112 berichten 2008: Wie weet er meer van?

Auteur Topic: 112 berichten 2008: Wie weet er meer van?  (gelezen 579496 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #8220 Gepost op: 4 november 2008, 23:53:15
20 doden bij busbrand Hannover

BERLIJN - Door een busongeval op de snelweg A2 nabij Hannover in het noorden van Duitsland zijn dinsdagavond mogelijk twintig mensen om het leven gekomen. Twaalf raakten gewond. Dat maakte een woordvoerder van de politie bekend.

bron: http://www.nu.nl/news/1823196/21/Mogelijk_twintig_doden_bij_busongeval_Duitsland.html

Heeft iemand ideeën over evacuatie van niet-zelfredzamen (bijv. rolstoelgebruikers) uit een touringcar?

Laatste vraag komt een beetje erg vreemd over bij mij, maar ik laat ik er maar op reageren ( Alhoewel ik denk dat je dit zelf ook kan bedenken). Als ze zichzelf niet kunnen redden is daarbij hulp nodig, handjes, veel handjes. Als dit als gevolg van de omstandigheden niet door omstanders meer kan worden gedaan, dan blijven hulpverleners met beschermende middelen over. Je kan de gevolgen wel raden als dit op zich laat wachten...
'T is elke keer weer brandweer...


rozema12

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
Reactie #8221 Gepost op: 5 november 2008, 00:22:38
Inferno op Duitse snelweg eist twintig levens
Uitgegeven: 4 november 2008 22:17
Laatst gewijzigd: 4 november 2008 23:33

HANNOVER - Door een brand in een bus op de snelweg A2 nabij Hannover in het noorden van Duitsland zijn dinsdagavond twintig mensen om het leven gekomen. Twaalf raakten gewond. Dat maakte een woordvoerder van de politie bekend.
 
In de touringcar, die op weg was naar Berlijn, ontstond rond 20.45 uur door nog onbekende reden brand. Een aantal passagiers heeft het voertuig niet kunnen verlaten.  

Volgens de woordvoerder zijn sommige slachtoffers zo erg verbrand dat hun lichamen onherkenbaar zijn. De overige inzittenden konden op eigen kracht uit de bus komen. De bus brandde volledig uit.

Rollators


Bij het ongeluk zijn geen andere voertuigen betrokken. De chauffeur zette de brandende bus aan de kant van de weg. Journalisten zagen hulpverleners rollators uit de bus halen.

Dat zou erop kunnen duiden dat er ouderen in het voertuig zaten. Volgens de zegsman waren de inzittenden op de terugweg van een gratis reclamereisje.

(c) ANP

bron: nu.nl


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #8222 Gepost op: 5 november 2008, 09:55:57
16:53:18 04-11-08 AMBU A1 p21b/d LANGENBOOM Graafseweg/Hogeweg motorrijder onderuit cpa den bosch
             HELI 0923993 RAV Gelderland-Zuid ( Trauma Heli LifeLiner 3 )

Motorrijder verongelukt
Langenboom - Dinsdagmiddag om half zes is een motorrijder op de kruising Hogeweg met de Eikenlaan tegen een personenauto aangereden waarna hij is overleden. De auto, bestuurd door een 46-jarige militair, verleende op de kruising geen voorrang aan de motorrijder en reed vanaf de Eikenlaan de kruising op. De motorrijder, een 50-jarige man uit Mill, kon de auto niet meer ontwijken en botste tegen de auto. Het slachtoffer vloog van zijn motor en kwam een stuk verder op de straat terecht. Voordat de hulpdiensten ter plaatse waren was de man al aan zijn verwondingen overleden. De Ongevallen Analyse Dienst van de politie heeft een onderzoek ingesteld. De Koninklijke Marechaussee doet verder onderzoek.

Bron: Politie Brabant-Noord


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #8223 Gepost op: 5 november 2008, 10:02:45
livep2000
20:17:20 04-11-08BRANPrio 1 RIJSWIJK ZH (RW) DELFTWEG 58 Auto te water (Middel waterongeval: ja)  
1500024BRW Haaglanden ( Voorlichting )
1500021BRW Haaglanden ( HOvDB )
1500010BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )

