Dit zijn zaken die jij niet hebt gezien. Sterker nog, de dingen die jij wel hebt gezien heb je blijkbaar onjuist geïnterpreteerd.
1059 Pechgeval Thomassentunnel
Vanaf 1:30 is te zien hoe smal de vluchtstrook is, en ook staan er rode kruizen met jouw auto in Fend-Off ( en voor zover ik het forum lees zonder zwaailamp ) zijn jouw flitsers niet tot nauwelijks zichtbaar. Zeker als je ook nog meeneemt dat je vlak na een bocht staat.
Nóg sterker: als jij zegt dat je dat niet zou overleven, vind ik het vreemd dat jouw mensen dat (waarschijnlijk in een uiterste geval) wel doen. Immers, botsabsorbers worden zo nu en dan (noodgeval/calamiteit of niet) ingezet als actiewagen waarbij de chauffeur moet uitstappen terwijl ze op de rijbaan staan.
Mijn mensen zitten in voertuigen met een extra kreukelzone, die testondervindelijk van een klap van 3500kg nagenoeg niet verplaatst. Mijn Chauffeurs hoeven bij Calamiteiten niet buiten het voertuig te verblijven, maar zijn dat wel vaak in een ander voertuig om de kegels op de weg te zetten. Daarnaast komt de chauffeur pas weer bij de auto wanneer het geheel van de weg gaat.
Storender vind ik dat jij in dit geval mijn voertuigen volledig voorzien van signalering en massa vergelijkt met een personenvoertuig met minimale signalering.
Nog, NOG sterker: als jij zegt dat de kans aanwezig is dat men terug naar rechts gaat (wat ik direct beaam), waarom houden jouw mensen dan 50 tot 150 meter tussenruimte? Levensgevaarlijk als ik jou zo hoor!
Ja, is het ook. Ben ik het gelijk mee eens, echter moeten wij werken met de regels die zijn opgesteld door of de overheid of het CROW of stichting IM.
Bij werkzaamheden en later genomen maatregelen bij IM is er een standaard waar ik mij aan moet houden nl 100m waarbij men eigenlijk nog liever 150m heeft.
Daarintegen laat het ongeval op de A12 bij Woerden zien wat er gebeurt als een botsabsorber te dicht op de genomen maatregelen staat. (topic:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=87223.0) (ik moet eens leren hoe ik onderwerpen link... )
Maar zoals ik al zei,
Maar er zijn ook dingen waarbij ik de actie's die hij doet om mensen te helpen juist wel weer op waarde kan schatten.
Ik zal er vast veel kritiek op krijgen, maar hij valt bij mij in de categorie burgerhulpverlener. Nu lijkt het net (lees: het wekt de indruk, dat hoeft zo niet bedoeld te zijn) alsof hij professioneel hulpverlener is.
Wanneer is men proffesioneel hulpverlener in jouw ogen? ( Gewoon interesse vraag geen kritiek. )
Ik heb zijn overige filmpjes geheel niet bekeken. Mijn reacties waren gericht op de manier waarop hier (de laatste tijd vaker) antwoorden gegeven worden die een hoog "bemoei je niet met ons werk"-gehalte lijken te hebben en op bijna vingerwijzende vanuit een negatieve manier mensen worden beantwoord.
En dat ook nog soms bij de hulpverleners onderling, hier op het forum maar ook in werkelijkheid.
Een brandweer man die wordt gewezen op zijn voertuig die niet op de handrem staat en beweegt zegt tegen een agent "bemoei je niet met mijn werk, ik ben bezig."
Een agent die veel later aankomt als extra handjes die wordt gewezen op een gevaarlijk gecreerde situatie door zijn neergezette voertuig "bemoei je niet met mijn werk, ik ben bezig."
Een ambulance broerder die een naald niet ziet, erop wordt gewezen door een huisarts "bemoei je niet met mijn werk, ik ben bezig." ( vervolgens prikte hij zich wel aan dezelfde naald )
In alle oefeningen wordt gehamerd op samenwerking en elkaar versterken, maar ik schrijf het toe aan de hedendaagse bezuinigingen dat men erg bang is voor de eigen parochie en parochianen. Als dit echt het gevolg is van de huidige politiek, dan hoop ik dat er snel een andere komt voor er doden door komen.
Die vraag heb ik inderdaad ook...
Een voertuig v/d hv' er is verzekerd en dat is je prive auto niet...Ja hoor is gewoon verzekerd, de wet verbied stilstaan op een weg niet. Wel dat je tegen een stilstaand voertuig aan rijdt.
Maar Attieattie heeft eerder gemeld dat het hem totaal niet interesseert als zijn auto naar de knoppen gereden word...En dat vind ik juist gevaarlijk, met die instelling ga je een automatisme creëren en daarvan komen fouten/ongevallen.
Aangezien hij wel het "voertuig" beveiligd heeft waar hij voor staat...
Als hij het maar "veilig" gevonden heeft... tsja... als een vrachtwagen een rood kruis negeert die hij net heeft aangevraagd...
Volgens mij kan het nooit echt veilig gevonden worden...
^^^Ff in blauw commentaar gezet. Maar ik heb dit helemaal bij de verzekering uitgezocht en er zijn geen uitsluitingsgronden, hooguit wanneer men art. 5 erbij haalt. Dan moet de verzekering het SO uitbetalen en verhalen op de polishouder.