112 berichten 2010: Wie weet er meer van?

Auteur Topic: 112 berichten 2010: Wie weet er meer van?  (gelezen 517187 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #7120 Gepost op: 21 september 2010, 15:20:00
15:07:40 21-09-10  GROUP-1 PRIO 1 Binnenbrand Bedrijf/Industrie Tolbrug de : ZUTPHEN EMMERIKSEWEG - N314 17 TOLD 9132
Betreft een ontmoetingscentrum......

Fijn om te weten, maar wat is er vermeldenswaard aan deze melding?
Of sterker nog wat is je vraag over deze melding?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7121 Gepost op: 21 september 2010, 17:22:14
Nieuwe regels ?? OMS met een A2 ?? Of gevolg van de GB aan de Klipperweg ??

A2 als urgentie kent alleen de ambulance. Bij een OMS geeft A{getal} het type automatische melding aan (handmelder, rookmelder, etc)


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #7122 Gepost op: 21 september 2010, 18:33:50
Fijn om te weten, maar wat is er vermeldenswaard aan deze melding?
Of sterker nog wat is je vraag over deze melding?

Ik denk dat Nirosmen hiermee aan wil geven dat het om een ontmoetingscentrum gaat en dat de gevolgen van een binnenbrand hierbij anders kunnen zijn dan bij een gemiddeld industrieel object. Overigens bleek het geen ontmoetingscentrum te zijn maar een bouwmarkt. Ik denk dat Nirosmen in de war was met het zalencentrum Den Bremer, iets verderop aan dezelfde weg.

Of vind je de bovenstaande informatie ook niet vermeldenswaardig? Dan moet je het even zeggen want dan kunnen we dit forum volgens mij wel opdoeken. Wat ik hiermee wil zeggen: er staan wel vaker vragen of opmerkingen die ik zelf wellicht ook niet zou willen plaatsen maar daar trek ik mij dan maar even niet al te veel van aan. Laten we elkaar een beetje in de waarde laten en niet alle woorden op een weegschaaltje gaan leggen.  O0
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #7123 Gepost op: 21 september 2010, 19:34:25
Ik denk dat Nirosmen hiermee aan wil geven dat het om een ontmoetingscentrum gaat en dat de gevolgen van een binnenbrand hierbij anders kunnen zijn dan bij een gemiddeld industrieel object. Overigens bleek het geen ontmoetingscentrum te zijn maar een bouwmarkt. Ik denk dat Nirosmen in de war was met het zalencentrum Den Bremer, iets verderop aan dezelfde weg.

Of vind je de bovenstaande informatie ook niet vermeldenswaardig? Dan moet je het even zeggen want dan kunnen we dit forum volgens mij wel opdoeken. Wat ik hiermee wil zeggen: er staan wel vaker vragen of opmerkingen die ik zelf wellicht ook niet zou willen plaatsen maar daar trek ik mij dan maar even niet al te veel van aan. Laten we elkaar een beetje in de waarde laten en niet alle woorden op een weegschaaltje gaan leggen.  O0


Het gaat er om dan je een duidelijke vraagstelling hebt over een melding. Het dwangmatig plaatsen van meldingen uit de monitor heeft niet zo veel zin. Kijk voor de grap is een paar maanden terug. Er staan meldingen bij waar nooit meer wat over bekend is geworden, en vaak komt dat omdat er weinig tot niks aan de hand was. We hebben duizenden leden, en nog veel meer bezoekers.  Is het interessant voor iedereen of is er een duidelijke vraagstelling omdat het iets bijzonders is of omdat je op een andere reden geïnteresseerd bent . We willen een beetje af van het feit dat er leden zijn die posten om het posten.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #7124 Gepost op: 21 september 2010, 20:21:22
Het gaat er om dan je een duidelijke vraagstelling hebt over een melding. Het dwangmatig plaatsen van meldingen uit de monitor heeft niet zo veel zin. Kijk voor de grap is een paar maanden terug. Er staan meldingen bij waar nooit meer wat over bekend is geworden, en vaak komt dat omdat er weinig tot niks aan de hand was. We hebben duizenden leden, en nog veel meer bezoekers.  Is het interessant voor iedereen of is er een duidelijke vraagstelling omdat het iets bijzonders is of omdat je op een andere reden geïnteresseerd bent . We willen een beetje af van het feit dat er leden zijn die posten om het posten.  

