Wat kun je als burger met incident management?

Auteur Topic: Wat kun je als burger met incident management?  (gelezen 48582 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #100 Gepost op: 13 december 2014, 17:46:35
Citaat van: Sylvester link=msg=1314155 date=1418487032
100m is niet verplicht, IM spreekt over maximum snelheid is minimale afstand. Op de snelweg zal je dus minimaal 120m er voor moeten staan.

Dan zat ik er in ieder geval niet ver naast...
Normaal gesproken dan lees ik eerst nog eens goed na, maar soms is het goed om eens iets uit het hoofd te doen...
En dan merk je pas dat je er soms een paar in dit geval 20m naast zit!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #101 Gepost op: 13 december 2014, 17:51:37
Citaat van: Attietattie link=msg=1314042 date=1418427539
Misschien maakt dit filmpje eea iets duidelijker. Is vanuit dezelfde auto geschoten.

1059 Pechgeval Thomassentunnel

Wanneer ik dit lees en het filmpje bekijk dan denk ik bij mij zelf...
Met wat voor "mafketel" hebben wij hier te maken?
Helemaal als je overige filmpjes bekijkt die je op yt hebt staan...

Dit doe je dan weer goed en sta ik een beetje versteld van dat je het doet... Heb je een leasewagen of zo?
Want er word al vaak genoeg gesproken over dat het niet verstandig is om je prive wagen te gebruiken als buffer voertuig.
Of heb jij je auto allrisk verzekerd en een deal met de verzekering?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Attietattie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #102 Gepost op: 13 december 2014, 18:19:10
Citaat van: thetwin84 link=msg=1314166 date=1418489497
Met wat voor "mafketel" hebben wij hier te maken?
Bedankt he. Ik heb zojuist ook een beeld van jou gevormd. ;)

Citaat van: thetwin84 link=msg=1314166 date=1418489497
Dit doe je dan weer goed en sta ik een beetje versteld van dat je het doet...
Ik sta er altijd versteld van dat mensen dingen niet doen.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1314166 date=1418489497
Want er word al vaak genoeg gesproken over dat het niet verstandig is om je prive wagen te gebruiken als buffer voertuig.
Heb ik geen boodschap aan. Als er mensen geholpen moeten worden en ik acht dat veilig, dan doe ik dat.


Attietattie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #103 Gepost op: 13 december 2014, 18:21:00
Citaat van: thetwin84 link=msg=1314029 date=1418424125
Mijn interesse naar de achterruit beelden zijn wel gewekt...

1145 Balk op de weg (cam achter)


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #104 Gepost op: 13 december 2014, 23:40:44
Wat iedere hulpverlener leert is denk aan je eigen veiligheid, je auto als buffer gebruiken en er zelf in blijven zitten is niet echt veilig. Ook is de signalering niet optimaal om dit veilig te kunnen. Anders had je wel hetzelfde gehandeld al de auto van RWS. Ik twijfel niet over de goede bedoelingen maar veilig is het niet. Als degene die pech heeft het goed doet zorgt hij dat hij weg bij die auto is. Dan ga jij er staan wat in mijn ogen levensgevaarlijk is. Dus als jij je verbaast dat er niemand anders zo gevaarlijk gaat staan om te beveiligen is terug te voeren op denken aan je eigen veiligheid.


Attietattie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #105 Gepost op: 14 december 2014, 00:29:54
Citaat van: jelte link=msg=1314250 date=1418510444
Wat iedere hulpverlener leert is denk aan je eigen veiligheid, je auto als buffer gebruiken en er zelf in blijven zitten is niet echt veilig.
Er zelf in blijven zitten? Je weet ze mooi te bedenken. ;D

Citaat van: jelte link=msg=1314250 date=1418510444
Dus als jij je verbaast dat er niemand anders zo gevaarlijk gaat staan om te beveiligen is terug te voeren op denken aan je eigen veiligheid.
Begin jij nou ook al? Ik heb het niet over deze situatie gehad wat dat betreft.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #106 Gepost op: 16 december 2014, 00:37:40
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1314030 date=1418424298
Ik dacht knip en plak maar, issie zeker goed xD Maar daarbij moet je je afvragen of jij als burger je wel als buffervoertuig op wilt stellen: ik zei keihard nee. Je hebt niks om je zichtbaar te maken en daarmee te onderscheiden van de andere weggebruikers.

Bij wat voor iets ben jij werkzaam dat jij moet bufferen bij incident maar IM zelf niet echt kent?

Ik sluit mij aan bij Grumpy91. Als "burger" moet je dat niet willen. Héél simpel: ieder heeft zijn eigen vakgebied en zijn kennis en traning binnen dat vakgebied. Doe niet alsof jij dat ook allemaal wel weet, dat gaat of jou óf een ander de kop kosten. Ik ben er voor opgeleid om daar rekening mee te houden, jij niet! Ik weet wat ik niet kan, jij denkt dat je het wel kan, dat is het verschil. Een DODELIJK verschil.

Schoenmaker hou je bij de leest!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #107 Gepost op: 16 december 2014, 10:04:49
Citaat van: moppersmurf link=msg=1314679 date=1418686660
Ik sluit mij aan bij Grumpy91. Als "burger" moet je dat niet willen. Héél simpel: ieder heeft zijn eigen vakgebied en zijn kennis en traning binnen dat vakgebied. Doe niet alsof jij dat ook allemaal wel weet, dat gaat of jou óf een ander de kop kosten. Ik ben er voor opgeleid om daar rekening mee te houden, jij niet! Ik weet wat ik niet kan, jij denkt dat je het wel kan, dat is het verschil. Een DODELIJK verschil.

Schoenmaker hou je bij de leest!

Precies! Zeker als je ziet wat er gebeurd met een auto van RWS of pijlwagen als deze geramd wordt terwijl deze toch behoorlijk zichtbaar zijn. En dan hebben we vaak nog het geluk dat er geen (zwaar)gewonden vallen. En nu zijn die auto's van RWS/pijlwagens toch niet echt te missen qua verlichting die ze erop zetten. Ik zou zoiets niet willen met een gewone burgerwagen... En er al helemaal niet in blijven zitten dan. Dan heb je inderdaad een dodelijk verschil!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #108 Gepost op: 16 december 2014, 12:01:02
In het verleden heb ik mij ook eens in een situatie geplaatst van een stilstaand voertuig op half vluchtstrook / rijstrook.
Daar ben ik toen ook op teruggefloten dat ik dat aan de mensen die er voor zijn moest overlaten.
En er zijn zoveel mensen die hier zeggen dat je het niet moet doen en op je eigen veiligheid moet letten...
En afgelopen jaar zijn er zoveel rode XXX gemist en pijlwagens en RWS wagens aan gort gereden.
Dat ook ik zoiets heb van moet je dat dan wel willen?

Ook ik sluit me bij Mopper en Grumpy aan, denk aan je veiligheid dat staat als nummer 1 op je lijstje.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #109 Gepost op: 17 december 2014, 00:14:57
Gatverdamme! Krijg ik nog aanhangers ook! Jongens jullie doen mijn naam er nou niet bepaald eer aan om je aan te sluiten bij mijn mening. Laat mij lekker mopperen! Heb lekker een eigen mening en laat mopper lekker mopperen.

In het kader van wees jezelf zal ik dus mijn mening moeten herzien:  Ik ga dus lekker met mijn waggel op de vluchtstrook staan en wachten tot er bij mij een pech geval komt te staan  098uo Gaan we lekker samen naar de gallamiezen!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens