112 berichten 2008: Wie weet er meer van?

Auteur Topic: 112 berichten 2008: Wie weet er meer van?  (gelezen 572188 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #5740 Gepost op: 22 juli 2008, 09:09:23
p2kflex
09:09:01 22-07-08-ALPHA-Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1420526MKA Rotterdam Rijnmond (SIGMA)
p2kflex
09:08:56 22-07-08-ALPHA-Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1420413MKA Rotterdam Rijnmond (SIGMA Rotterdam)
p2kflex
09:08:50 22-07-08-ALPHA-Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1420392MKA Rotterdam Rijnmond (SIGMA Rotterdam)
p2kflex
09:08:44 22-07-08-ALPHA-Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1420324MKA Rotterdam Rijnmond (SIGMA Rotterdam)
p2kflex
09:08:12 22-07-08-ALPHA-Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400967BRW Rotterdam Rijnmond (Regionale Functionaris)
p2kflex
09:07:48 22-07-08GROUP-1Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400931BRW Rotterdam Rijnmond (Regionale Functionaris)
p2kflex
09:07:09 22-07-08GROUP-1Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400992BRW Rotterdam Rijnmond (Piketpager)
p2kflex
09:06:58 22-07-08GROUP-1Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400922BRW Rotterdam Rijnmond (Functionaris - VD Piket)
p2kflex
09:06:48 22-07-08-ALPHA-Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400810BRW Rotterdam Rijnmond (Functionaris - Verslaglegger RegOt)
p2kflex
09:05:35 22-07-08GROUP-1Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400092BRW Rotterdam Rijnmond (Voorlichter)
p2kflex
09:05:20 22-07-08-ALPHA-Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400945BRW Rotterdam Rijnmond (Functionaris - CDREG Piket)
p2kflex
09:04:39 22-07-08GROUP-1Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400826BRW Rotterdam Rijnmond (Brandweer functionaris)
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #5741 Gepost op: 22 juli 2008, 09:11:32
p2kflex
09:09:01 22-07-08-ALPHA-Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1420526MKA Rotterdam Rijnmond (SIGMA)
Ga maar van een oefening/testalarmering uit  ;)


nirosmen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,284
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Reactie #5742 Gepost op: 22 juli 2008, 09:31:56
Ga maar van een oefening/testalarmering uit  ;)
Zoals gewoonlijk, dat mensen het nog op het forum zetten..... :-\ :-\


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #5743 Gepost op: 22 juli 2008, 09:43:22
Ga maar van een oefening/testalarmering uit  ;)
bedankt wilbert ik vermoede al zo iets was wel erg veel die eerste alarmering
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


IkWilbert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,495
  • BHV'er
Reactie #5744 Gepost op: 22 juli 2008, 10:29:17
Heeft iemand enig idee waarom men in Rotterdam zovel test steeds?


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #5745 Gepost op: 22 juli 2008, 10:41:08
p2kflex
10:30:29 22-07-08-ALPHA-Scenario Grip 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1420257MKA Rotterdam Rijnmond (GAGS - Gezondheidskundig Adviseur Gevaarlijke Stoffen)
p2kflex
09:25:05 22-07-08-ALPHA-Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400985BRW Rotterdam (Ambtenaar Rampenbestrijding)



wat is het verschil weet iemand dit
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #5746 Gepost op: 22 juli 2008, 10:56:10
p2kflex
10:30:29 22-07-08-ALPHA-Scenario Grip 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1420257MKA Rotterdam Rijnmond (GAGS - Gezondheidskundig Adviseur Gevaarlijke Stoffen)
p2kflex
09:25:05 22-07-08-ALPHA-Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400985BRW Rotterdam (Ambtenaar Rampenbestrijding)



wat is het verschil weet iemand dit

(SCHIPHOL EN ROTTERDAM)

Schiphol
Vliegtuigalarmeringen kunnen volgens de alarmregeling van Amsterdam Airport Schiphol in verschillende vormen voorkomen: oplopend van VOS 1 tot VOS 7. 'VOS' staat hierbij voor Vliegtuig Ongeval Schiphol, het cijfer geeft de zwaarte van het alarm aan:

VOS 1 - 'pan pan call', een waarschuwing van de piloot dat iets niet in orde is (dit kan van alles zijn).
VOS 2 - 'mayday call', een waarschuwing dat er een serieus probleem is, minder dan 50 personen aan boord.
VOS 3 - 'mayday call', een waarschuwing dat er een serieus probleem is, 50-250 personen aan boord.
VOS 4 - 'mayday call', een waarschuwing dat er een serieus probleem is, 250 of meer personen aan boord.
VOS 5 - 'crash', minder dan 50 personen aan boord.
VOS 6 - 'crash', 50-250 personen aan boord.
VOS 7 - 'crash', 250 of meer personen aan boord.

[bewerk] Rotterdam
Vliegtuigalarmeringen kunnen volgens de alarmregeling van Rotterdam Airport in verschillende vormen voorkomen: oplopend van VOR 1 tot VOR 7. 'VOR' staat hierbij voor Vliegtuig Ongeval Rotterdam, het cijfer geeft de zwaarte van het alarm aan:

VOR 1 - Voorzorgslandingen of klein incident.
VOR 2 - Noodlanding van een vliegtuig met 1-6 personen aan boord.
VOR 3 - Noodlanding van een vliegtuig met 7-54 personen aan boord.
VOR 4 - Noodlanding van een vliegtuig met meer dan 54 personen aan boord.
VOR 5 - Crash van een vliegtuig met 1-6 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met 1-6 personen aan boord.
VOR 6 - Crash van een vliegtuig met 7-54 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met 7-54 personen aan boord.
VOR 7 - Crash van een vliegtuig met meer dan 54 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met >54 personen aan boord.

BRON http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuigongevalscenario
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Bart S

  • Gast
Reactie #5747 Gepost op: 22 juli 2008, 10:56:54
p2kflex
10:30:29 22-07-08-ALPHA-Scenario Grip 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1420257MKA Rotterdam Rijnmond (GAGS - Gezondheidskundig Adviseur Gevaarlijke Stoffen)
p2kflex
09:25:05 22-07-08-ALPHA-Scenario VOR 4 is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
1400985BRW Rotterdam (Ambtenaar Rampenbestrijding)



wat is het verschil weet iemand dit

GRIP is een regionale (bestuurlijke) opschaling. VOR is een classificatie van een (mogelijk) vliegtuigongeval, vergelijkbaar met de VOS meldingen op Schiphol.


Firegirl112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #5748 Gepost op: 22 juli 2008, 10:59:22
Bij een anafylactische reactie meteen een arts ter plaatse? zo...zo...   ^-^



een allergische reactie kan zodanig heftig zijn dat het levensbedreigend wordt, bijvoorbeeld als het gebied rond de luchtpijp sterk opzet waardoor de luchtpijp vernauwd/dichtgedrukt wordt. Ik vind het dus niet zo gek dat er een arts bijgeroepen wordt.


Bart S

  • Gast
Reactie #5749 Gepost op: 22 juli 2008, 11:04:40
Bij een anafylactische reactie meteen een arts ter plaatse? zo...zo...   ^-^
En waar staat dat er 'meteen' een arts bijgeroepen is? Zoals 'Firegirl' hierboven ook al aangeeft is het erg fijn om een MMT-arts erbij te hebben omdat je graag wil intuberen voordat de luchtpijp helemaal dichtzit. Daarbij is je patient dus nog wel bij kennis dus sedatie is wel prettig.