Er wordt nagedacht over de rol van de VC's in de toekomst. De rol als verbindingseenheid pur sang is met de komst van C2000 een beetje uitgehold. Mogelijk dat ze meer een rol gaan spelen bij de operationele informatievoorziening maar dat is nog niet helemaal duidelijk. Ook over de COH's wordt nog nagedacht. Er bestaan ideeën om één of twee voertuigen voor het COPI aan te schaffen. Denk hierbij aan een voertuig zoals de GHOR in Twente heeft. De huidige COH's zijn namelijk veel te klein voor de COPI's zoals wij die tegenwoordig kennen. Al die functionarissen passen er soms maar net in. Hoe dit precies gaat lopen is momenteel nog niet duidelijk.
Dat durf ik niet te zeggen. Ik ken het dekkingsplan en de KVT's niet precies. Als het normaal logischer was om Zutphen te sturen dan kan het ook heel goed zijn dat deze misschien in gebruik was voor een oefening. Er zijn in Noord- en Oost-Gelderland de afgelopen weken namelijk veel stafoefeningen geweest voor het COPI en de brandweercompagnie. Daar zijn de COH's ook bij gebruikt. De COH van Doetinchem stond zo ook een tijdje in Groenlo. Mogelijk dat dit van invloed is geweest. Maar dat weet ik dus niet helemaal zeker.
ik weet dat de moderator graag weer on topic wil maar ik wil hier toch even op terug komen
bij ons (noord holland noord) zijn er sinds kort nieuwe ovd bussen die kunnen dienen als kamer voor een motorkap overleg, dit is zeg maar wat er gebeurt als er geen copi ter plaatse kan worden gevormd omdat er bijvoorbeeld nog geen coh is.
ik weet niet of dit navolging krijgt in andere regios maar het is een wel een idee
wij zijn qua coh en hulpcentralisten trouwens op een hoop vlakken innovatief bezig omdat er nog niet veel op papier staat is het een hoop uitzoeken wat het beste is.
om jerommeke toch tegemoed te komen wil ik hier graag voor wie zich hierin intereseert over chatten of mailen via de prive knop
groet free