Lifeliner 4 ook via p2000

Auteur Topic: Lifeliner 4 ook via p2000  (gelezen 15413 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2011, 16:59:15
Hallo,

Ik wilde even reageren, toevallig sprak ik 1 van de piloten van de traumaheli en die vertelde me het volgende.

Onderling worden dus de meldingen nog steeds verstuurd, ook zoals wij ze kennen voorbeeld (13-901 A1 MIDDENBEEMSTER A7 A7 0 16.7 RECHTS RIT:186)
Maar dan als een soort van sms bericht naar de portofoon.
Want zoals jullie allemaal wel weten kunnen die tetra dingen ook sms berichten ontvangen.

En ik weet niet of het waar is verder, maar hij vertelde me ook, dat dit binnen een bepaalde tij overal gaat gebeuren.
dus de capcodes die we nu kennen van LL1, LL2 en LL3 komen allemaal te vervallen en ze zullen overgaan op
het tetra sms systeem.

ik dacht laat het even weten

Sorry ik kan dit mij haast niet voorstellen. Hoe moet ik dit zien krijgen ze een sms'je via porto. Hoe doen ze dat 's nachts dan krijgen ze een bericht via porto en al liggen ze een beetje diep te slapen horen ze het niet eens. Misschien de grenzen opzoeken, maar het lijkt mij haast onmogelijk dat dit gaat gebeuren.
Met vriendelijke groet,  Jorrit  


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2011, 17:18:54
Verwarren we hier niet het door Hunter genoemde SDS met sms?


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #12 Gepost op: 27 juni 2011, 20:45:32
In MW Brabant werden we eerst ook alleen gealarmeerd via de porto, geloof me van zo'n attentie signal wordt je ECHT wakker!! en dan volgt een gesproken bericht of een DSD bericht met urgentie; adres; inmeldgroep; letsel en dat soort dingen kunnen ze er allemaal inzetten. Bij ons is het porto berichtje gekoppeld aan de P2000 dus is nu beperkt tot urgentie en adres.
1:87 modelletjes:  


G.Mans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
Reactie #13 Gepost op: 27 juni 2011, 20:51:30
Dit alarmeren via de portofoon gebeurde tot voor kort ook in ZHZ. Dit gaat via M2000/T2000

http://www.c2000.nl/pagina/?itemID=2444&currentMenuitemID=322&menuitemID[]=317&menuitemID[]=322

http://www.112meldingen.nl/techniek.php