-approaches maakte op Schiphol en daarbij de toren even begroette. Niks geks aan voor Schiphol met heli's eigenlijk, gebeurt vaker.
Omdat Schiphol zeer binnenkort als vaste uitwijkhaven voor Soesterberg heli's zal gaan dienen worden de vliegers bekend gemaakt met Schiphol. Deze vlucht was niks meer en minder dan dat.
Het vliegplan maakte ook netjes melding hiervan.
Jammer dat, niet alleen in de hulpverlening, maar ook zo vaak in de luchtvaart waarnemingen met een eigen perceptie geheel verkeerd vertaald worden, en vaak een eigen leven gaan leiden. In de luchtvaart werkende zie ik dat helaas maar al te vaak.
Hierbij dus direct vage vermoedens om zeep geholpen, er was niets aan de hand. Business as Usual