Natuurlijk kan dat wel een reden zijn.
Stel je hebt sloten met, laat ik zeggen 20 tot 30cm water. Niet veel maar genoeg om met vlakzuigers te werken. Nu ligt er 10 cm of meer ijs in de sloot. Of te wel het merendeel van het watar in de sloot is bevroren en dus niet op te pompen. Dus geen bluswater meer voor handen....
Inderdaad, en dat probeerde ik ook te zeggen. Hieronder een link naar de satteliet van Google:
SattelietTsja.. de slootjes hier zijn denk ik (inderdaad) niet groot genoeg voor voldoende water. Ongeveer 300 á 400 meter (hemelsbreed) verderop ligt wel water, bij De Westereen, maar dan zouden ze dwars door weilanden, bomen en hekken moeten gaan!
De OBK kan er wel of niet zijn, maar als die er inderdaad is kan deze ook nog onzichtbaar zijn door sneeuw of ijs, helaas.
Ik vind het ongelooflijk dat ze het gebouw laten afbranden, er moet toch meer gedaan kunnen worden! Ik ben benieuwd wat de brandweer/gemeente hierover (hopelijk) gaat uitleggen..
Nog wat info:
"De bewoner wist met omstanders nog bezittingen uit de woning te halen, een hond die de woning weer inliep kon op tijd uit de woning worden gehaald."
http://www.radionof.nl/?page=33&id=9324