Wat kun je als burger met incident management?

Auteur Topic: Wat kun je als burger met incident management?  (gelezen 48589 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

29Thomas10

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
  • Hulpverlening geďnteresseerd
Reactie #60 Gepost op: 18 december 2013, 15:32:16
Nu heb ik 1 vraag, welke burgers mogen dan hun auto in fend-off zetten, en wie hebben er allemaal amber verlichting bij zich? Of zijn dit de mensen die dit al voor hun beroep bij zich hebben?
Eerst een HBO opleiding, en daarna gaan solliciteren bij de marechaussee


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #61 Gepost op: 18 december 2013, 15:40:27
Citaat van: 29Thomas10 link=msg=1229615 date=1387377136
Nu heb ik 1 vraag, welke burgers mogen dan hun auto in fend-off zetten, en wie hebben er allemaal amber verlichting bij zich? Of zijn dit de mensen die dit al voor hun beroep bij zich hebben?
Lees maar lekker dit topic door :D
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #62 Gepost op: 18 december 2013, 16:57:57
Citaat van: thetwin84 link=msg=1229547 date=1387366728
Het bovenstaande verhaal snap ik volkomen dat er zo gereageerd gaat worden. Want zoals je zegt het is de gevaarlijkste strook van de snelweg. Maar je moet sowieso 112 bellen word er overal vermeld dus dat doe je dan zeker maar het SO ziet nu alleen maar mensen  langs zich heen rijden. Niemand die hulp bied, niemand doet iets dat is wat het SO denkt.

Het slachtoffer heeft helemaal niets meer aan je als je ook plat wordt gereden. ::)


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #63 Gepost op: 18 december 2013, 17:37:42
Citaat van: Peter71 link=msg=1229655 date=1387382277
Het slachtoffer heeft helemaal niets meer aan je als je ook plat wordt gereden. ::)

Het geen wat ik zou doen als ik in zo'n situatie terecht zou komen is nu het volgende:

1 - doorrijden naar  als het kan dichtbijzijnde afslag (als deze in de buurt is) anders duik ik de vluchtstrook op.
2 - bel 112
3 - doorrijden

Wanneer je namelijk in zo'n situatie terecht zou komen...
Effect volgens iedereen doorrijden dus dat ook doen... maar wel 112 bellen... wanneer je op de telefoon navigatie aan hebt staan moet je extra handelingen doen... navigatie uitzetten telefoonfunctie activeren... 112 bellen...
Zijn allemaal handelingen waarbij je niet met je hoofd bij het verkeer zit... 1 je zit bij het ongeval 2 je zit bij je telefoon.
maar het belangrijkste je moet bij het verkeer blijven... dus dat word een 3... dus dat is niet handig.
Naar de vluchtstrook of tankstation of afslag en auto stil zetten en 112 bellen.

Tenslotte denk aan je veiligheid.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #64 Gepost op: 18 december 2013, 18:16:28
Vluchtstrook zou ik ook niet doen. Mensen op de rijbaan gaan letten op je alarmlichten of evt signaalverlichtinf en houden zich dus bezig met wie er daar staat. Vervolgens zijn ze helemaal blind voor wat er voor hun gebeurd en vliegen ze er vol in. Ook mensen die onverwacht moeten uitwijken kunnen of zelf of het naast hun rijdende verkeer de vluchtstrook op duwen en daar sta jij dan net...

Je kan bovendien vanaf de vluchtstrook niet zoveel behalve een of meerdere rijstroken over rennen en zelfs ik doe dat bijna nooit ondanks die blauwe lampjes en gele jassen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #65 Gepost op: 18 december 2013, 18:23:38
Citaat van: DiNozzo link=msg=1229690 date=1387386988
Vluchtstrook zou ik ook niet doen. Mensen op de rijbaan gaan letten op je alarmlichten of evt signaalverlichtinf en houden zich dus bezig met wie er daar staat. Vervolgens zijn ze helemaal blind voor wat er voor hun gebeurd en vliegen ze er vol in. Ook mensen die onverwacht moeten uitwijken kunnen of zelf of het naast hun rijdende verkeer de vluchtstrook op duwen en daar sta jij dan net...

