Q-koorts epidemie Nederland

Auteur Topic: Q-koorts epidemie Nederland  (gelezen 133145 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Tijgernest

• Senior gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 21 december 2009, 22:55:05
Het grote moorden is begonnen. Wees trots, mens!
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter

Tijgernest

• Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 21 december 2009, 22:58:12
Het grote moorden op zwangere dieren is begonnen. Wees trots, mens !

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 21 december 2009, 22:59:19
@tijgernest: wat zou volgens jou op dit moment de oplossing zijn om de epidemie te stoppen? ???

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #103 Gepost op: 21 december 2009, 23:03:29
Mag ik deze even inkoppen?

Check voor de grap eens de eerste melding over Q-koorts in dit topic en dan met name de datum. Freakin' 2007!!!!!!

Dan kun je maar 1 ding concluderen:
Er heeft iemand vreselijk niet zitten opletten.

Dit had helemaal niet nodig geweest als er eerder maatregelen genomen waren.

@ tijgernest: ben geen geitewollesok, vind soms je benadering ten opzichte van dierenwelzijn schurken aan het radicale, maar in dit geval geef ik je groot gelijk.
Wat er nu gebeurt had niet nodig geweest.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 21 december 2009, 23:06:17
http://www.ad.nl/ad/nl/1015/Gezondheid-wetenschap/photoalbum/detail/452226/6570/2/Eerste-geiten-geruimd.dhtml#photo

[img width=700 height=480]http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/15/8/11/album_large_91196.jpg

[img width=700 height=466]http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/7/0/3/album_large_91188.jpg

[img width=693 height=495]http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/3/13/14/album_large_91184.jpg

[img width=700 height=455]http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/6/16/2/album_large_91187.jpg

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 21 december 2009, 23:07:44
Mag ik deze even inkoppen?

Check voor de grap eens de eerste melding over Q-koorts in dit topic en dan met name de datum. Freakin' 2007!!!!!!

Dan kun je maar 1 ding concluderen:
Er heeft iemand vreselijk niet zitten opletten.

Dit had helemaal niet nodig geweest als er eerder maatregelen genomen waren.

@ tijgernest: ben geen geitewollesok, vind soms je benadering ten opzichte van dierenwelzijn schurken aan het radicale, maar in dit geval geef ik je groot gelijk.
Wat er nu gebeurt had niet nodig geweest.

Dat klopt maar daar doe je nu niets meer aan. Nu is er een groot probleem en hoe los je dit anders op dan ruimen... Zijn er nog andere alternatieven? ??? Dat je dit anders moet aanpakken, bij het begin, bij de bron is mij wel duidelijk... :-X

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 21 december 2009, 23:11:32
*Slik* Ik hoef dit eigenlijk niet te zien.  :-X

Hier nog iemand. Volstaat alleen een link niet? ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #108 Gepost op: 21 december 2009, 23:13:18
De waarheid is soms hard, maatjes.

Maar daarom niet minder waar en een foto zegt soms meer dan 1000 woorden.

Tijgernest

• Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 22 december 2009, 00:42:51
De waarheid is soms hard, maatjes. Maar daarom niet minder waar en een foto zegt soms meer dan 1000 woorden.

Helemaal mee eens. Zulke foto's worden bij voorkeur zoveel mogelijk uit de media gehouden "om de bevolking niet te schokken". Inderdaad is de waarheid hard - en dat mag best gezien worden! Liefst zo breed mogelijk ! Wandaden moeten niet worden verstopt, die moeten aan de grote klok worden gehangen.

Deze bacterie komt niet alleen bij geiten en schapen voor, maar ook bij vele andere diersoorten, waaronder koeien, varkens, vogels, huisdieren en teken. Ook bosjes mensen blijken antilichamen te hebben tegen deze bacterie en zijn dus drager geweest of zijn het nog. Dierenartsen, boeren, onderzoekers, slachthuispersoneel ..................... . Moeten we die ook allemaal ruimen dan? Net zulke kul als het ruimen van al deze arme dieren. Wat er nu gebeurt is voornamelijk politieke zelfbevrediging. Vaccineren werd gepropageerd - en zou nu ineens niet voldoende meer zijn. Ook gevaccineerde dieren worden gedood - zodat niet eens meer kan worden aangetoond dat het spul werkt. In Australie worden mensen met succes geënt - maar dat mag hier weer niet "omdat het hier nog niet is goedgekeurd". Waarom moet elk land altijd opnieuw het wiel uitvinden? Is dat misschien voor de werkverschaffing van eigen onderzoeksinstituten? Ent de dieren en ent de mensen in hun directe omgeving ! En zorg daarnaast voor zeer goede hygiënische omstandigheden op de bedrijven. Want de bacterie Coxiella burnetii kan veel hebben en kan langere tijd in het milieu overleven, o.a. in mest (mensenpoep...) en besmet stof. Vergist het besmette materiaal op lokatie of gebruik het in verbrandingsovens zodat je deze bron wegneemt - dat is naast enten de beste bronbestrijding!

Eigenlijk zou ik niet meer willen kijken op dit onderwerp - ik word er diep triest van. Maar aan de andere kant vind ik dat laf - ten behoeve van al die arme onschuldige dieren voel ik me gedwongen een tegenstem te laten horen, al is het nog zo'n kleine. Als dat radicaal is, dan zij het maar zo. Waar politici uit eigen- en parrtijbelang te bang zijn hun nek uit te steken met een ander geluid (en al lang niet meer weten waar die "C" van CDA ooit voor stond) - en wetenschappers nooit iets met zekerheid durven zeggen en daarom maar overtrokken maatregelen voorstellen zodat zij later niet de schuld kunnen krijgen als er nog iemand ziek wordt, zal ik blijven vragen om breder te kijken dan die goedkope pavlovreactie van "maak maar af". Mijn kop zal ik boven dat afmaak-maaiveld uit blijven steken. En wie wil hakken, die doet z'n best maar. Als ik die dieren zie, wordt mijn nek van elastiek!