                        
livep2000
20:07:54 04-11-08AMBUA1 DELFTWEG RIJSWIJK ZH (RW) 89046
1520043Ambuzorg Zoetermeer ( Ambulance 43 )

            
livep2000
20:07:12 04-11-08BRANPrio 1 RIJSWIJK ZH (RW) DELFTWEG Auto te water
1500523BRW Rijswijk ( Lichtkrant )
1500504BRW Den Haag-Leidschenveen ( Lichtkrant )
1500010BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )

            
livep2000
20:07:07 04-11-08BRANPrio 1 RIJSWIJK ZH (RW) DELFTWEG Auto te water
1500519BRW Delft ( Lichtkrant )
1500501BRW Den Haag-Centrum ( Lichtkrant )
1500371BRW Delft ( Kazernealarm )
1500161BRW Rijswijk ( Kazernealarm )
1500104BRW Den Haag-Leidschenveen ( Bevelvoerder )
1500101BRW Den Haag-Centrum ( Bevelvoerder )
1500010BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )

            
livep2000
20:04:59 04-11-08BRANPrio 1 RIJSWIJK ZH (RW) LANGE KLEIWEG Auto te water 0942 0081 0890 0680 0083 0951
1500523BRW Rijswijk ( Lichtkrant )
1500519BRW Delft ( Lichtkrant )
1500504BRW Den Haag-Leidschenveen ( Lichtkrant )
1500501BRW Den Haag-Centrum ( Lichtkrant )
1500371BRW Delft ( Kazernealarm )
1500161BRW Rijswijk ( Kazernealarm )
1500104BRW Den Haag-Leidschenveen ( Bevelvoerder )
1500101BRW Den Haag-Centrum ( Bevelvoerder )
1500027BRW Haaglanden ( OvD Zuid )
1500010BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )


Vrouw belt brandweer uit zinkende auto om hulp
Rijswijk - Een 50-jarige bestuurster uit Delft heeft dinsdagavond vanuit haar zinkende auto de brandweer gebeld om advies.

Rond acht uur reed de vrouw door onbekende oorzaak via de Delftweg met haar auto het water in. Vervolgens belde zij vanuit de auto de brandweer om raad. Zij gaven haar direct het advies om de zinkende auto te verlaten. De vrouw wist het voertuig op tijd te verlaten en wist al zwemmend in de Vliet de kant veilig te bereiken.

Bij bewoners langs de Vliet kon zij na een warme douche op verhaal komen. Zij is vervolgens door ambulancepersoneel nagekeken en door de politie thuisgebracht.

Omdat niet bekend was of er nog personen in de auto aanwezig waren gingen twee duikers van de brandweer te water om de wagen te inspecteren. De wagen bleek verder leeg te zijn. Met behulp van een kleine kraan werd vervolgens de auto door de brandweer uit het water gehaald.

Bron: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/86255


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Reactie #8224 Gepost op: 5 november 2008, 11:58:34
livep2000
10:18:46 05-11-08AMBUA1 CYCLOTRONWEG DELFT (DE) 89176
1520005GGD Den Haag-Delft ( Ambulance 05 )
livep2000
10:21:01 05-11-08AMBUA1 CYCLOTRONWEG DELFT (DE) 89178
1520013GGD Den Haag-Zichtenburg ( Ambulance 13 )
livep2000
10:22:33 05-11-08AMBUA1 CYCLOTRONWEG DELFT (DE) 89180
1520084RAD Haaglanden ( Motorambulance 15-384 )
livep2000
10:23:27 05-11-08AMBUA1 AMBU LFL02 HELI ciclotonweg DEN HAAG gv bon 79567

             HELI 1420059 MKA Rotterdam-Rijnmond ( Trauma Heli Lifeliner 2 )

De ambulances worden naar Delft gestuurd, het MMT naar Den Haag  ??? ?


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #8225 Gepost op: 5 november 2008, 12:59:52
Bizar... nooit eerder gezien een afhijzing in het ziekenhuis....

livep2000
12:58:05 05-11-08PRIO 1 RKZ B3 KRAAM/GYN VONDELLAAN 13 BEVERWIJK ASSISTENTIE AAN (INC: 01) (AMBULANCEDIENST: afhijsen patient) [ 651 643OOST ]
0107411BRW Beverwijk (Vrijwiligers)
0107481BRW Beverwijk (Lichtkrant)
0107484BRW Beverwijk (Oost) (Besturing Kazerne)


RKZ = Het Rode Kruis Ziekenhuis....


Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #8226 Gepost op: 5 november 2008, 14:04:15
GROUP-1 DRAAGGOLF WAARGENOMEN,PRIO3,STATION stebu
   1735067 Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Rijnmond)
   1735099 Kustwachtcentrum (Lichtkrant KNRM IJmuiden)
   1735168 Kustwachtcentrum (KNRM Stellendam-Buiten) (Bemanning Prinses Margriet)


Draaggolf??? What's that.....met google kom ik er effe niet uit.


Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #8227 Gepost op: 5 november 2008, 14:06:20
Bizar... nooit eerder gezien een afhijzing in het ziekenhuis....

livep2000
12:58:05 05-11-08PRIO 1 RKZ B3 KRAAM/GYN VONDELLAAN 13 BEVERWIJK ASSISTENTIE AAN (INC: 01) (AMBULANCEDIENST: afhijsen patient) [ 651 643OOST ]
0107411BRW Beverwijk (Vrijwiligers)
0107481BRW Beverwijk (Lichtkrant)
0107484BRW Beverwijk (Oost) (Besturing Kazerne)


RKZ = Het Rode Kruis Ziekenhuis....

