Q-koorts? Kan me niet boeien’
Gepubliceerd op 21 april 2010, 17:24
Laatst bijgewerkt op 21 april 2010, 17:32
Mees Sjerps, Max Sandifort en Robert Bakker (alle drie
spelen met geitjes op de geitenweide van MAK Blokweer. Ze zijn niet bang voor de geiten. Ook niet als ze horen dat twee geiten -die op een quarantaineweide staan- een Q-koortsbacterie meedragen. Mees: ,,Alleen, ik ga niet naar die geitjes toe. Ik ben niet gek!''
De sfeer op de kijkboerderij is rustig. Bezoekers maken zich niet erg druk om het bericht dat de Q-koortsbacterie is gevonden. Ze gaan ervan uit dat MAK genoeg voorzorgsmaatregelen heeft genomen tegen de verspreiding van Q-koorts. Jelle Blaauw, pedagogisch medewerker bij een buitenschoolse opvang, loopt met acht kinderen rond over de kijkboerderij. Hij is niet ongerust over het bericht dat vandaag in het Noordhollands Dagblad stond dat een Hoornaar Q-koorts had en vaak in de kinderboerderij kwam waar enkele geiten drager blijken van deze bacterie: ,,Het kan me niet boeien. Bij MAK Blokweer wordt er zorgvuldig mee omgegaan. Het is hier schoon en we komen niet met de geiten in aanraking.''
Deze opstelling wordt gewaardeerd door beheerder Daphne van Rooden en manager An van Elst. ,,Er is geen reden voor paniek. Als we ruimen, creëer je juist onrust. Daarbij ga je dingen doen die onnodig zijn.''
Meer in de Enkhuizer Courant en Dagblad voor West-Friesland van donderdag 22 april
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieuws/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article6017223.ece/%C2%92Q-koorts-Kan-me-niet-boeien%C2%92