Hesje voor stagiair

Auteur Topic: Hesje voor stagiair  (gelezen 14458 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #30 Gepost op: 18 augustus 2010, 22:00:59
Ik vind het maar onzin blijven... een hesje met stagiair.
In het ziekenhuis lopen stagiaires ook niet met een shirt aan waar met koeienletters "stagiair" opstaat.

Ik zal vorige week echt een 3e man op de ambu met 'stagiair ambulance' op zijn rug. (Was wel een SEH-arts, maar goed)


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #31 Gepost op: 18 augustus 2010, 22:48:17
jaja die heb ik ook gezien :P
samen met petre 998765
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


sb79

  • NHT hollands midden
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #32 Gepost op: 18 augustus 2010, 23:10:08
in hollands midden als je stage loopt op de ambu heb je ook een jas aan met stagair erop :)


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #33 Gepost op: 19 augustus 2010, 11:35:14
Vind ik toch anders omdat we dan over een professionele ambulancedienst praten en er dan wel een groter verschil is dan een opleiding van 24 uur.


Diederick

  • Student, vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
  • SIGMA, NRK, COC, student HBO-V
Reactie #34 Gepost op: 19 augustus 2010, 14:28:44
Hier hebben we geen speciale stagiair hesjes, maar ik vind het een uitstekend idee. Als mensen namelijk nog geen EHBO hebben moeten ze eigenlijk ook geen EHBO kleding dragen. Ik weet nog wel dat een jongen (lichtelijk gestresst) naar me toe kwam tijdens Serious Request, dat er iemand niet goed werd. Die beste mensen waren naar hem toegestapt omdat hij een NRK jas aanhad. Maar hij was er voor de PR of iets dergelijks en was geen EHBO-er. Dat soort misverstanden moet je voorkomen. Hoewel, als je zo'n stagiair laat meelopen met twee EHBO-ers, is er minder aan de hand. Tenzij de EHBO-ers hun stagiair kwijt raken, maar dat lijkt me sterk.
Volgende hesje wordt straks "niet 100%"  Iemand die bv niet door de knieën kan door een blessure  of ouderdom.

of "afgeschreven" iemand die je om de rode kruis principe wel moet aanhouden, maar liever toch wel graag kwijt wilt.
Hier zie ik ook wel wat in. Zoals we in eerdere draadjes op dit forum al hebben besproken zijn er EHBO-ers die niet volledig als EHBO-er kunnen functioneren (ze kunnen niet op de knieën, hebben geen uithoudingsvermogen, taalbarrière, etc.), mensen kunnen dus ook minder verwachten van zo iemand. Omdat het vaak oudere EHBO-ers betreft zou je ze (dankzij hun ervaring) een andere titel kunnen geven en op een vaste post laten zitten. Maak ze "post hulpverlener" of "medisch ondersteuner".

Mensen die je liever kwijt wilt moet je dat gewoon vertellen. Niemand is er bij gebaat om ongewilde vrijwilligers aan het lijntje te houden puur om de confrontatie te ontwijken.
“Nothing in the world is more dangerous than a sincere ignorance and conscientious stupidity.”  - Martin Luther King Jr.