Lokaliseren C2000 mobilofoon/portofoon via GPS

Auteur Topic: Lokaliseren C2000 mobilofoon/portofoon via GPS  (gelezen 8621 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 9 februari 2011, 17:27:47
je begrijpt me verkeerd ;) ik gaf het voertuig als voorbeeld dat je die kon volgen / zien bij ac.
en dus vroeg ik me af of dit ook op de c2000 porto's zat (dit systeem).

Ik begrijp je prima, maar jij mij niet. Het staat los van C2000, dus nee dat kan niet. Tenzij het, zoals Mike al zegt, uitgebreide porto's zijn waarvan hij net zo goed zegt dat die ivm het kostenplaatje niet/nauwelijks gebruikt worden. Theoretisch kan het dus wel, maar in de praktijk zal het niet of nauwelijks gebruikt worden.


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #11 Gepost op: 9 februari 2011, 17:28:34
Ik begrijp je prima, maar jij mij niet. Het staat los van C2000, dus nee dat kan niet. Tenzij het, zoals Mike al zegt, uitgebreide porto's zijn waarvan hij net zo goed zegt dat die ivm het kostenplaatje niet/nauwelijks gebruikt worden. Theoretisch kan het dus wel, maar in de praktijk zal het niet of nauwelijks gebruikt worden.

oke dat wou ik even duidelijk horen / weten bedankt  O0 e050


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #12 Gepost op: 9 februari 2011, 17:28:46
je begrijpt me verkeerd ;) ik gaf het voertuig als voorbeeld dat je die kon volgen / zien bij ac.
en dus vroeg ik me af of dit ook op de c2000 porto's zat (dit systeem).

Het is technisch wel mogelijk op deze manier. Zijn ook testen mee geweest. Als je bv als politie koppel te voet of met de fiets bent dat de meldkamer wel kan zien waar je bent aan de hand van je C2000 porto. Echter wordt zo ver ik weet nog niet in de praktijk gebruikt.


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #13 Gepost op: 9 februari 2011, 17:29:54
Het is technisch wel mogelijk op deze manier. Zijn ook testen mee geweest. Als je bv als politie koppel te voet of met de fiets bent dat de meldkamer wel kan zien waar je bent aan de hand van je C2000 porto. Echter wordt zo ver ik weet nog niet in de praktijk gebruikt.

oke kijk dit bedoelde ik maar dus niet in praktijk en dus deze optie zaal dus ook wel niet werken als die uitstaat. dus zaal ook wel niet helpen. bedankt  O0


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #14 Gepost op: 9 februari 2011, 21:16:22
Tsja ... het is en blijft (zoals eerder gezegd) afhankelijk van de portofoons die gebruikt worden.
Het kost ongeveer 15 a 20 minuten en ik heb de informatie (opgevraagd) betreffende de locatie van één van onze porto's tot op een afstand van 30 meter.
Ook als hij uitstaat.
Ook als hij onbruikbaar gemaakt is.
Ook als de accu er af is.
Maar ja ... het verhaaltje torenflat ... Het werkt niet 3 dimensionaal  ;)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #15 Gepost op: 9 februari 2011, 21:59:17
GPS via C2000 werkt prima het is alleen geen primaire dienst. Dit betekend dat als er brandbreedte tekort is bij het spraak gedeelte dat deze dan van de GPS afgehaald word. Hierdoor is het (nog) niet stabiel genoeg om operationeel te gebruiken.

Sommige regio's gebruiken wel een gedeelte ervan. In het touchscreen worden de actuele coordinaten weergegeven. De bevelvoerder kan deze gebruiken en door geven aan de centralisten. Vooral bij natuurbrand is dat handig als er geen MDT of AVL in het voertuig zit
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2011, 21:23:35
aan gezien c2000 via een gsm princiepen werkt kun je ze makzat via de zendmasten traceren wat echter bij het normaalen portofoon princiepen niet gaat aan gezien daar de zender niet kan zien wie het ontvangt. de meesten c2000 portofoons zijn wel degelijk van gps voorzien alleen niet bij alle types kun je van uit de protofoon zelf de gps gebruiken en niet allemaal kun je ze realtime via een programa waar mee je normaal op een alarmcentrale onderanderen voerthuigen volgt volgen.

