23:31:52 08-12-09 -ALPHA- update koffertje. Betreft Geo Catching. 1 verdacht persoon aangehouden.
23:26:01 08-12-09 -ALPHA- 201 Verd. pers. 2 A4 Li 69.7-72.6 Tunnel-Kethelpl (Oostbaan) 71,9 d sdm
22:47:12 08-12-09 -ALPHA- Onderzoek koffertje bij A4, mogelijk vuurwerk.
Ik kan er wel wat meer over vertellen, aangezien het één van mijn hobby's is.
Bij geocaching moet men m.b.v coördinaten een bepaalde plek om de wereld zoeken. Op dit punt ligt iets verstopt. Kan een klein kokertje zijn met een logboekje, of bijvoorbeeld een munitiekistje met ruildingetjes erin.
De coördinaten worden gegeven, of er moeten puzzels of raadsels opgelost worden om de coördinaten te berekenen. Weet uit ervaring dat dit soms zeer complexe raadsels kunnen zijn.
Wat betreft het verstoppen, voor ELKE geocache moet er toestemming van de grondeigenaar zijn ! Als deze er NIET is, wordt hij niet door de reviewer (diegene die bepaalt of een cache voldoet aan de regels) gepubliceerd ! Daarnaast zijn er vaste gebieden, zoals natuurgebieden, waar het gewoon VERBODEN is om een cache te plaatsen. Zo zijn er ook regels over afstanden, zo kan je niet een cache verstoppen direct langs de rijksweg. Ook deze regels worden zeer streng door geocahing.nl / geocaching.com gehandhaaft !
Daarnaast wordt men verzocht om bij gebruik van munitiekistjes duidelijk aan de buitenkant kenbaar te maken dat dit een onderdeel van een spel is.
Als je goed naar de foto kijkt, zie je ook dat deze cache zo'n sticker heeft.
Dit is volgens mij een kwestie van op het verkeerde moment, op een verkeerde plek zijn.
Mocht iemand nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag,