Gisteravond heb ik samen met 2 collega's rond de tafel gezeten en hebben het één en het ander besproken wat bij ons veranderd zou 'moeten' worden.
Nu hadden we het idee al een keer bedacht om nieuwe vrijwilligers te laten begeleiden door een buddy(lees: praktijkbegeleider o.i.d.)
Er was positieve reactie, van uit taakveld 3, maar er wordt nog niets mee gedaan. Nu is het idee om een groepje praktijkbegeleiders op te richten, groepje van ongeveer 5 buddy's, die nieuwe vrijwilligers kunnen inwerken.
Om een nieuwe vrijwilliger goed te kunnen koppelen aan een ervaren vrijwilliger, wordt de buddy coördinator bij het intake gesprek uitgenodigd om een goed beeld te kunnen krijgen van de nieuwe vrijwilliger, zodat hij/zij een goede ervaren vrijwilliger kan koppelen aan de nieuwe vrijwilliger.
Doordat ik afgelopen 2 jaar diverse nieuwe vrijwilligers heb gezien die al snel afhaakten kwamen we op dit idee uit.
Ik ga dit idee as donderdag voorleggen aan de taakveld coördinator, maar nu is de vraag aan jullie, is dit goed intiatief? Evt. tips/opmerkingen? Of hoe wordt zoiets bij jullie geregeld?