Is het niet zo dat een aantal van ons zich hier ook "schuldig" aan maken... alleen hebben we er 9 van 10 keer geen beelden van.
Neem Caprice met de policecar, ik weet dat hij indien noodzakelijk ook blokt en zelfs indien nodig met de lampjes op het dak. Ook heeft hij wegkegels om de veiligheid te vergroten.
Ik zelf heb ook een amberlampje op het dak, niet erg veel maar beschik dan weer over een groot rood vlak (wat overdag een voordeel bied) en ook bij mij op het voertuig liggen de wegkegels en ook ik plaats die geleidend langs mijn bus op de weg en zelf het blauw is er (welliswaar na vordering) op gegaan.
De ervaring leert, ook met de ex HV voertuigen, dat ook ik tegenwoordig sneller geneigd ben tot het activeren van blauw in de donkere uurtjes.
Gaan wij nu ook alles over ons heen krijgen
Natuurlijk zijn we niet de juist opgeleide personen maar als ik op vele filmpjes kijk hoe de "zogenaamd" juist opgeleide personen omgaan met hun veiligheid.... dan vraag ik me wel eens af of ze hun juiste opleiding met goed gevolg hebben afgerond maar wee je gebeente als je daar als zogenaamde leek eens wat van denkt te mogen vinden....
Met ander woorden hulpverlenend nederland, kijk eens in de spiegel en bekijk dan de inzet van een "leek" nog eens met hernieuwde blikken. Want ook bij u ontbreken regelmatig elementaire veilighiedsmaatregelen, ik denk alleen maar aan verkeersvesten bij de diverse leden van de blauwe brigade....