Auto te water A.C. De Graafweg - N241 - Heerhugowaard 02-02-2011

Auteur Topic: Auto te water A.C. De Graafweg - N241 - Heerhugowaard 02-02-2011  (gelezen 4030 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #10 Gepost op: 3 februari 2011, 10:41:38

Visueel of op radar, wat is het nu?  ^-^

Feit is, dat hij niet TP is geweest en dat is van belang.

Geloof het nou maar, Caprice9C1 werkt als luchtverkeersleider en daar hoef je niet aan te twijfelen. Daarom heeft hij ook gezegt dat hij gezien heeft dat de Lifeliner 2 terug is gegaan naar Rotterdam en geland is. En Lifeliner 1 daadwerkelijk ter plaatse is geweest. Zie onderstaande posting.
Lifeliner1 is nu onderweg naar de N241, 600 voet hoogte, de Lifeliner2 was heel even op de radar te zien maar lijkt weer geland te zijn op Rotterdam.

EDIT: 16.39, Lifeliner1 gaat nu landen
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Gast

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 3 februari 2011, 12:15:44
Visueel of op radar, wat is het nu?

Met mijn ogen (visueel) gezien op de radar (instrument), zo moeilijk is dat toch niet?


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #12 Gepost op: 4 februari 2011, 05:23:57
Inderdaad, maar voor mij als marineman maakt het nogal uit of iets visueel is (in zicht) of op een radarscherm (niet in zicht). Geen kwalificatie van vaardigheid dus (daar twijfel ik niet aan  O0 ) maar louter van begripsbepaling  :)
Bijdragen op persoonlijke titel.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #13 Gepost op: 4 februari 2011, 07:12:12
De automobiliste raakte door onbekende oorzaak van de weg en belandde ondersteboven in het water. Een vrachtwagenchauffeur heeft de auto uit het water getakeld met een kraan. Vervolgens kon de vrouw uit haar wagen worden bevrijd.

Dat heb ik ook eens meegemaakt toen ik vrijwilliger was bij de brandweer Groot-Ammers, was volgens mij met kerst 2002: een auto was in het water terecht gekomen en een toevallig passerende berger heeft deze eruit getakeld. Dat was een erg vreemd gezicht voor ons bij het aanrijden; want de auto hing nog aan de takel (met ik meen achterzijde) en stond met de neus op de grond. Zodoende red je iemand wel van de verdrinkingsdood, maar is een ramp voor een goede stabilisatie
Dit was toen ook te zien bij 112-Weekend; de inzittende kon na een kort bezoekje aan het ziekenhuis 's-avonds het wrak van zijn auto zien. Had niets van het ongeval en de hulpverlening meegekregen. Zoals de commentator van 112 Weekend zei; hij had een kerstengeltje op zijn schouder.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #14 Gepost op: 4 februari 2011, 16:58:14
Voorbijgangers takelden auto uit ringvaart

03 februari 2011
HEERHUGOWAARD - De auto van de 37-jarige vrouw uit Zeewolde die woensdagmiddag ondersteboven te water raakte langs de AC de Graafweg N241, is door twee voorbijgangers uit het water gehaald. Dat maakte de politie donderdag bekend.

 De vrouw reed in de richting van Hoorn en verloor ter hoogte van Oude Niedorp door onbekende oorzaak de macht over het stuur. Zij kwam met haar voertuig op zijn kop in de ringvaart terecht. Een man die met zijn vrachtwagen met kraaninstallatie in de buurt was haalde, met behulp van een andere bestuurder van een 4x4 de auto uit het water. De politie haalde de bestuurster uit de auto. Zij werd ter plaatse gereanimeerd en met spoed overgebracht naar de VU in Amsterdam.
  
Volgens de politie is haar toestand is nog steeds zorgelijk. “Haar toestand is op dit moment kritiek, ze ligt aan de kunstmatige beademing en kan hierdoor niet door de scanner”, laat de broer van het slachtoffer weten. “Wij willen graag weten hoe dit heeft kunnen gebeuren en of wij met deze info Tanja nog beter kunnen helpen”. De broer wilde met name weten hoe lang zijn zus Tanja in het water heeft gelegen.
  
WebRegio heeft de broer inmiddels in contact gebracht met een ooggetuige van het ongeval.

bron: http://wrbeheer.webregio.nl/west-friesland/regionaal-nieuws/artikel/1883513/voorbijgangers-takelden-auto-uit-ringvaart-.aspx


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #15 Gepost op: 4 februari 2011, 21:37:07
Zodoende red je iemand wel van de verdrinkingsdood, maar is een ramp voor een goede stabilisatie


In de geneeskunde heb je daar een mooie regel voor: Treat first what kills first.

Oftewel de pot op met je stabilisatie  ;)