Dat snap ik. In dit specifieke geval snap ik alleen niet waarom Nirosmen dit bericht niet mag plaatsen. Hij wilde gewoon meer weten over dit incident omdat het in zijn ogen een ontmoetingscentrum betrof. Had hij er dan ook nog bij moeten zetten: wie weet er meer van? Dat lijkt mij een beetje overbodig want dat is immers de naam van het topic. Ik ken Nirosmen redelijk goed en ik weet zeker dat hij de berichten niet plaatst om het plaatsen. Die mensen zijn er zeker maar niet in de persoon van Nirosmen. Er zijn volgens mij mensen die nagenoeg alleen maar P2000 berichten aan het plaatsen zijn. Zelfs ieder indivduele functionaris die voor een GRIP wordt opgeroepen wordt geplaatst. Alsof we de P2000 monitor zelf niet kunnen lezen.

Wat voor jou en je collega-moderator niet interessant is kan voor een ander wel interessant zijn. Door dit soort reacties op berichten bepalen jullie inmiddels wat de bezoeker wel en niet interessant mag vinden. Dat vind ik ronduit storend. Ik snap dat jullie het forum in goede banen willen leiden. Zorg alleen dat jullie daarin niet doorslaan.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7125 Gepost op: 21 september 2010, 21:44:37
Ik ben het helemaal met je eens Crashtender  O0
hopelijk word jou bericht niet weggehaald

Er is een groot verschil tussen "opruien" en onderbouwd kritiek leveren. Jij loopt gewoon te schoppen, terwijl Crashtender gewoon met een duidelijk verhaal komt. Dat verschil bepaalt hoe serieus we iemand moeten nemen.

Net als in het dagelijks leven kunnen we het niet allemaal met elkaar eens zijn, maar moeten er logischerwijs wel regels zijn om te voorkomen dat iedereen maar doet en laat wat hij zelf wil. Als bepaalde zaken niet goed uitpakken of opmerkingen niet goed overkomen dan horen we dat graag. Het doodslaan van discussies ben ik ook geen voorstander van, maar laten we de discussie wel op de juiste plek voeren. Als er behoefte aan is dan verschuiven we dit naar een nieuw topic.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #7126 Gepost op: 21 september 2010, 22:06:36
98uiye

Maar we weten nog steeds niet wat Niros zijn bedoeling was.

Zijn eerste opmerking was
Citaat
"Is dit niet het autobedrijf naast het brandweeroefencentrum"
.
Die tekst werd al snel gewijzigd in
Citaat
Betreft ontmoetingscentrum

Kortom niks bijzonders aan de melding te zien en dan is het fijn dat er een duidelijke vraagstelling bij staat. Niemand die zegt dat hij niet mag plaatsen.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #7127 Gepost op: 21 september 2010, 22:51:29
A2 als urgentie kent alleen de ambulance. Bij een OMS geeft A{getal} het type automatische melding aan (handmelder, rookmelder, etc)

Raar dat er dan een koppeling is met onze huismonitor die als info meegeeft zonder optische of geluids en binnen 30 min t.p.
Maar zie het inderdaad bij nader inzien bij alle OMS meldingen Limburg Zuid staan...  O0


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #7128 Gepost op: 21 september 2010, 22:54:22
Raar dat er dan een koppeling is met onze huismonitor die als info meegeeft zonder optische of geluids en binnen 30 min t.p.
De huismonitor is ingesteld om dergelijke informatie mee te geven als bijv. A2 in de meldtekst voorkomt. Zo is dat dus ook het geval bij een incident op de rijksweg A2.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #7129 Gepost op: 21 september 2010, 22:56:32
De huismonitor is ingesteld om dergelijke informatie mee te geven als bijv. A2 in de meldtekst voorkomt. Zo is dat dus ook het geval bij een incident op de rijksweg A2.
Ok.. is een trigger functie in het lezen van het originele bericht dus?.. Duidelijk . O0