Ongeval na achtervolging A58 - Breda 08-02-2011

Auteur Topic: Ongeval na achtervolging A58 - Breda 08-02-2011  (gelezen 6031 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Gepost op: 9 februari 2011, 00:13:51
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8963850/__Weg_afgesloten_na_ongeval__.html?sn=binnenland,buitenland

AMSTERDAM -  De A58 richting bij Breda richting Tilburg is vanavond rond 21:00 uur afgesloten na een ernstig ongeval. De traumihelikopter is ingeroepen, alsmede twee ambulances. Een Audi is van de weg geraakt en in aanraking gekomen met een vrachtwagen.

Foto: Rob de Haas
 Foto: Jeroen Stuve De ANWB denkt dat de weg pas weer om 01:30 woensdagochtend kan worden vrijgegeven. Er is in elk geval een persoon zwaar gewond uit een auto gehaald. Een tweede persoon is lichtgewond.

Geruchten dat het om politiemensen zou gaan is volgens Jos Klaren van de KLPD een fabel. ,,Ik kan u verzekeren dat er geen politiemensen bij betrokken waren", laat hij weten.

Ik had enkel de foto's bekeken en zag op foto 2 een dikke a6 met draailamp op het dak tegen de rijrichting instaan, op foto 1 zie je iemand met baret en zwarte politie jas icm met spijkerbroek staan. Vreemd voor een VKO. Vervolgens de tekst gelezen waar expliciet gemeld wordt dat er geen agenten betrokken zijn bij het ongeval. WWEMV?

Freude am Fahren

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 9 februari 2011, 00:27:21
Ik had enkel de foto's bekeken en zag op foto 2 een dikke a6 met draailamp op het dak tegen de rijrichting instaan, op foto 1 zie je iemand met baret en zwarte politie jas icm met spijkerbroek staan. Vreemd voor een VKO. Vervolgens de tekst gelezen waar expliciet gemeld wordt dat er geen agenten betrokken zijn bij het ongeval. WWEMV?

Stel dat een andere dienst, of bijzondere eenheid passeert, mogen die dan geen hulp bieden omdat dat raar staat op de foto's?

sylvester1986

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 februari 2011, 00:31:26
Dit verklaart misschien waarom die audi er staat.

Ernstig ongeval A58 na wilde achtervolging overvallers

ULVENHOUT - De A58 richting bij Breda richting Tilburg is dinsdagavond rond 21:00 uur afgesloten na een ernstig ongeval. Het zou daarbij gaan om een achtervolging op overvallers. De traumihelikopter is ingeroepen. De ANWB en het Korps Landelijk Politiediensten spreken van 'een ernstig ongeval'.

Op het moment is er ook een helikopter van het KLPD boven de A58. De ANWB denkt dat de weg pas weer om 01:30 woensdagochtend vroeg kan worden vrijgegeven. Drie ambulances spoedden zich naar het ongeval dat tussen Galder en Ulvenhout plaatsvond. Het ongeluk gebeurde in de richting van Tilburg.

Volgens berichten zou het gaan om een achtervolging waarbij een een lid van het Arrestatie Team aanwezig was.

Verkeer richting Tilburg en Eindhoven wordt omgeleid via Rotterdam en Waalwijk.

Bron: Bredavandaag

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2011, 01:08:47
Stel dat een andere dienst, of bijzondere eenheid passeert, mogen die dan geen hulp bieden omdat dat raar staat op de foto's?

Dat zou zo maar kunnen maar ik weet het niet en dat zou speculeren zijn. Speculeren is tegen de forum regels. Gelukkig kon Sylvester mijn prangende vraag WWEMV wel beantwoorden. 0098

De woorden 'mogen' en 'raar' komen in mijn open geformuleerde WWEV verzoek niet voor.
Freude am Fahren

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2011, 01:21:14
Even een apart topic gemaakt.

Dat zou zo maar kunnen maar ik weet het niet en dat zou speculeren zijn. Speculeren is tegen de forum regels. Gelukkig kon Sylvester mijn prangende vraag WWEMV wel beantwoorden. 0098

De woorden 'mogen' en 'raar' komen in mijn open geformuleerde WWEV verzoek niet voor.

Je hebt de onderste regel nog even snel toegevoegd, omdat je jezelf tegenspreekt. Laten we die discussie maar sluiten, dat wordt een gebed zonder einde.

Hier staat weer dat het geen AT is, maar dat het om het DSI zou gaan :

http://twimmer.com/tweep/RedactieD8.html

Bijbehorende meldingen :