Bericht aangepast: Bevatte informatie die niet op een openbaar forum thuis hoort Uiltje -> moderator


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #17 Gepost op: 10 februari 2011, 22:12:25
Is het wel zo verstandig om dit soort technische know-how informatie hier op het forum neer te zetten?
Met deze informatie zou je dus als eerste als je een porto gestolen hebt dingen kunnen gaan doen die je anders niet gedaan zou hebben.
Ik vind het niet verstandig om het zo open en bloot op het forum te zetten.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #18 Gepost op: 11 februari 2011, 08:08:39
Is het wel zo verstandig om dit soort technische know-how informatie hier op het forum neer te zetten?
Met deze informatie zou je dus als eerste als je een porto gestolen hebt dingen kunnen gaan doen die je anders niet gedaan zou hebben.
Ik vind het niet verstandig om het zo open en bloot op het forum te zetten.
de genen die het over het algemeen leuk vinden en intresant vinden zo een c2000 portofoon in handen te krijgen zitten allemaal op scannerforums daar is deze info al heel vaak besproken.
ook is die info op heel veel plaatsen terug te vinden het is zelfs een keer op tv geweest dus deze info is al openbaar te vinden voor iedereen.
als je zo portofoon zomaar openschroeft zonder kennis is hij gelijk niks meer waard dus dan hebben ze er ook niks meer aan dus veel anders kunnen ze er niet mee doen.
de enige die zoiezo wat an zo een protofoon hebbben zijn mensen die ze zelf leveren en programeren die hebben al die kennis ook al.
ze hebben in nederland toen het systeem was te lang gewacht met het invoeren dat het meesten achterhaald is en de echte freak allang alles weet van het apperatuur nog meer dan de mensen die er mee werken. zo zitten er veel meer foute in het systeeem zo kun je het namelijk heel eenvoudig plat leggen maar die info staat niet op internet dus geef ik deze ook niet vrij het enigen wat ik vrij geef is info die al lang een breed bekend is. maar aan jullie reacties te zien niet bij jullie tewrijl op dit forum meerderdeel zelf gebruiker van c2000 zit dit valt mij toch wel teggen


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #19 Gepost op: 19 februari 2011, 22:34:23
Tsja ... het is en blijft (zoals eerder gezegd) afhankelijk van de portofoons die gebruikt worden.
Het kost ongeveer 15 a 20 minuten en ik heb de informatie (opgevraagd) betreffende de locatie van één van onze porto's tot op een afstand van 30 meter.
Ook als hij uitstaat.
Ook als hij onbruikbaar gemaakt is.
Ook als de accu er af is.
Maar ja ... het verhaaltje torenflat ... Het werkt niet 3 dimensionaal  ;)

Dan ben ik nu toch wel heel benieuwd, hoe je een apparaat kan peilen, wat totaal geen Radiofrequent uitzending doet, spanningsloos is en een klap met een hamer heeft gehad.  Sorry, maar deze bewering lijkt me een broodje Gorilla, ( aangezien een aap een te klein is voor mijn gevoel ).


aan gezien c2000 via een gsm princiepen werkt kun je ze makzat via de zendmasten traceren wat echter bij het normaalen portofoon princiepen niet gaat aan gezien daar de zender niet kan zien wie het ontvangt. de meesten c2000 portofoons zijn wel degelijk van gps voorzien alleen niet bij alle types kun je van uit de protofoon zelf de gps gebruiken en niet allemaal kun je ze realtime via een programa waar mee je normaal op een alarmcentrale onderanderen voerthuigen volgt volgen.

Bericht aangepast: Bevatte informatie die niet op een openbaar forum thuis hoort Uiltje -> moderator

Ik kan je vertellen, dat het peilen van een analoge mobilofoon makkelijker is, dan een GSM uitpeilen. Voor een GSM uitpeilen heb je het GSM netwerk nodig. voor het peilen van een 'analoge' portofoon of mobilofoon, heb je aan 2 eenvoudig zelf te bouwen peil ontvangers genoeg. Zelfs 1 peiler in een auto en beetje logisch peilen, lukt goed. ( agentschap telecom doet niet anders )  Vliegtuigen worden ook met radiopeilers gepeild en met 2 of 3 peilers wordt er een kruispeiling gedaan.

Maar in ALLE gevallen, dat je een zender ( 'analoog', C2000 , GSM of welke technologie dan ook) uit wil peilen, zal de zender  ingeschakeld moeten zijn. In sommige gevallen, kan je ook nog een ontvanger uitpeilen door slechte radiofrequente afscherming van het apparaat. ( dit moet dan wel heel dicht bij zijn )
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken