En een schorsing volgt na meerdere fouten / missers? Mits er iemand aan de bel trekt, natuurlijk..
Nou, als je ''Medische missers google-ed'' kom je aardig wat tegen.
Ja maar, sorry dat ik het zeg, daar zitten ook heel veel onterechte beschuldigingen tussen...
En n.a.w. zal dat 9 v.d. 10 keer ''per ongeluk'' zijn geweest, maar toch. Het lijkt mij een vak waar fouten maken uit den boze is.
Dinges, dat is het nu juist waar ze in de luchtvaart mede dankzij CRM veel verder mee zijn. Daar accepteren ze dat mensen fouten maken, echter door goede analyse en een open interne cultuur waarbij men los van hiërarchische verhoudingen elkaar aanspreekt de nadelige gevolgen afgewend danwel beperkt kunnen worden.
Lees hier anders eens meer erover en de mogelijke toepassingen binnen de gezondheidszorg. (
http://www.zorgmarkt.net/files/downloads/037-040_ZM03_ART08_Kwal-2%20[Alleen-lezen].pdf
) URL even copy-pasten, krijg hem niet fatsoenlijk als link erin.)
Verder lijkt het nu weer alsof dit alleen op artsen van toepassing is echter geldt dit ook voor o.a. verpleegkundigen, fysiotherapeuten, tandartsen, etc.
En om gelijk de parallel naar jouw vakgebied te trekken Dinges, durf jij bij iedere pleeg aan zijn mouw te trekken als hij in jouw ogen een fout(je) maakt? Ik denk het niet en dat is helaas momenteel nog overal zo in de gezondheidszorg.