112 berichten 2006: Wie weet er meer van?

Auteur Topic: 112 berichten 2006: Wie weet er meer van?  (gelezen 571971 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #560 Gepost op: 31 januari 2006, 20:21:59
lijken me arrestatieteams.
ALs dat zo is wordt het denk ik moeilijk om darachter te komen,
zo niet dan zal het nieuws er uitgebreid mee komen. denk ik
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #561 Gepost op: 31 januari 2006, 21:03:17
De heli was met een vrf vlucht bezig naar Wattisham (GB).
Hier heb ik de heli ook gezien , ging over de nieuwe waterweg.

Ik heb de hele middag nog langs het water gestaan met de hoop dat ze hier ook langs terug kwamen maar helaas.
Rond 14.30 weer geland op Leeuwarden.

Aah, kijk, daar heb ik wat aan :) Wat is een vrf-vlucht trouwens?

Het viel mij trouwens wel op dat de heli boven Nieuwerkerk een soort van horizontale S-beweging maakte. Als dit soort kisten hier over komen, vliegen ze meestal ook een stuk hoger en in een kaarsrechte lijn.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #562 Gepost op: 31 januari 2006, 21:06:08
(...) een zwarte Terrein wagen.. Bijde met kleeflicht op het dak, flitsers in grille en spiegels...

Was het een Toyota Landcruiser, oud model?

Die zie je namelijk regelmatig op TV, i.c.m. een Volvo of een BMW, ze vervoeren wel eens een gevaarlijke verdachte van en naar een rechtbank. Kan best het AT zijn, ik weet niet of ze ook dergelijke transporten doen (is namenlijk eigenlijk het domein van Justitie DV&O)
Groeten, Maarten  

Sar 303 sqn

• Gast
Reactie #563 Gepost op: 31 januari 2006, 21:14:19
Aah, kijk, daar heb ik wat aan :) Wat is een vrf-vlucht trouwens?

Het viel mij trouwens wel op dat de heli boven Nieuwerkerk een soort van horizontale S-beweging maakte. Als dit soort kisten hier over komen, vliegen ze meestal ook een stuk hoger en in een kaarsrechte lijn.

Het staat voor Visual Flight Rules, dus visuele vlucht regels, maar het exacte hoe en wat moet ik je schuldig blijven.

Wat die beweging betreft, als ze hoger zitten zullen ze met minder obstakels te maken hebben, dit zou een verklaring hiervoor kunnen zijn. Zendmast o.i.d.?

Wat ook zou kunnen nu ik de kaart van rotterdam er even bijgepakt heb, is dat er een aan/af vliegroute over nieuwerkerk ligt, en dat ze deze door deze beweging overgestoken zijn..

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #564 Gepost op: 31 januari 2006, 21:19:27
Ja, dat zou het goed kunnen zijn, op het punt waar ze die beweging maakten is geen sprake van een hoogspanningsmast of iets dergelijks. Hier is inderdaad wel een aanvliegroute.

Bedankt voor de info!
Groeten, Maarten  

Michelle1983

• Gast
Reactie #565 Gepost op: 31 januari 2006, 21:22:51
Was het een Toyota Landcruiser, oud model?

Die zie je namelijk regelmatig op TV, i.c.m. een Volvo of een BMW, ze vervoeren wel eens een gevaarlijke verdachte van en naar een rechtbank. Kan best het AT zijn, ik weet niet of ze ook dergelijke transporten doen (is namenlijk eigenlijk het domein van Justitie DV&O)

Zie deze website. Hier staat een hele kleine foto van de Toyota Landcruisers. Voorzover ik weet doet het AT geen transporten van gedetineerden, maar het Bijzonder Ondersteuningsteam van de DV&O.

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #566 Gepost op: 31 januari 2006, 21:36:17
Misschien wel die pas opgepakte crimineel hoe heet hij ook weer.

Zal kunnen dat hij ergens is ondergebracht om veilig te blijven o.i.d.

(Weet het al weer W. Holleeder)
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #567 Gepost op: 31 januari 2006, 21:42:11
Ik kwam vanmiddag terug fietsen van stage, toen kwamen er 2 zwarte auto's aan rijden.. bijde met blauw licht en sirene...

een zwarte BMW en een zwarte Terrein wagen.. Bijde met kleeflicht op het dak, flitsers in grille en spiegels...

wie weet wat er was...

Volgens mij heeft de BSB zwarte terreinwagens. Misschien worden ze ook door justitie gebruikt / hebben ze ook want pas bij de beveiligde rechtbank in A'dam (de bunker) heb ik ze pas ook gezien op televisie toen ze met een verdachte aankwamen.

Zie bijv:

http://www.trouw.nl/multimedia/archive/00013/hofstad_13413d.jpg http://www.trouw.nl/multimedia/archive/00013/hofstad_13413d.jpg
http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article43367.ece

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #568 Gepost op: 31 januari 2006, 21:46:48
Volgens mij heeft de BSB zwarte terreinwagens. Misschien worden ze ook door justitie gebruikt / hebben ze ook want pas bij de beveiligde rechtbank in A'dam (de bunker) heb ik ze pas ook gezien op televisie toen ze met een verdachte aankwamen.

Zie bijv:

http://www.trouw.nl/multimedia/archive/00013/hofstad_13413d.jpg
http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article43367.ece

ja dat is wel waar, maar het AT / de AT's hebben meestal ook een of twee terreinwagens in een groep zitten, dat zijn meestal (MEESTAL) BMW X5, Toyota Landcruisers, Mercedes ML, Land Rover / Range Rovers! Daarom zou het alles geweest kunnen zijn, daar zowel het AT met de nieuwe 5 serie, de oude 5 serie, de oude 7 serie en de nieuwe 7 serie rijden EN dat de BSB daar ook gebruik van maakt en de DVO
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #569 Gepost op: 31 januari 2006, 22:04:59
Zie deze website. Hier staat een hele kleine foto van de Toyota Landcruisers. Voorzover ik weet doet het AT geen transporten van gedetineerden, maar het Bijzonder Ondersteuningsteam van de DV&O.

Juistem, die wagens bedoelde ik inderdaad en ik had ze net als palmpie gezien op beelden van De Bunker. Mooie wagens :)
Groeten, Maarten