Wat kun je als burger met incident management?

Auteur Topic: Wat kun je als burger met incident management?  (gelezen 48902 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Attietattie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #110 Gepost op: 17 december 2014, 08:34:16
Citaat van: moppersmurf link=msg=1314858 date=1418771697
Krijg ik nog aanhangers ook!
Inderdaad, de meeste reacties zitten vol met aannames. ;)

Zolang de mensen op straat en in de centrale me zonder uitzondering dankbaar zijn voor mijn hulp en me soms zelfs vragen te assisteren zal het wel meevallen met hoe link het allemaal is.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #111 Gepost op: 17 december 2014, 09:46:01
Citaat van: Attietattie link=msg=1314933 date=1418801656
zal het wel meevallen met hoe link het allemaal is.

Oei. Ik ken veel te veel voorbeelden waar het goed fout is gegaan. Als inderdaad zelfs pijlwagens en wagens met bakken blauw licht erop worden geramd...hoeveel gevaar loop jij dan wel niet met een paar amber flitsers?
Dat men je dankbaar is voor je inzet zal best. Prima, maar wees je wel bewust van bovenstaand.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #112 Gepost op: 17 december 2014, 09:51:31

Zolang de mensen op straat en in de centrale me zonder uitzondering dankbaar zijn voor mijn hulp en me soms zelfs vragen te assisteren zal het wel meevallen met hoe link het allemaal is.

Dat het levensgevaarlijk is wat je doet is geen aanname, dat is een feit. Kijk maar naar de hoeveelheid pijlwagens, wagens van RWS en auto's met blauw erop geramd worden op de weg.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Attietattie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #113 Gepost op: 17 december 2014, 11:27:26
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1314950 date=1418806291
Dat het levensgevaarlijk is wat je doet is geen aanname, dat is een feit.
Waar heb ik gezegd dat ik daar op doelde? Of neem je dat maar gewoon even aan?

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #114 Gepost op: 17 december 2014, 12:14:13
Sommige mensen die leren pas op het moment dat het pas echt fout gaat...

Maar als Attieattie nou eens echt helderheid verschaft aan ons en niet steeds van heb ik dat gezegd? wij moeten dat uit je verhalen halen blijkbaar... dus misschien gewoon vertellen waar je op doelde?

Misschien handig om dat directe nummer van de VC op het forum te plaatsen, als jij het dan niet gevaarlijk vind, waarom zouden we het allemaal dan wel gevaarlijk vinden... jij word bedankt door de VC dus dan kunnen we allemaal flitsers aanschaffen (als we dat al niet in de auto hebben) en assisteren bij pechhhebbende... Het zal er een stuk veiliger op worden...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #115 Gepost op: 17 december 2014, 12:59:55

Nu ben ik benieuwd omdat jij zeg dat ze jou vragen om te assisteren ???????,ik zit heel dicht op het vuur qua VC dusssss.
Één ding zeg ik hierover jij attieattie ben heel gevaarlijk bezig en dat is mijn persoonlijke mening....,punt.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #116 Gepost op: 17 december 2014, 13:06:14
Ik ben al eens in een opvallend dienstvoertuig, met een enge hoeveelheid amber aan (zwaailicht bak, traffic advisor en 2 achterruit flitsers), op een 50 km-h weg bijna aan puin gereden, ten kostte van 3 pylonnen, denk je dat je met een paar knipperende lampjes op de snelweg de mensen je wel altijd zien? Als ik 1 ding heb geleerd van helden is dat ze meestal dood zijn.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Gast

• Gast
Reactie #117 Gepost op: 17 december 2014, 13:35:33
Een hulpverlener die en plein publique continu wordt afgeschoten omdat hij hulp verleent. En na de nodige knallen wordt er herlaadt en opnieuw "schutter, richten, wanneer doel in zicht vuur" stelling genomen.
Genoeg voorbeelden van wanneer het fout ging, en what about the voorbeelden waarbij het elke keer goed ging? Daar hoor je nooit wat over, daar wordt niet op gestuurd, dat is niet interessant om voor te waarschuwen, niemand die zegt "ik ken genoeg voorbeelden van mensen die hulpverlenen zonder oranje pit en er gebeurde helemaal niets!"
Bekende valkuil, die je hier dus ook ziet, het vooral blijven focussen op "die bekende gevallen waarbij het fout ging" (hoe logisch, anders blijft het meestal onbekend, iets wat goed gaat is geen nieuws) en op basis daarvan iedereen afschieten die hulp wil verlenen.
Kijk eens wat verder buiten de oogklepjes van "ik ben ervoor opgeleid dus alleen mij overkomt niets, ieder ander wordt toch aan gort gereden". Kortzichtig, niet realistisch.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #118 Gepost op: 17 december 2014, 13:41:31
Dat is ook waar. Daarnaast wat is erger, een leeg burgerhulpverlenersvoertuig wat wordt aangereden of een voertuig waar nog mensen in zitten of iemand mee bezig is. Dus in die zin is het prima te verantwoorden.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #119 Gepost op: 17 december 2014, 13:47:08
Ik lees nergens dat attietattie in zijn wagen blijft zitten bij het bufferen. (Dat dit levensgevaarlijk is mag duidelijk zijn.)
Voor de rest, als je al besluit hulp te verlenen, gaat eigen veiligheid voor. Misschien hoort het creëren van een veilige werkplek daarbij? Misschien is het daarvoor nuttig om te bufferen (misschien omdat je er sowieso niet langs kan?), in ieder geval tot de professionals TP zijn? Misschien is het buffervoertuig van het merk Krauss-Maffei? Geen idee, maar ik ga met Caprice mee dat veel reacties niet eens het antwoord hierop afwachten en op voorhand erg negatief lijken.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")