Omdat de CPA (bijna) standaard de brandweer meestuurt bij een verkeersongeval op de snelwegen in de regio wil nog niet zeggen dat ieder standaard kop-staartje interessant is
Op bijna alle incidenten op A-wegen gaat de BRW meteen mee. De politie en CPA maken hem aan onder "aanrijding met letsel" en voor een goede inzet van de BRW maken zij er "aanrijding met beknelling" van. Op die manier heb je een goede en snelle opschaling.
Afschalen kan altijd nog. Rede voor deze inzet procedure is het incident op de A22 met de A9 enige tijd geleden, waarbij een dronken bestuurder een ambulance omzeilt maar vervolgens vol inrijdt op de hulpverening. Het ter plaatse werkende ambulance personeel wordt net gemist, maar een omstander die aan het helpen is niet. Een paar dagen later wordt er in Zuid-Holland Zuid een ambulance mederwerker doorgereden op de snelweg, vandaar dat de BRW meegaat bij incidenten op A-wegen.
In het verleden, was met name RWS, moeilijk over te halen om kruizen te plaatsen. Diverse keren een TAS diagonaal over meerdere rijbanen geplaatst en dat heeft tot een verbetering van de werkprocessen geleid.
RR
(lang leve de multi-disciplinaire hulpverlening!!)