Wat kun je als burger met incident management?

Auteur Topic: Wat kun je als burger met incident management?  (gelezen 48946 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #40 Gepost op: 5 december 2013, 19:13:20
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1225851 date=1386244682
Ik ken betreffende Youtube gebruiker. Hij heeft VEEL verstand van wegwerkzaamheden, Incident Management en kent zijn weg in de wereld van verkeerscentrales. Je ziet dat hij signalering gebruikt, zijn auto keurig in fend-off parkeert, de rijstrook heeft laten afkruisen en hem kennende draagt ie keurig een oranje RWS genormeerde jas :)

Maar wanneer hij zoveel kennis heeft van wegwerkzaamheden e.d. en je kijkt zijn filmpjes maakt ook hij wel eens foutjes...
En je geeft aan dat hij signalering gebruikt... waar zie je dat? kun je me een tijd aangeven heb het filmpje afgespeurd maar niet kunnen ontdekken.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #41 Gepost op: 5 december 2013, 19:22:43
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1225851 date=1386244682
Ik ken betreffende Youtube gebruiker. Hij heeft VEEL verstand van wegwerkzaamheden, Incident Management en kent zijn weg in de wereld van verkeerscentrales. Je ziet dat hij signalering gebruikt, zijn auto keurig in fend-off parkeert, de rijstrook heeft laten afkruisen en hem kennende draagt ie keurig een oranje RWS genormeerde jas :)

Das heel leuk voor die persoon dat hij de wereld van de VC kent maar fend off. in zijn privé auto NOT.  :'(
Jas heb ik niet gezien in het filmpje  :( en wat betreft signalering bedoel matrixborden of in zijn privé auto.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #42 Gepost op: 5 december 2013, 20:28:15
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1226037 date=1386267763

Das heel leuk voor die persoon dat hij de wereld van de VC kent maar fend off. in zijn privé auto NOT.  :'(
Jas heb ik niet gezien in het filmpje  :( en wat betreft signalering bedoel matrixborden of in zijn privé auto.

Ergens in dit of in een ander topic heb ik dit al eens eerder gehoord dat het een NOT DONE is om je privewagen in te zetten.
Ook al heb je signalering in de wagen het maakt niet uit... bel 112 of 0800... maar kies voor je eigen veiligheid...
Alleen wanneer het een ongeval betreft zou ik de discussie aangaan maar omdat het een dood dier betreft zeg ik van not-done..
Dier valt niet meer te redden en moet opgepakt worden door de diensten die daar voor bedoeld zijn.

Echter komt er nu wel een vraag bij mij op... Een dienst die daar met toeval voorbij rijd en die daar actie op kan zetten is ook de dierenambulance mogen die dan wel de wagen in Fend-off zetten en "adequaat" reageren en / of een kruis aanvragen?

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 5 december 2013, 20:28:48

Ik heb ook wel eens bij een incident gestaan waarbij een auditor in fend-off ging staan. Nu is het vtg van een auditor wellis waar geen prive auto, maar voor een burger is dat ook gewoon een burgerauto met oranje lampjes. Heb er overigens wel wat van gevonden en hij gaf me gelijk.

Blusdebrand

• Forum gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 5 december 2013, 20:33:14
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1226056 date=1386271728
Ik heb ook wel eens bij een incident gestaan waarbij een auditor in fend-off ging staan. Nu is het vtg van een auditor wellis waar geen prive auto, maar voor een burger is dat ook gewoon een burgerauto met oranje lampjes. Heb er overigens wel wat van gevonden en hij gaf me gelijk.

Ik zal je niet tegen spreken maar het lijkt mijn misschien dat je vergist want een auditor die komen juist om te kijken hoe het gaat bij grote incidenten,het is zo ik zie altijd dat het auditors team zich keurig gedragen. Maar dat heb ik als ervaring ^-^

Groeten rene
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 5 december 2013, 20:53:15
Citaat van: Blusdebrand link=msg=1226058 date=1386271994

Ik zal je niet tegen spreken maar het lijkt mijn misschien dat je vergist want een auditor die komen juist om te kijken hoe het gaat bij grote incidenten,het is zo ik zie altijd dat het auditors team zich keurig gedragen. Maar dat heb ik als ervaring ^-^

Groeten rene

Dit was ook een auditor die stom toevallig op een aanrijding reed. Gebuerde voor zijn neus, dus hij had ook weinig andere keus overigens. Was het overbekende ritje van A naar B en retour, zo'n ritje waar jje van uit gaat dat er niks gebeurd.

