02:57:29 03-09-10 14/047 GROUP-1 PRIO 1 6893 6769 6735 6751 VAN MAARSEVEENSTRAAT 39 TILBURG WONINGBRAND (INC: 05) (Classificatie: middel brand)
Flat in Tilburg ontruimd na brand TILBURG - Een flat aan de Van Maarseveenstraat in de Tilburgse wijk 't Zand is vannacht door politie en brandweer ontruimd nadat in een van de 32 woningen brand was uitgebroken.
Na een uurtje mochten de meeste bewoners weer terugkeren naar hun woning. De korte felle brand ontstond rond 2.45 uur in een flat op de derde etage van het vier verdiepingen tellende complex. De woning lag ongeveer in het midden van de galerij. De bewoner van het appartement kon zelf uit de woning komen maar hij werd wel voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis. De flat branddde volleidog uit.
De bewoners van de overige 31 woningen werden door de politie gewekt. Een aantal werd opgevangen op een grasveld achter het complex dat haaks op de Wandelboslaan staat. Volgens de bewoonster van het appartement onder de woning die uitbrandde, verliep de ontruiming zonder problemen. "Ik ben zelf wel ontzettend geschrokken. Ik hoorde lawaai en dacht dat er ergens ruzie was. Toen ik buiten ging kijken stond de flat boven mij al helemaal in brand. De meeste bewoners bleven erg rustig, maar ik had het zo kwaad dat mensen van de GGD mij moesten opvangen."
Nadat de brandweer de woning met een grote ventilator rookvrij had gemaakt konden de meeste bewoners weer terugkeren naar hun woning. Bij de brand is een tankautospuit en een hoogwerker ingezet. Politie en GGD waren met diverse eenheden aanwezig.
Bron:
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/tilburg/7225307/Flat-in-Tilburg-ontruimd-na-brand-.ece