Wat kun je als burger met incident management?

Auteur Topic: Wat kun je als burger met incident management?  (gelezen 48901 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #80 Gepost op: 12 december 2014, 22:56:29
Volgens mij is op de vluchtstrook stilstaan geen IM, zover bij mij bekend is. Daarbij, je staat op de oprit, waar deze nog "los" is van de snelweg, dus zou je er veiliger staan dan op de snelweg zelf. Hoe weet jij dat ze jou bezig hebben gezien in de spiegel? Zag je het aan hun gezicht ofzo? Daarbij kregen ze naar mijn idee niet de kans een handje op te steken want ze waren bezig met uitstappen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Attietattie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #81 Gepost op: 12 december 2014, 23:12:24
Is IM voorbehouden aan de snelweg? Overigens is er zat jurisprudentie waaruit blijkt dat (de rechter vindt dat) de toerit tot de snelweg behoort.

De agent reed achteruit dus ik gok/hoop dat hij naar achteren keek. Overigens is dat irrelevant: er lag een object op de rijbaan. Ze weten dat ik er ben gestopt. En tadaaa, het object is foetsie. In mijn spiegel heb ik gezien dat ik niet interessant voor ze was. En als dat wel zo was geweest, dan rijden ze achter me aan en gebruiken ze hun transparant.

Ik zou niet weten wat ik had kunnen toevoegen door te blijven staan. Maargoed, dat is het enige waar je iets over te zeggen hebt? :P

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 12 december 2014, 23:20:57
IM is zeker niet voorbehouden aan alleen snelwegen. Dat zeg ik ook zeker niet. Stilstaan op de vluchtstrook is geen IM. Je buffert niks af.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Attietattie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #83 Gepost op: 12 december 2014, 23:27:47
Oh gaat hem om bufferen? Wist ik niet, ik heb geen idee wanneer er officieel sprake is van IM. Dan zal ik mijn achtercam er even bij pakken (die meestal faalt >:() want er was een busje die voor de balk stopte waardoor ik hem van de weg kon trekken. ;)

Overigens was ik wel voornemens te bufferen, vandaar dat ik achteruit reed. Maar de stroom verkeer hield aan en er was dus al iemand anders. Dus ik koos ervoor uit te stappen en snel te handelen.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #84 Gepost op: 12 december 2014, 23:30:17
Wanneer je voor het object zou gaan stil staan met je auto op 100 meter er vandaan in fend-off met eventuele amber verlichting dan pas zou je volgens mij over IM kunnen spreken...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 12 december 2014, 23:31:48
Citaat van: Attietattie link=msg=1314021 date=1418423267
Oh gaat hem om bufferen? Wist ik niet, ik heb geen idee wanneer er officieel sprake is van IM. Dan zal ik mijn achtercam er even bij pakken (die meestal faalt >:() want er was een busje die voor de balk stopte waardoor ik hem van de weg kon trekken. ;)

Overigens was ik wel voornemens te bufferen, vandaar dat ik achteruit reed. Maar de stroom verkeer hield aan en er was dus al iemand anders. Dus ik koos ervoor uit te stappen en snel te handelen.
Citaat van: thetwin84 link=msg=1314022 date=1418423417
Wanneer je voor het object zou gaan stil staan met je auto op 100 meter er vandaan in fend-off met eventuele amber verlichting dan pas zou je volgens mij over IM kunnen spreken...
Hier kan je ff info opdoen over IM: http://www.incidentmanagement.nl/Portals/0/Documenten/RLTotaal2012_03.pdf ;)

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #86 Gepost op: 12 december 2014, 23:33:56
Grumpy,

Ik heb het document gedownload een poosje terug, maar niet op deze pc staan :)
En heb het enkele malen doorgelezen...

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 12 december 2014, 23:35:58
Haha, was vooral naar Attietattie bedoeld ;) Jouw post kwam er vlug tussen dus dacht pak m mee in citaat O0

Attietattie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #88 Gepost op: 12 december 2014, 23:38:55
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1314023 date=1418423508
Hier kan je ff info opdoen over IM: http://www.incidentmanagement.nl/Portals/0/Documenten/RLTotaal2012_03.pdf ;)
Met alle respect, ik weet hoe ik me moet gedragen op de snelweg als het gaat om calamiteiten. Als ik klerezooi oplos maakt het mij niet uit of het officieel IM heet of niet.

Ik ga het document wel lezen (niet nu), maar ik denk dat als je iets oplost op de snelweg, het niet onterecht in dit topic staat.

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1314026 date=1418423758
Haha, was vooral naar Attietattie bedoeld
Jeuj! Iemand die mijn naam goed typet! O0

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #89 Gepost op: 12 december 2014, 23:42:05
Mijn interesse naar de achterruit beelden zijn wel gewekt...