livep2000
08:48:52 10-02-09 | AMBU | A1 R RIJKSWEG ">A 1 A12 WADDINXVEEN A1 R RIJKSWEG |
1523116 | CPA Hollands-Midden ( Gouda Ambu 16-116 ) |
was helaas voor mij.. voor zover ik weet een verkeersongeval met 3 personenauto's maar ik hoorde van de politie dat het er 5 zijn geweest... 1 slachtoffer de rest alleen maar behoorlijke blikschade of total loss... ben er ondanks alles toch goed vanaf gekomen...
{EDIT} Zal het nog even nader toelichten omdat er toch wat onduidelijkheid over bestond hoorde ik net via de sms.. zal er gelijk ook even de toedracht bijzetten..
ik reed op de A12 thv gouda ri rotterdam. buiten mijn zichtsveld(achter een vrachtwaggel) is er een mitshubishi pajero in de slip geraakt. deze kwam dwars, van rechts naar links, de snelweg over. op het moment dat ik hem zag kon ik alleen nog maar kiezen waar ik die pajero op mijn mooie net gekochte 1e autotje wilde... ik heb die pajero met ong 90 km/h op de rechtervoorkant gehad. daarna is hij nog in tegengestelde richting gereden en om zijn as gedraaid. vervolgens heb ik ook nog een ford focus achterop gehad( ik stond inmiddels haaks op de rijbaan). ik ben wel zelf uitgestapt, wat de getuigen niet verwacht hadden gezien de klap. ik ben daar heel goed opgevangen door een van de getuige. toen de hulpdiensten( behoorlijk snel) ter plaatse waren ben ik gelijk meegenomen de ambu in en richting ziekenhuis. ze waren bang dat ik hier en daar wat organen gescheurd zou kunnen hebben. gelukkig is dit niet het geval. ik heb alleen "maar" een gekneusde rug en weke delen, mn armen en nek zijn gigantisch stijf( misschien ook gekneusd?) overal schaaf en snijwondjes en ik vindt overal in mn lichaam glassplinters.. ook worden steeds meer dingen blauw na verloop van tijd.. is toch wel een erg vreemde gewaarwording waar je allemaal spieren hebt die zeer kunnen doen
en mn mooie rooie renaultje clio is zo goed als zeker total loss
maar zoals ik al zei ben ik er volgens mij ondanks alles toch behoorlijk goed afgekomen..