Je kan bovendien vanaf de vluchtstrook niet zoveel behalve een of meerdere rijstroken over rennen en zelfs ik doe dat bijna nooit ondanks die blauwe lampjes en gele jassen.

Een pechgeval staat ook met de alarmlichten aan op de vluchtstrook al dan niet dat er een pechstrook naast de vluchtstrook is.
Een pechgeval heeft ook de alarmlichten aan zelf zou ik niet eens kiezen om flitslamp e.d. op dat moment op het dak te zetten... zoals je zelf al aangeeft mensen gaan daarop letten terwijl ze juist in de gaten moeten hebben dat er iets 2 stroken verder op aan de hand is...

Een rijstroken oversteken? ben je gek! noway! iets met eigen veiligheid toch?
nee alleen 112 bellen vanaf de vluchtstrook en daarna doorrijden en eventueel wachten tot hulpdiensten arriveren omdat je misschien als "getuigen" kunt zijn... maar verder anders doorrijden... jij hebt je best gedaan... en daar houd het op...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #66 Gepost op: 18 december 2013, 18:47:51
Citaat van: thetwin84 link=msg=1229692 date=1387387418
Een rijstroken oversteken? ben je gek! noway! iets met eigen veiligheid toch?
nee alleen 112 bellen vanaf de vluchtstrook en daarna doorrijden en eventueel wachten tot hulpdiensten arriveren omdat je misschien als "getuigen" kunt zijn... maar verder anders doorrijden... jij hebt je best gedaan... en daar houd het op...
ik denk niet dat dinozzo 112 belt maar de meldkamer  998765
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #67 Gepost op: 18 december 2013, 18:50:36
Zolang er nog heel regelmatig voertuigen op de vluchtstrook geschampt tot vol geraakt worden door passerend verkeer zou ik mij daar niet wagen. Te meer ook omdat het grootste aantal doden bij ongevallen op de snelweg op de vluchtstrook vallen. We kennen allemaal de filmpjes van de dashcam van agenten uit de VS die soms vol door een auto geraakt worden.

Automobilisten kijken al veel te vaak niet verder dan de bumper die het liefst maximaal 3 meter voor hun zit.
Als je de aanrijding niet gezien hebt ben je ook geen waardevolle getuige. Bovendien kan je zelfs dan je telefoonnummer bij 112 achter laten en zal je indien nodig vanzelf gebeld worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Attietattie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #68 Gepost op: 3 december 2014, 13:20:47
Excuses voor dit afstofmoment, maar ik wil toch even reageren op onderstaande filmpje. Ik ben net nieuw op dit forum en zie dat ik hier besproken ben.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1229273 date=1387286864
Over wat kun je als burger met IM vond ik deze ook nog van Attieattie welke ik ook wel passend vond bij dit onderwerp.
Alleen is hij nu wel het voertuig voorbij gegaan ipv in fend-off erachter gaan staan...

Gespind
Ik was inderdaad te laat doordat ik verblind werd.

Citaat van: Jims link=msg=1229283 date=1387288029
Als je dan toch stopt in deze (als burger), zou ik hem op de vluchtstrook (rechts) zetten. Op de meest linkse rijstrook sta je niet bepaald veilig.
Welke vluchtstrook? Er liggen daar 5 stroken naast elkaar zonder voldoende redresseerstroken (ontwerprichtlijnen) of vluchtstroken. Dus het was dit, of niets.

Citaat van: Haageneesch link=msg=1229555 date=1387367769
Wellicht werkt hij op én aan de snelweg  ::)
O0

Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1229576 date=1387370797
Daar kan ik helaas niet op ingaan, uiteraard i.v.m. de privacy. Je kan er vanuit gaan dat Haageneesch gelijk heeft.
Keurig.


Attietattie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #69 Gepost op: 6 december 2014, 17:32:01
Zodra de WIS er was, ben ik er vandoor gegaan.

1133 Lekke band op de A9