Ongeval na achtervolging A58 - Breda 08-02-2011

Auteur Topic: Ongeval na achtervolging A58 - Breda 08-02-2011  (gelezen 6026 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2011, 18:50:51
Machines zat volgens mij.... nu de centen nog om ze 24 uur per dag in de lucht te houden met bemensing erbij. ;)

Geen idee hoeveel er zijn..?  e050 Maar inderdaad, dan de centen om ze te laten vliegen!  O0

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #21 Gepost op: 9 februari 2011, 20:08:31
Machines zat volgens mij.... nu de centen nog om ze 24 uur per dag in de lucht te houden met bemensing erbij. ;)

Ik had begrepen dat ze dat vanaf 1 januari gingen doen. 24/7 een heli of de lucht in of binnen enkele minuten
in de lucht. Stond ergens in dat artikel het citaat dat er dan ergens op de meldkamer KLPD een rode knop werd
ingedrukt en dat de heli dan werd gealarmeerd
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

weetje_hgl

• geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #22 Gepost op: 9 februari 2011, 21:00:11
Klinkt als de werkwijze waarop de trauma helicopter gealarmeerd wordt...;-)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 9 februari 2011, 21:16:22
Ik had begrepen dat ze dat vanaf 1 januari gingen doen. 24/7 een heli of de lucht in of binnen enkele minuten
in de lucht. Stond ergens in dat artikel het citaat dat er dan ergens op de meldkamer KLPD een rode knop werd

Blik op de Weg heeft hier enkele afleveringen geleden hier ook aandacht aan besteed. Ik weet alleen niet meer welke aflevering dit was.
Het idee van meerdere helikopters die geallarmeerd worden op de manier van traumaheli's vind ik erg goed.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #24 Gepost op: 10 februari 2011, 16:14:44

Wat je zegt klopt wel enigsinds. Dat heeft te maken met de vele overvallen en dan wil met de rode knop procedure hanteren.
Melding komt binnen van een overval en gelijk gaat er een heli de lucht in.
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=35772.msg721568#msg721568 Gaat er o.a. over.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

mike

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 11 februari 2011, 13:19:10
Slachtoffers achtervolging A58 uit Zuid-Amerika

BREDA - De slachtoffers van een achtervolging afgelopen dinsdag op de A58 bij Breda zijn twee mannen uit Colombia en Venezuela. Dat meldt het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) vrijdag.

De 47-jarige man uit Venezuela was op slag dood. De 34-jarige Colombiaan raakte gewond. Hij is na behandeling in het ziekenhuis vast gezet. Het KLPD signaleerde dinsdagavond een gestolen Audi A8 op de A58 bij Etten-Leur en zette de achtervolging in.

De inzittenden van de auto waren verdachten in een rechercheonderzoek. Ze reden op hoge snelheid weg van de agenten. Die verloren de Audi daardoor uit het zicht. Even later raakte de auto ter hoogte van Ulvenhout van de weg, nadat hij een rijdende vrachtwagen had geraakt.

Het KLPD liet eerder al weten dat er geen direct verband is tussen de achtervolging en het ongeluk. Voor welke zaak de mannen werden gezocht wil het KLPD niet zeggen.

bron: omroep brabant

p.i.m.

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 11 februari 2011, 14:04:31
En zojuist in krant bn destem een artikel, dat het ongeval gebeurde i.v.m. aanhouding verdachten, vervalste kentekenplaten op de audi, grote drugszaak, rotterdam, rucphen. Meer weten: www.bndestem.nl
pim

mike

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 11 februari 2011, 14:07:24
En zojuist in krant bn destem een artikel, dat het ongeval gebeurde i.v.m. aanhouding verdachten, vervalste kentekenplaten op de audi, grote drugszaak, rotterdam, rucphen. Meer weten: www.bndestem.nl
pim

Hierbij het hele artikel:

http://www.bndestem.nl/regio/breda/8134804/Fatale-crash-A58-bij-arrestatie-in-drugszaak.ece

ULVENHOUT - Het fatale ongeluk op de A58 bij Ulvenhout in de nacht van dinsdag op woensdag gebeurde toen een arrestatieteam een Colombiaanse drugsverdachte aanhield. De auto waarin hij meereed, raakte met hoge snelheid de vangrail. Dat meldt het Openbaar Ministerie vrijdag.

De man uit Colombia werd ingerekend, maar een 47-jarige Venezolaan die als vermoedelijke handlanger gold, raakte zwaar gewond en bezweek de volgende nacht aan zijn verwondingen. De bestuurder en een vierde inzittende van de verongelukte auto wisten na het ongeluk te ontsnappen.

De arrestatie werd gedaan in verband met een groot drugsonderzoek. De douane en nationale recherche wisten in de Rotterdamse haven 145 kilo coca‹ne te onderscheppen. Deze partij harddrugs werd getraceerd in een container afkomstig uit Peru.

De drugs waren verborgen in de haspel van een lier en hebben volgens justitie een waarde van circa 5 miljoen euro. Rechercheurs volgden de container toen deze vorige week vrijdag werd afgeleverd in Spijkenisse. De lier werd daar uit de container gehaald en dinsdag naar een loods in Rucphen gebracht. Toen greep de nationale recherche in.

In totaal werden dinsdag drie mannen opgepakt die worden verdacht van betrokkenheid bij dit transport. Eén van hen is de huurder van de loods in Rucphen, een 54-jarige man uit Hoeve. Behalve de Colombiaan werd een 57-jarige Rotterdammer in de boeien geslagen.

Bij de doorzoekingen van de woningen van de verdachten en de loods in Rucphen zijn vervolgens laptops, mobiele telefoons, documenten en een auto in beslag genomen. Ook de verongelukte Audi S8 met vervalste kentekenplaten is ingevorderd, laat het OM weten. De drie verdachten worden vrijdag voorgeleid aan de onderzoeksrechter met het verzoek hun voorarrest te verlengen. Justitie sluit meer aanhoudingen niet uit.

bron: bndestem.nl

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #28 Gepost op: 11 februari 2011, 16:00:33
Audi S8 er vanuitgaand dat deze geen abt-bezoekje heeft afgelegd:
163.000
450PK
540Nm
5,1 sec 0-100
250 kmpu (beperkt, anders 280)

Ik zeg dus Porsche boxster (Of Panamera Turbo). Of net als met NFS HP2 een EMP pulse, spikestrips, helikopter en roadblocks. 0098
Freude am Fahren

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 11 februari 2011, 17:54:26
Ik zeg dus Porsche boxster (Of Panamera Turbo).

En dan deelt de S8 bij een snelheid van 200 één tikje uit en je hebt twee agenten (voorgoed) kwijt ....

Zoals al eerder aangegeven, spijkermatten én 24/7 een heli ... Dit in combinatie met per KLPD én Verkeerspolitie steunpunt minimaal 1 auto waar je iets mee kan (volgen op afstand)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !