Wat kun je als burger met incident management?

Auteur Topic: Wat kun je als burger met incident management?  (gelezen 48555 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #120 Gepost op: 17 december 2014, 13:53:55
Citaat van: kaasje link=msg=1315056 date=1418820091
Dat is ook waar. Daarnaast wat is erger, een leeg burgerhulpverlenersvoertuig wat wordt aangereden of een voertuig waar nog mensen in zitten of iemand mee bezig is. Dus in die zin is het prima te verantwoorden.

Alleen als je er standaard vanuit gaat dat je altijd zal worden aangereden, ja doe mij dat lege HV voertuig dan elke keer maar. Newsbreak, dat gebeurt dus niet elke keer, stuur er dan ook niet op qua gedachten ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #121 Gepost op: 17 december 2014, 14:25:00
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1315059 date=1418820428
Ik lees nergens dat attietattie in zijn wagen blijft zitten bij het bufferen. (Dat dit levensgevaarlijk is mag duidelijk zijn.)

Sterker nog als men goed opgelet had bij de filmpjes die geplaatst zijn en andere die ik gezien heb dan HOOR je duidelijk dat de bestuurdersdeur open en dicht gaat wat mij duid op het uitstappen van het voertuig.
Verder zie je in de montages dat er geschakeld wordt tussen de voor- en achtercamera waaruit ik op maak dat Attietattie liever persoonlijk niet in beeld komt of dat niet ter zake doende vind.
Maar het is veel makkelijker om alles maar gewoon af te kraken dan op de details te letten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #122 Gepost op: 17 december 2014, 15:24:02
Citaat van: enrico1972 link=msg=1315074 date=1418822700
Maar het is veel makkelijker om alles maar gewoon af te kraken dan op de details te letten.

Details zie ik genoeg,
- zoals het achteruitrijden over een vluchtstrook met alleen maar signalering achter een raam. Iemand die niet had opgelet en het busje zou moeten ontwijken overleef je niet tijdens het uitstappen.
- gaan staan met een voertuig breder dan een vluchtstrook met alleen binnensignalering achter het raam is zeker niet veiligheidverhogend om een pechgeval te beveiligen. In de eerste plaats niet voor het voertuig zelf, maar ook voor het voertuig ervoor want "we zijn voorbij en kunnen weer terug naar de rechterkant ongevallen" zijn geen bedenksel.

Met regen vallen flitsers achter ramen minder goed op! Ze vallen dan weg tegen de verlichting van het voertuig zelf en verliezen daardoor veel aan attentiewaarde.

Maar er zijn ook dingen waarbij ik de actie's die hij doet om mensen te helpen juist wel weer op waarde kan schatten. Dit wijst dan op een goed inzicht, welke gelijk wel om zeep geholpen worden door de filmpjes als "wereldverbeteraar".
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Attietattie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #123 Gepost op: 17 december 2014, 16:10:21
Citaat van: enrico1972 link=msg=1315074 date=1418822700
Sterker nog als men goed opgelet had bij de filmpjes die geplaatst zijn en andere die ik gezien heb dan HOOR je duidelijk dat de bestuurdersdeur open en dicht gaat wat mij duid op het uitstappen van het voertuig.
Verder zie je in de montages dat er geschakeld wordt tussen de voor- en achtercamera waaruit ik op maak dat Attietattie liever persoonlijk niet in beeld komt of dat niet ter zake doende vind.
Maar het is veel makkelijker om alles maar gewoon af te kraken dan op de details te letten.
Aannames!! Maar in dit geval stel je duidelijk dat je dingen uit de beelden opmaakt en aannames doet. Dat vind ik al heel anders overkomen dan stellen dat het dom is om in de auto te blijven zitten, iets wat ik NOOIT zou doen. Dan ben je namelijk de levende buffer.

Dat mijn filmpje/gedrag wordt afgekraakt vind ik prima, maar dan wel met de juiste uitgangspunten. En mensen die blind aannames doen, daar kan ik niet zo goed tegen. En het is het laatste wat ik op een forum als deze had verwacht. Immers, hulpverleners hebben dagelijks te maken met aannames jegens hen en de negatieve gevolgen daarvan.

En al jouw aannames, genoemd in bovenstaande bericht zijn correct. O0


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #124 Gepost op: 17 december 2014, 16:53:44
Citaat van: Attietattie link=msg=1315096 date=1418829021
Aannames!! Maar in dit geval stel je duidelijk dat je dingen uit de beelden opmaakt en aannames doet. Dat vind ik al heel anders overkomen dan stellen dat het dom is om in de auto te blijven zitten, iets wat ik NOOIT zou doen. Dan ben je namelijk de levende buffer.

Dat mijn filmpje/gedrag wordt afgekraakt vind ik prima, maar dan wel met de juiste uitgangspunten. En mensen die blind aannames doen, daar kan ik niet zo goed tegen. En het is het laatste wat ik op een forum als deze had verwacht. Immers, hulpverleners hebben dagelijks te maken met aannames jegens hen en de negatieve gevolgen daarvan.

En al jouw aannames, genoemd in bovenstaande bericht zijn correct. O0
Hulpverleners mogen hun mening geven over jouw manier van handelen. Dat die meningen niet in jouw straatje passen is denk ik jouw eigen probleem. Het is ook wel erg makkelijk om alles af te doen als zijnde aanname. En dat is mijn mening, en geen aanname.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #125 Gepost op: 17 december 2014, 17:03:17
Niets mis met een mening geven over iets. Maar als dat 'mening geven' inderdaad gebaseerd is op aannames en daardoor het karakter krijgen van valse beschuldigingen gaat mij dat ook iets te ver.

