Lifeliner 4 ook via p2000

Auteur Topic: Lifeliner 4 ook via p2000  (gelezen 15674 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Gepost op: 8 februari 2011, 23:17:28
Beste mensen,

Iemand enig idee of het om een test gaat of dat LL4 eindelijk ook is overgestapt op p2000??

P 1 (Nader bericht: grote-brand) Bedrijfsbrand INDUSTRIEWEG 7 LEMM Inzet 25447
[0320908] Lifeliner 4 / CPA Friesland ( OvD-G Noord )

2011-02-07 21:06:07
P 1 beknelling FRIMA ZOUTFABRIEK (CR-1) LANGE LIJNBAAN HARL Inzet 024631 024632
[0320908] Lifeliner 4 / CPA Friesland ( OvD-G Noord )


Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2011, 23:20:39
Ligt eraan welke monitor je gebruikt. De 'huismonitor' geeft slechts aan dat het de OvD-G betreft. Niet de LL4 dus, maar de OvD-G die een capcode heeft  ;) Niet op alle OvD-G inzetten zal ook de Lifeliner 4 ingezet worden natuurlijk, maar op een aantal wel. Soms zie je het wel is in een handgeschreven melding voor de OvD-G, dat de heli ingezet wordt bij een incident.  :)

0320908 MKA Veiligheidsregio Friesland (OvD-G Noord)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #2 Gepost op: 9 februari 2011, 00:56:14
Regelmatig keert deze vraag terug vwb die capcode. Dat is de OvD-G en geen Noord en ook geen LL4.
Wel wordt de OvD-G soms in kennis gesteld van heli-inzetten, maar dat is een ander verhaal :)


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2011, 11:17:00
OKej, thnx!

Andere monitor gebruiken dus :P
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Delta Charlie Foxtrot One

  • Ambulance/HAP chauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
  • don't worry be happy
Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2011, 23:03:03
Hallo,

Ik wilde even reageren, toevallig sprak ik 1 van de piloten van de traumaheli en die vertelde me het volgende.

Onderling worden dus de meldingen nog steeds verstuurd, ook zoals wij ze kennen voorbeeld (13-901 A1 MIDDENBEEMSTER A7 A7 0 16.7 RECHTS RIT:186)
Maar dan als een soort van sms bericht naar de portofoon.
Want zoals jullie allemaal wel weten kunnen die tetra dingen ook sms berichten ontvangen.

En ik weet niet of het waar is verder, maar hij vertelde me ook, dat dit binnen een bepaalde tij overal gaat gebeuren.
dus de capcodes die we nu kennen van LL1, LL2 en LL3 komen allemaal te vervallen en ze zullen overgaan op
het tetra sms systeem.

ik dacht laat het even weten
Mvg


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2011, 23:05:57
Vreemd, heel vreemd verhaal. Een heli wordt gealarmeerd door de regionale meldkamer alwaar hij gestationeerd is. Die regio hanteert een bepaalde alarmeringswijze (P2000, SDS of anders) en gaat daar niet alleen voor de helikopters van af wijken, dat is een broodje aap verhaal, ook al vertelt een piloot zoiets, op die manier zijn er wel meer verhalen de wereld in geholpen.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2011, 23:08:24
Wij krijgen bij de Reddingsbrigade ook alle alarmeringen (en koppelberichten) via de inbox van de porto... En dat gebeurt naar mijn weten bij veel meer dienst, dus zo vreemd is het niet...

Het is alleen de vraag of er ook nog gebruik wordt gemaakt van de flex pagers, naast de porto's ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2011, 23:10:14
Wij krijgen bij de Reddingsbrigade ook alle alarmeringen (en koppelberichten) via de inbox van de porto... En dat gebeurt naar mijn weten bij veel meer dienst, dus zo vreemd is het niet...

Vreemd niet, het gebeurt inderdaad veel, maar dat de LL's van P2000 af gaan, maar de rest van die ambu's in diezelfde regio's niet? Dat is alles behalve logisch.


Delta Charlie Foxtrot One

  • Ambulance/HAP chauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
  • don't worry be happy
Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2011, 23:13:56
Tja dat er een boel verhalen de lucht in worden geschoten..... tja dat weten we.
Maar ja ik hoorde die man z'n verhaal zo aan, en dacht er net weer aan dus wilde even kijken of hier over meer bekend was.
Tot dat ik via Google deze topic vond ... dus dacht meld het wel even erbij en wie weet weet iemand op het forum er meer over.

en het houd je weer even bezig :)
Mvg


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2011, 08:02:05
Tja dat er een boel verhalen de lucht in worden geschoten..... tja dat weten we.
Tja daar is het een piloot voor he!!  8)
1:87 modelletjes: