Nachtelijke B-urgentie ambulance

Auteur Topic: Nachtelijke B-urgentie ambulance  (gelezen 3490 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Gepost op: 10 februari 2011, 19:23:09
We kennen ''parate diensten'' en ''slaapdiensten'' , en alles wat daar tussenin zit en bij hoort. Verschilt nogal, in den lande.

Komt het vaak voor dat je 's nachts een B-urgentie op krijgt, via de MKA? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je bij een B-rit om 04.00 uur denkt: kon dat dan niet wachten tot 07.00 uur?

Soms denk ik wel eens: ''Hang er dan een A2 aan, dat doet minder pijn als je 's nachts op pad moet''.  0098
Gekheid, de melding blijft natuurlijk hetzelfde!

Hoe zijn ervaringen hieromtrent elders in den lande?




Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2011, 19:50:07
heb een vraagje, is het dan een B vervoer vanaf thuis naar een ziekenhuis of gaat het ook om de VWS`jes?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2011, 19:54:11
heb een vraagje, is het dan een B vervoer vanaf thuis naar een ziekenhuis of gaat het ook om de VWS`jes?

Nee, VWS zie ik als A2. Dan moet je gewoon z.s.m. zorgen dat je in het verlangde gebied terecht komt.

Echt B-urgenties dus. Van thuis naar ZKH, van ZKH naar thuis, van ZKH naar ZKH...etc.


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2011, 19:57:56
Nee, VWS zie ik als A2. Dan moet je gewoon z.s.m. zorgen dat je in het verlangde gebied terecht komt.

Echt B-urgenties dus. Van thuis naar ZKH, van ZKH naar thuis, van ZKH naar ZKH...etc.
in Gelderland-zuid is een VWS een B urgentie voorbeeld: B 6658KJ 64 C VAN HEEMSTRAWEG - N322 BENEDEN-LEEUWEN [vws] voorwaardescheppend


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2011, 20:07:39
Klopt, wordt vaak gekoppeld onder een B-urgentie. Maar, bedoel dus echte ritjes, met patiënten. :)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2011, 20:21:13
Academische ziekenhuizen hebben vaak de neiging op patiënten over te laten plaatsen naar een perifeer ziekenhuis. Ja, inderdaad gerust midden in de nacht.
De kunst is dus om je patiënten 's avonds niet meer aan te bieden op de SEH van een academisch ziekenhuis, maar direct bij het perifere ziekenhuis. Dat scheelt weer een ritje.


rooster

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2011, 20:48:25
Tja... B ritten in de nacht. Zelf werk ik in Groningen op de ambu en maak het gelukkig niet vaak mee dat er in de nacht B ritten zijn. Vorige week kregen we wel om 04:00 een  "B" rit(een stabile pat. van zkh naar zkh), alleen wordt die dan een A2 genoemd. Dit vind ik zeer slecht voor de paraatheid van de regio, mijn post heeft in de post snacht maar 1 ambu, dus het hele gebied is dan leeg. Meldkamers moeten naar mijn idee gewoon strenger worden en alleen van 0800 tot 1700 B ritten accepteren. S'avonds hebben we wel veel b ritten en dan is ook het hele gebied leeg.


ziggy-stardust

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2011, 21:31:37
Persoonlijke aanvallen op de man gespeeld die helemaal niks met de discussie in het topic te maken hebben worden niet getolereerd. Mocht je iets kwijt willen wat maar voor een van de deelnemers aan de discussie is bestemd kun je daar de PM voor gebruiken.

En nu gaarne weer ontopic

Mike
Moderator  


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2011, 22:18:44
soms wel 3 B-ritten per nachtdienst, als de dag erg druk is geweest houden we over het algemeen nog wat couveuseritten over om midden in de nacht te doen.... en en zeker academisch ziekenhuis heeft vaak de neiging om opruiming te houden wat nog gehonoreerd wordt ook...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


112Bemmel

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 19 maart 2011, 14:33:24
Hallo,

Ik had even gezocht op internet en het forum maar kon niks vinden. Er zijn regelmatig B-ritten 's nachts. Nou is dit besteld vervoer, maar 's nachts word er volgens een kennis van me niks gedaan wat niet spoedeisend is in het ziekenhuis. En toen ik zei dat die B-ritten er niet voor niks waren ontstond er een disscusie. Weet iemand waarom deze B-ritten er ook 's nachts zijn?

Alvast bedankt:)