p2kflex
20:48:52 08-02-11GROUP-1A1 60,7 : A58 L 60,7 BREDA
1220499CPA Midden- en West-Brabant (Monitorcode)
1220622CPA Midden- en West-Brabant (Ambu 122)
p2kflex
20:53:52 08-02-11GROUP-1A1 60,7 : A58 L 60,7 BREDA
1220625CPA Midden- en West-Brabant (Ambu 125)
p2kflex
20:54:52 08-02-11GROUP-1Graag contact MKA
1220005CPA Midden- en West-Brabant (OvD-G Midden)
p2kflex
20:55:09 08-02-11GROUP-1PRIO 1 6198 6171 6132 6438 A58 L 60,7 BREDA VKO BEKNELLING (INC: 04)
1200041BRW Midden- en West-Brabant (OvD Breda - Alarm)
1200191BRW Midden- en West-Brabant (Breda - BvD)
1200198BRW Midden- en West-Brabant (Breda - Kazerneploeg)
1200238BRW Midden- en West-Brabant (Ulvenhout - Blusgroep)
1201300BRW Midden- en West-Brabant (Breda - Kazernealarm)
1201301BRW Midden- en West-Brabant (Breda - 1e TS)
1201306BRW Midden- en West-Brabant (Breda - HV)
1201925BRW Midden- en West-Brabant (Breda - Lichtkrant)
1201978BRW Midden- en West-Brabant (Ulvenhout - Lichtkrant)
1201999BRW Midden- en West-Brabant (Monitorcode)
p2kflex
21:23:41 08-02-11GROUP-1A1 60,7 : A58 L 60,7 BREDA
1220626CPA Midden- en West-Brabant (Ambu 126)
p2kflex
22:10:09 08-02-11GROUP-1Graag contact meldkamer!
1220030CPA Midden- en West-Brabant (BOT)

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2011, 08:48:26
Bijbehorende meldingen :
+ deze:
p2kflex
20:58:14 08-02-11GROUP-1A1 A58 160.7 mka tilburg J23C
0923993MKA Veiligheidsregio Gelderland Zuid (Traumaheli Life-Line-3 / MMT)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Nickvm

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2011, 12:08:58

Hier staat weer dat het geen AT is, maar dat het om het DSI zou gaan :

Dit is niet de DSI, maar waarschijnlijk het IAT zuid.

En het staat inmiddels ook op Geen Stijl  :-\
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/02/klpd_ontkent_ongeluk_arrestati.html

Onger Oensien

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 9 februari 2011, 12:46:01
Waarom maakt iedereen zich nu zo druk over die paar blauwe baretten die daar rondlopen?
Ach, dit heet nieuws maken over iets wat geen nieuws is.
Als er al wel betrokkenheid is dan komt er zeker een onderzoek met een schuldvraag.
Dit zijn zaken waar Jan Kaas niks mee te maken heeft en ook niks wijzer van wordt als hij het wel weet.

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 9 februari 2011, 13:50:19
Het verhaal aldus de KLPD:

Inzittende ongeval A58 overleden
Breda, 09-02-2011 • Een van de twee mannen die dinsdagavond gewond raakten bij een ernstig ongeval op de A58 onder Breda is vannacht in het ziekenhuis overleden. Het ongeval gebeurde omstreeks 20.45 uur vlak voor de afslag Ulvenhout.

De Audi A8 waarin de mannen zaten raakte met zeer hoge snelheid van de weg, nadat de auto een op de snelweg rijdende vrachtwagen had geraakt. De weg was tot na middernacht afgesloten voor politieonderzoek, het verkeer werd vanaf knooppunt Galder omgeleid. De man die is overleden is een 47-jarige man met een buitenlandse identiteit. De lichtgewonde is ook een buitenlandse man waarvan de identiteit nog wordt vastgesteld.

De Audi, die als gestolen stond gesignaleerd, was vlak daarvoor op de A58 bij Etten-Leur gezien en gevolgd door een arrestatieteam van het Korps landelijke politiediensten. De inzittenden waren verdachten in een rechercheonderzoek van het KLPD. Nog voordat het AT tot aanhouding kon overgaan, reed de Audi met hoge snelheid weg, en wel met zo'n hoge snelheid dat het AT de auto snel uit het zicht verloor. De reden waarom ze met zo'n hoge snelheid zijn weggereden is nog niet duidelijk. Even later kreeg het AT de melding van de KLPD-meldkamer dat de betreffende Audi vermoedelijk betrokken was bij een ernstig ongeval op de A58 bij Ulvenhout. Toen de AT-mensen na enige tijd ter plaatse kwamen,  bleek dat het om de betreffende Audi ging. Ambulance- en brandweerpersoneel waren toen al ter plekke om eerste hulp te verlenen. De politie Midden-West Brabant verricht het onderzoek naar de precieze toedracht van het ongeval. Ook aan en in de auto wordt momenteel nader onderzoek gedaan.

(edit:) http://www.politie.nl/klpd/nieuws/voor_de_pers/110209inzittendeoverleden.asp
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #9 Gepost op: 9 februari 2011, 16:10:14
Citaat
gevolgd door een arrestatieteam van het Korps landelijke politiediensten

Dat maakt het wel wat duidelijker, want ik ken maar 1 soort AT wat onder het KLPD valt dus kan je
in ieder geval zeggen dat het geen lievertjes waren. Wat ik wel appart vind is dat de auto van de
verdachten dusdanig hard reed dat de achtervolgende partij hun uit het zicht verloor.

Ik denk (ik weet dat is speculeren) dat de verdachten dusdanige capriolen uithaalde dat een achtervolging
niet te handhaven was zonder ongelukken. Wat uiteindelijk dus ook bleek.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v