Foutieve alarmering. Betrof een patiënt, welke van het RKZ naar een woonadres in Santpoort moest worden vervoerd, en daar opgehezen moest worden de woning in. Beverwijk is onverrichter zake retour kazerne gegaan.

Gr
Sander ;)


Marco ACH

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #8228 Gepost op: 5 november 2008, 14:08:49
GROUP-1 DRAAGGOLF WAARGENOMEN,PRIO3,STATION stebu
   1735067 Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Rijnmond)
   1735099 Kustwachtcentrum (Lichtkrant KNRM IJmuiden)
   1735168 Kustwachtcentrum (KNRM Stellendam-Buiten) (Bemanning Prinses Margriet)


Draaggolf??? What's that.....met google kom ik er effe niet uit.

Het zal wel iets van een S.O.S. zijn als ik Wiki mag geloven:

Een radiozender stuurt radiogolven uit, wat een vorm is van elektromagnetische straling. Een zender stuurt een draaggolf uit, die gemoduleerd wordt om informatie (geluid, beeld, databestand) over te dragen. Simpel gesteld komt het erop neer dat de draaggolf van vorm wordt veranderd en dat de informatie door de ontvanger is te lezen aan de hand van die vervorming.

De draaggolf wordt geproduceerd door een oscillator die een wisselspanning genereert met de frequentie van de draaggolf. Dat is de frequentie waarop wordt uitgezonden. Het vervormen van de draaggolf gebeurt door de modulator zodat de over te dragen informatie 'verpakt' wordt in de draaggolf.

Het zo verkregen signaal wordt via een kabel getransporteerd naar de antenne, die er voor zorgt dat het radiosignaal zo goed mogelijk wordt uitgezonden.


Morsecode
De meest eenvoudige modulatievorm is het aan en uitschakelen van de draaggolf. Het is mogelijk om zo informatie over te dragen door gebruik te maken van morsecode, waarbij de draaggolf wordt geschakeld in series pulsen van verschillende lengte. Dit wordt van oudsher handmatig gedaan met een licht bedienbaar momentcontact: een z.g. seinsleutel. De betekenis van de series pulsen is vastgelegd in een morsecode-tabel. Aan ontvangerzijde wordt het pulserende signaal van de ontvangen draaggolf ontcijferd. Tegenwoordig gebruiken radioamateurs ook wel een computer om de morsecode te genereren en te ontcijferen.


AM
Om een geluid over te dragen is een wat geavanceerdere modulatievorm nodig. De eenvoudigste manier om dit te realiseren is amplitudemodulatie (AM), waarbij de amplitude van de draaggolf evenredig varieert met de amplitude van het bronsignaal (bijvoorbeeld het geluid).

Aan ontvangerzijde wordt de variatie in amplitude van de draaggolf omgezet in geluid. Deze modulatievorm heeft als voordeel dat de vereiste techniek simpel is en dat het over grote afstand verstaanbaar is, omdat de variaties in amplitude eenvoudig detecteerbaar zijn. Het nadeel is dat een AM-ontvanger gemakkelijk allerlei storingen oppikt en deze samen met het ontvangen bronsignaal weergeeft. Bovendien is er geen grote bandbreedte haalbaar met AM overdracht, waardoor deze modulatievorm minder geschikt is voor muziek.


SSB
Een variant op AM is enkelzijbandsmodulatie (in Engels: single sideband - SSB), waarbij een enkele zijband van de draaggolf wordt gemoduleerd, vaak in combinatie met een onderdrukte draaggolf. Dit kan met de bovenste zijband (upper sideband - USB) of de onderste zijband (lower sideband - LSB) gedaan worden. Het voordeel van deze modulatievorm is dat zij zeer efficiënt omgaat met het beschikbare zendvermogen en daardoor draagt het signaal verder dan een amplitude gemoduleerd signaal. Het nadeel is dat de afstemming nogal nauw luistert en verloopt als zender en/of ontvanger zich verplaatsen en daarmee hun positie ten opzichte van obstakels veranderen. SSB is daarom niet zo geschikt voor in voertuigen die zich over land snel verplaatsen. In de scheepvaart wordt SSB veel gebruikt, vanwege de grote reikwijdte van het signaal en omdat er op zee maar weinig obstakels zijn.
Take a picture of something you see


Harriezee

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Reactie #8229 Gepost op: 5 november 2008, 14:12:05
De reddingboot zal een peiling gaan doen naar een draaggolf. Een draaggolf wordt veroorzaakt door een schip met marifoon. De marifoon van dit schip geeft storing, de spreeksleutel om te kunnen zenden blijft geactiveerd zeg maar. VHF kanaal 16, het noodkanaal dus, ondervindt hier dus hinder van. Met behulp van peilingen wordt nu gezocht naar de 'dader'.