Blusdebrand

• Forum gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 5 december 2013, 21:32:08
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1226065 date=1386273195
Dit was ook een auditor die stom toevallig op een aanrijding reed. Gebuerde voor zijn neus, dus hij had ook weinig andere keus overigens. Was het overbekende ritje van A naar B en retour, zo'n ritje waar jje van uit gaat dat er niks gebeurd.

Oké duidelijk,die ritjes doe ik regelmatig maar gelukkig mijn gele kanarie bij mijn  098uo,en dat is makkelijk en elke verkeerscentrale zie mijn nummer wie ik ben das ook erg makkelijk,nu Velsen is of gelderop  O0

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #47 Gepost op: 5 december 2013, 22:23:04
Er wordt overal geroepen dat fend-off in een "privé auto" (je bedoelt onopvallende auto, want wie zegt dat het zijn privé auto is?  ^-^) niet zou mogen. Dat is de grootste onzin die er bestaat.

Het hele idee van fend-off is dat je het grootste zichtbare vlak van de auto (de zijkant!) naar het verkeer draait, zodanig dat er een geleidende werking ontstaat. Een dwars geparkeerde auto geeft direct aan de overige verkeersdeelnemers weer dat de auto stil staat en niet meer rijdt; een in lijn met het verkeer geparkeerde auto is van achter niet duidelijk te zien of die nog rijdt of niet. Door de auto schuin te parkeren met de neus naar de richting van het verkeer, bereik je ook dat je mensen kunt sturen. Mensen zijn namelijk geneigd om een schuin geparkeerd voertuig aan de voorzijde te passeren. Door de wielen in te draaien naar de verkeersluwe zijde bereik je dat bij een eventuele aanrijding het voertuig naar de berm toe zal schieten.

Het doet daarbij totaal niet terzake of dat een opvallend voertuig is of niet. De psychologische werking van fend-off doet hier zijn ding. Wat natuurlijk wel zo is, is dat een auto met opvallende kleuren (geel, wit), opvallende reflecterende striping en/of signalering uiteraard beter opvalt. Daardoor wordt het effect van fend-off nog eens versterkt.

De hele chauffeur is niet te zien in het filmpje, en ik beweer nergens dat ik zeker weet dat betreffende persoon een jas aan had. Maar hem kennende draagt ie netjes zijn oranje RWS-genormeerde jas, en heeft ie ook netjes zijn zwaailamp boven op de auto. Dat kun je overigens heel flauw zien in het verkeersbord en langsrijdend verkeer.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1226055 date=1386271695
Ergens in dit of in een ander topic heb ik dit al eens eerder gehoord dat het een NOT DONE is om je privewagen in te zetten.
Ook al heb je signalering in de wagen het maakt niet uit... bel 112 of 0800... maar kies voor je eigen veiligheid...
(...)
Je eigen privé-auto is verzekerd met een privé-verzekering. Als je daar brokken mee maakt door dingen te doen waarvoor je niet opgeleid, niet aangesteld en niet verzekerd bent, dan is de kans klein dat je verzekering dat gaat dekken. DAT is de reden dat je met een privé-auto beter niet dit soort kunsten kunt uithalen, want een ongeluk wordt dan een duur grapje. Niemand heeft gezegd dat de chauffeur in het filmpje een privé-auto bij zich heeft (ik ben vrij zeker van niet), dus de verzekering is hier niet dezelfde.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

sylvester1986

• Gast
Reactie #48 Gepost op: 5 december 2013, 22:37:15
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1226097 date=1386278584
Er wordt overal geroepen dat fend-off in een "privé auto" (je bedoelt onopvallende auto, want wie zegt dat het zijn privé auto is?  ^-^) niet zou mogen. Dat is de grootste onzin die er bestaat.
Citeren lukt helaas niet meer, dus screenshot gemaakt:

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #49 Gepost op: 17 december 2013, 14:27:44
Over wat kun je als burger met IM vond ik deze ook nog van Attieattie welke ik ook wel passend vond bij dit onderwerp.
Alleen is hij nu wel het voertuig voorbij gegaan ipv in fend-off erachter gaan staan...

Gespind