Ongeval na achtervolging A58 - Breda 08-02-2011

Auteur Topic: Ongeval na achtervolging A58 - Breda 08-02-2011  (gelezen 6111 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 9 februari 2011, 17:19:36
+ punt voor de agenten, want dit is gewoon boeven vangen en dat willen we zo graag O0
Dat er nu 1 overleden is, dat is jammer, want die ontloopt nu zijn straf.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 9 februari 2011, 17:23:42
Nou voor de mensen die iets over Audi's weten... Die hebben nog al wat paarden onder de motorkap. Audi RS8 de nieuwe heeft er bijna 600. Heb geen idee was voor motor er in de auto's van het AT zit, maar er word hard gereden das zeker. Probleem zit hem ook vaak in de risico's die genomen worden. Politie mensen willen graag weer heel naar huis aan het einde van de dienst. Criminelen nemen vaker grotere risico's. Plus punt voor de politie is dat er een goede rijopleiding is gevolgd dus dat met stuurmans kunst veel kan worden gewonnen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2011, 17:26:16
+ punt voor de agenten, want dit is gewoon boeven vangen en dat willen we zo graag O0

+ voor de agenten omdat zij geen risico's hebben genomen en de verdachte ''zelfstandig'' hebben laten verongeluken. Heeft niets met boeven vangen te maken, maar gewoon met ondoorzichtige roekeloosheid van de VE's.

Ik vraag me zo langzamerhand tóch af wanneer we in Nederland bijzondere middelen gaan krijgen om achtervolgingen te stoppen ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #13 Gepost op: 9 februari 2011, 17:57:56
+ voor de agenten omdat zij geen risico's hebben genomen en de verdachte ''zelfstandig'' hebben laten verongeluken. Heeft niets met boeven vangen te maken, maar gewoon met ondoorzichtige roekeloosheid van de VE's.

Ik vraag me zo langzamerhand tóch af wanneer we in Nederland bijzondere middelen gaan krijgen om achtervolgingen te stoppen ....

Het lijkt onderhand wel nodig inderdaad. Al zijn er weinig auto's die het echte geweld kunnen bijhouden. In de UK hebben ze natuurlijk de WRX'jes en de EVO10. Maar zelfs die gaan het moeilijk krijgen tegen een RS6 of ander droom spul.

De enige betaalbare optie voor de politie is.............. Jawel de Porsche boxster
Boxster 68K  5,9 263
Boxster S 83K 5,2 272
Lexus ISF 105K 4,8 270
Chrysler 300C 110K 5,0 260

Hopelijk zien we gauw weer een Porsche met striping als "interceptor" op de weg. Natuurlijk kan het nog (veel) sneller dan de Boxster of Cayman maar dan wordt het snel heel veel duurder.
Freude am Fahren

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 9 februari 2011, 18:06:17
Tja, de vraag is of je dat moet willen....

Achtervolgingen van 200+ op (snel)wegen zijn gewoon levensgevaarlijk. Moeten wij er dan niet boven staan en afbreken? Uiteindelijk krijg je de verdachten toch wel te pakken, met vaak minder risico's. Is het niet vandaag, dan is het morgen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 9 februari 2011, 18:07:10
Ik heb het over bijzondere middelen, niet alleen over bijzondere voertuigen ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Panter

• Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 9 februari 2011, 18:14:33
Tja, de vraag is of je dat moet willen....

Achtervolgingen van 200+ op (snel)wegen zijn gewoon levensgevaarlijk. Moeten wij er dan niet boven staan en afbreken? Uiteindelijk krijg je de verdachten toch wel te pakken, met vaak minder risico's. Is het niet vandaag, dan is het morgen.

Is de inzet van een politie helikopter dan geen oplossing? De helikopter kan van een afstand toekijken waar de verdachten naar toe gaan en politiewagens er naar toe sturen. Lijkt mij veiliger dan een porsche met 200+ erachter aan sturen (jaagt verdachten alleen maar meer op).

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2011, 18:15:37
Is de inzet van een politie helikopter dan geen oplossing?

Absoluut!. Deze wordt volgens mij al steeds vaker ingezet en bied zeker een goede ondersteuning.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2011, 18:19:15
Vorige week hing ie hier nog in de lucht; opsporen verdachten met vuurwapens (melding) Maar vaak moet die vliegmachine ''net in de buurt zijn'', althans, dat hoor je achteraf altijd.

Stuk of 2, 3 van die machine's erbij zou mooi zijn..

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2011, 18:48:06
Machines zat volgens mij.... nu de centen nog om ze 24 uur per dag in de lucht te houden met bemensing erbij. ;)
greetz,  Enrique