Tsja ... het is en blijft (zoals eerder gezegd) afhankelijk van de portofoons die gebruikt worden.
Het kost ongeveer 15 a 20 minuten en ik heb de informatie (opgevraagd) betreffende de locatie van één van onze porto's tot op een afstand van 30 meter.
Ook als hij uitstaat.
Ook als hij onbruikbaar gemaakt is.
Ook als de accu er af is.
Maar ja ... het verhaaltje torenflat ... Het werkt niet 3 dimensionaal
Dan ben ik nu toch wel heel benieuwd, hoe je een apparaat kan peilen, wat totaal geen Radiofrequent uitzending doet, spanningsloos is en een klap met een hamer heeft gehad. Sorry, maar deze bewering lijkt me een broodje Gorilla, ( aangezien een aap een te klein is voor mijn gevoel ).
aan gezien c2000 via een gsm princiepen werkt kun je ze makzat via de zendmasten traceren wat echter bij het normaalen portofoon princiepen niet gaat aan gezien daar de zender niet kan zien wie het ontvangt. de meesten c2000 portofoons zijn wel degelijk van gps voorzien alleen niet bij alle types kun je van uit de protofoon zelf de gps gebruiken en niet allemaal kun je ze realtime via een programa waar mee je normaal op een alarmcentrale onderanderen voerthuigen volgt volgen.
Bericht aangepast: Bevatte informatie die niet op een openbaar forum thuis hoort Uiltje -> moderator
Ik kan je vertellen, dat het peilen van een analoge mobilofoon makkelijker is, dan een GSM uitpeilen. Voor een GSM uitpeilen heb je het GSM netwerk nodig. voor het peilen van een 'analoge' portofoon of mobilofoon, heb je aan 2 eenvoudig zelf te bouwen peil ontvangers genoeg. Zelfs 1 peiler in een auto en beetje logisch peilen, lukt goed. ( agentschap telecom doet niet anders ) Vliegtuigen worden ook met radiopeilers gepeild en met 2 of 3 peilers wordt er een kruispeiling gedaan.
Maar in ALLE gevallen, dat je een zender ( 'analoog', C2000 , GSM of welke technologie dan ook) uit wil peilen, zal de zender ingeschakeld moeten zijn. In sommige gevallen, kan je ook nog een ontvanger uitpeilen door slechte radiofrequente afscherming van het apparaat. ( dit moet dan wel heel dicht bij zijn )