Lokaliseren C2000 mobilofoon/portofoon via GPS

Auteur Topic: Lokaliseren C2000 mobilofoon/portofoon via GPS  (gelezen 8492 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Gepost op: 9 februari 2011, 16:57:36
Ik las dat er 3 C2000 Porto's zijn gestolen uit OVD Voertuigen in de regio Limburg-Zuid.
Zijn er mee regio's die daar te maken hebben?

Ze kunnen toch worden opgespoord via de GPS die erin zit?

MvG,
Bernt
Bron: Intranet BRW Limburg-Z




bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #1 Gepost op: 9 februari 2011, 16:59:28
opgespoord weet ik eigenlijk niet  e050

maar als goed is zullen ze er weinig aan hebben want ac of de bw zelf kan hem van afstand uitschakelen / buitenwerking zetten.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 9 februari 2011, 17:03:32
opgespoord weet ik eigenlijk niet  e050

maar als goed is zullen ze er weinig aan hebben want ac of de bw zelf kan hem van afstand uitschakelen / buitenwerking zetten.


Dat klopt C2000 porto zijn heel erg makkelijk op afstand uit te schakelen. Wat ik begrepen heb zijn niet alle porto's uitgerust met GPS. Je zou dan net als mobiele telefoons via de zendmasten wel redelijk kunnen zien waar de portofoon zich bevind... Dus kort samen gevat heb je er helemaal niks aan...

gr
Mike


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2011, 17:05:12
Ik las dat er 3 C2000 Porto's zijn gestolen uit OVD Voertuigen in de regio Limburg-Zuid.
Zijn er mee regio's die daar te maken hebben?

Ze kunnen toch worden opgespoord via de GPS die erin zit?

GPS? De porto's die ik ken hebben geen GPS. Bovendien, als hij uit staat, dan houdt het ook op. En als een GPS-peiling richting een torenflat wijst, ga jij dan maar even zoeken ;)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2011, 17:06:29
Sommige politie porto's hebben wel gps (heb ik mij laten vertellen zeg maar)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2011, 17:10:17
Sommige politie porto's hebben wel gps (heb ik mij laten vertellen zeg maar)

Ja hoor bestaat  gewoon hoor. Heb zelf mee gedaan met de proef in de proef van C2000(was in 2002). Toen waren er al diverse modellen ook met GPS daar in. Zit alleen een ander prijs kaartje aan. En in het kader van de bezuinigingen en besparingen gaat men snel voor het goedkoopste model , helaas.


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2011, 17:16:44
@mike , mischien domme vraag maar ben niet helemaal thuis in het c2000 wereldje maar met die gps is dit ook gecombineerd aan het nieuwe systeem van de meldkamer want ik weet toevallig met de computer bij ons in het brandweervoertuig kan de centralist precies zien waar we rijden etc. maar bij het aan doen van de bevelvoerders porto tmo komt dit ook in het beeldscherm is bij de c2000 porto's dit ook het zelfde en is hier dan ook waar te nemen waar de porto zich bevind net zoals bij het brandweervoertuig?

gr. bart


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #7 Gepost op: 9 februari 2011, 17:22:34
De plaatsbepaling van het voertuig heeft niets met C2000 te maken, dat gaat via GPRS of RAM-Mobile Data.


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #8 Gepost op: 9 februari 2011, 17:24:30
De plaatsbepaling van het voertuig heeft niets met C2000 te maken, dat gaat via GPRS of RAM-Mobile Data.

je begrijpt me verkeerd ;) ik gaf het voertuig als voorbeeld dat je die kon volgen / zien bij ac.
en dus vroeg ik me af of dit ook op de c2000 porto's zat (dit systeem).


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #9 Gepost op: 9 februari 2011, 17:26:32
Nee AVLS(automatisch voertuig locatie systeem) staat los van C2000. Wel is het zo dat bij ons mobipol, mobilofoon, porto's en AVLS allemaal gekoppeld staan aan het roep nummer. Dus de meldkamer wet wet altijd alles van ons......