Sponsoring/Reclame bij NRK

Auteur Topic: Sponsoring/Reclame bij NRK  (gelezen 5687 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

janvdr

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • Instructeur EHBO en AED, Hoofdbrandwacht
    • EHBOweb
Gepost op: 26 september 2004, 22:03:39
Naast mijn instructeursschap bij tvIII mag ik ook proberen wat fondsen te werven. Nu is ons bestuur erg bang voor vermeldingen van sponsoren. Wie kan mij de regelgeving van het LB hierover vertellen? Wie kan mijn vertellen wat andere afdelingen voor een normen aan houden? Liefst met foto. (mag ook gemaild worden!)

Alvast bedankt!
Jan


Bijna  obm (allen nog examen repressie brand)


kluivingh

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 12 december 2004, 23:57:30
Naast mijn instructeursschap bij tvIII mag ik ook proberen wat fondsen te werven. Nu is ons bestuur erg bang voor vermeldingen van sponsoren. Wie kan mij de regelgeving van het LB hierover vertellen? Wie kan mijn vertellen wat andere afdelingen voor een normen aan houden? Liefst met foto. (mag ook gemaild worden!)

Bel het LB 070 - 4455666 en vraag om het service bureau.


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #2 Gepost op: 13 december 2004, 00:16:26
niet bang zijn, landelijk bureau laat de vierdaagsehulpverlening in Nijmegen ook flink sponsoren he?

mzzl, d'n druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #3 Gepost op: 13 december 2004, 11:21:33
Dit is toch van het zotte..dat een organisatie die (erg ruime) subsidie krijgt sponsoren gaat zoeken om het financieel rond te breijen!!!!  Kun je nagaan welke financiele problemen particuliere hulpverleningsorganisaties hebben (zonder winstoogmerk)

Ik vind dit gewoon erg krom.

Pedro


Michel

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 13 december 2004, 17:34:52
Dit is toch van het zotte..dat een organisatie die (erg ruime) subsidie krijgt sponsoren gaat zoeken om het financieel rond te breijen!!!!  Kun je nagaan welke financiele problemen particuliere hulpverleningsorganisaties hebben (zonder winstoogmerk)

Ik vind dit gewoon erg krom.

Pedro

De 'erg ruime'  ??? subsidie krijgt het Rode Kruis omdat zij de taak hebben gekregen hulp te verlenen wanneer bijvoorbeeld gemeenten dit verlangen in een crisissituatie. Prepareren kost geld. Maar daarnaast heeft het Rode Kruis nog andere activiteiten die zij belangrijk vind. Daar is niet altijd geld voor, mede omdat elke afdeling haar eigen financiële beleid voert.
Wanneer een afdeling dus iets meer wil, moet het ook op zoek naar geld. Als je stelt dat het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn, ben ik het natuurlijk helemaal met je eens.

Groeten van Michel


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #5 Gepost op: 14 december 2004, 21:00:24
Toch kan enige sponsoring voordelen hebben. Een bedragje extra is welkom om dingen te doen die vanuit de normale begroting moeilijk kunnen. Daarnaast kan sponsoring leiden tot  betrokkenheid van externe partners bij de werkzaamheden van de groep.

Sponsoring kent vele vormen die ieder hun voors en tegens hebben. Vaak wordt gedacht aan de slager op de hoek maar er zijn ook vele fondsen en stichtingen die bereid zijn bij te dragen, vaak gaat het dan om een specifiek doel of project.
Kost wat moeite, maar is zeker interessant.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 18 december 2004, 12:03:34
Zolang de sponsering de grondbeginsdelen van het Rode Kruis niet aantast, dan heb ik geen moeite met sponsering en de bijbehorende publiciteit er om heen.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #7 Gepost op: 18 december 2004, 13:07:16
Het Rode Kruis Nederland is deel van een INTERNATIONALE ORGANISATIE en mag i.p. dus niet gesponsord worden. Anders kun je de regeringen van de diverse landen ook wel gaan sponseren (zal ook wel gebeuren met steekpenningen  ;D).

Maar dannog. Als een Rode Kruiseenheid NIET rond kan komen dan moet er wat anders gebeuren dan sponsering. Want een brandweerorganisatie mag ook niet gesponsord worden.


Luke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #8 Gepost op: 18 december 2004, 15:44:35
De relatie met de brandweer mis ik hier even. Of zijn die ook internationaal georganiseerd? ::)
Naar aanleiding van jou reacties heb ik het idee dat je nog niet zoveel weet van de Rode Kruis organisatie. Misschien eerst handig om je daarin te verdiepen alvorens wat te bleare.

De Garoete
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #9 Gepost op: 18 december 2004, 16:17:13

Naar aanleiding van jou reacties heb ik het idee dat je nog niet zoveel weet van de Rode Kruis organisatie. Misschien eerst handig om je daarin te verdiepen alvorens wat te bleare.

De Garoete

Ten eerste mag je wel wat aan je taalgebruik doen. Verder blijf ik van mening dat een organisatie zoals het Rode Kruis (die al subsidie krijgt) het hier mee moet kunnen doen.