Sommige personen zijn in deze discussie net iets teveel hetze-achtig bezig. En dat doet de discussie geen goed.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #126 Gepost op: 17 december 2014, 18:07:28
Is het niet zo dat een aantal van ons zich hier ook "schuldig" aan maken... alleen hebben we er 9 van 10 keer geen beelden van.

Neem Caprice met de policecar, ik weet dat hij indien noodzakelijk ook blokt en zelfs indien nodig met de lampjes op het dak. Ook heeft hij wegkegels om de veiligheid te vergroten.

Ik zelf heb ook een amberlampje op het dak, niet erg veel maar beschik dan weer over een groot rood vlak (wat overdag een voordeel bied) en ook bij mij op het voertuig liggen de wegkegels en ook ik plaats die geleidend langs mijn bus op de weg en zelf het blauw is er (welliswaar na vordering) op gegaan.
De ervaring leert, ook met de ex HV voertuigen, dat ook ik tegenwoordig sneller geneigd ben tot het activeren van blauw in de donkere uurtjes.

Gaan wij nu ook alles over ons heen krijgen ??? Natuurlijk zijn we niet de juist opgeleide personen maar als ik op vele filmpjes kijk hoe de "zogenaamd" juist opgeleide personen omgaan met hun veiligheid.... dan vraag ik me wel eens af of ze hun juiste opleiding met goed gevolg hebben afgerond maar wee je gebeente als je daar als zogenaamde leek eens wat van denkt te mogen vinden....

Met ander woorden hulpverlenend nederland, kijk eens in de spiegel en bekijk dan de inzet van een "leek" nog eens met hernieuwde blikken. Want ook bij u ontbreken regelmatig elementaire veilighiedsmaatregelen, ik denk alleen maar aan verkeersvesten bij de diverse leden van de blauwe brigade.... 98uiye
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Attietattie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #127 Gepost op: 17 december 2014, 18:08:48
Citaat van: Peter71 link=msg=1315107 date=1418831624
Hulpverleners mogen hun mening geven over jouw manier van handelen. Dat die meningen niet in jouw straatje passen is denk ik jouw eigen probleem. Het is ook wel erg makkelijk om alles af te doen als zijnde aanname. En dat is mijn mening, en geen aanname.
Ook jij leest niet wat ik zeg. Ik zeg JUIST dat het prima is als iemands mening niet de mijne is. Dat is precies wat ik zeg! Dus ook jij legt mij woorden in de mond.

Hoe kan ik iets niet afdoen als aanname als het aannames zijn? Er worden hier opmerkingen gemaakt die werkelijk nergens op gestoeld zijn. Hoe moet ik dat anders noemen?

Onmogelijk om zo een gezonde discussie te voeren... :(


Gast

  • Gast
Reactie #128 Gepost op: 17 december 2014, 18:50:13
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1315123 date=1418836048
Neem Caprice met de policecar, ik weet dat hij indien noodzakelijk ook blokt en zelfs indien nodig met de lampjes op het dak. Ook heeft hij wegkegels om de veiligheid te vergroten.
Geen rood/blauwe lampjes, alléén oranje, wegkegels, LED roadflares, geel hesje of jas aan en met de nodige VKR theorie over remweg en veilige afstanden plus een overdosis gezond boerenverstand. Just to make that clear. Gelukkig heb ik tot nu toe maar twee keer hulp hoeven/kunnen bieden bij Zaandam op de A8 en bij een beste knaller op de S113


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #129 Gepost op: 17 december 2014, 19:01:35
Citaat van: Attietattie link=msg=1315124 date=1418836128
Ook jij leest niet wat ik zeg. Ik zeg JUIST dat het prima is als iemands mening niet de mijne is. Dat is precies wat ik zeg! Dus ook jij legt mij woorden in de mond.

Hoe kan ik iets niet afdoen als aanname als het aannames zijn? Er worden hier opmerkingen gemaakt die werkelijk nergens op gestoeld zijn. Hoe moet ik dat anders noemen?

Onmogelijk om zo een gezonde discussie te voeren... :(
Laat ik het zo zeggen. Je maakt het op dit moment zelf een ingewikkelde discussie, aangezien niemand weet in welke hoedanigheid je hier de discussie voert. Men moet maar aannemen wie je bent, ook omdat je niet wenst te vertellen wie je bent of wat voor werk je uberhaupt doet.
Citaat van: Attietattie link=msg=1314032 date=1418424938
Aanname...
Wederom een aanname dat ik bij iets werkzaam ben waarbij ik zou moeten bufferen. ;)

Ik zal op internet nooit vertellen waar ik werk. Het is geen geheim, maar je zal het uit mijn toetsenbord nooit hardop horen. Heb ik slechte ervaringen mee. ;)
Men weet dus niet of je hulpverlener, wegwerker of gewoon een burger bent. Wel maak je verdere discussie onmogelijk door constant alles af te wimpelen met de gebruikelijk bewoording als "aannames".
Je zegt dat hier opmerkingen worden gemaakt die nergens op gestoeld zijn, waarop basseer je dat hoe kom je aan die wetenschap? Voorlopig worden die opmerkingen wel gedaan door mensen die op welke wijze dan ook weten waar ze over praten. Bij jou weten we niet of jij weet waar je het over hebt. Als we zouden weten in welke hoedanigheid jij aan deze discussie deel neemt zou de discussie veel makkelijker verlopen.