Ik was erbij op de 4-daagse... De mensen van het detachement (degenen die niet uit Nijmegen komen) hadden een shirt aan met op de achterkant het rode kruislogo, en op de voorkant een niet nader te noemen merk blarenpleister. Het rode kruis (althans, die afdeling) kreeg hier GEEN geld voor, alleen die shirts om de kosten van 6 polo's per persoon te besparen.
Deze mensen moesten namelijk een dag of 4-6 in Nijmegen verblijven, en de afdelingen waar deze mensen vandaan kwamen hadden simpelweg niet genoeg shirts om mee te geven, danwel geen trek in het nutteloos aanschaffen van tig extra shirts...
Ik ben overigens tegen deze vorm van sponsoring, maar een andere oplossing kan ik ook niet bedenken. Het geld moet er toch komen...
he delta, ik loop zelf ook de 4-daagse mee. Wij als detachement wandelgroep krijgen ook t-shirts van het rode kruis.
Binnen deze wandelgroep vallen ook veel niet-rode kruisers en ik neem aan dat er ook meerdere niet-rode kruisers ingedeeld zijn op posten.
Deze personen moeten wel allemaal herkenbaar zijn als hulpverlener.
Bovendien, onze afdeling draait autonoom, dus niet op sponsoring. Helaas hebben wij dan ook maar 1 polo, 1 broek en 1 parka. En in die kleding ga ik dus niet 4 dagen wandelen (dan hoef je niet meer herkenbaar te zijn, dan ruiken ze dat je van het rode kruis bent)
Ik weet dat er wel afdelingen zijn die gesponsord worden en als kleine tegenprestatie een klein merkteken op hun kleding voeren. Volgens den Haag is dit toegestaan.
Als je denkt aan uniformiteit ben ik wel van mening dat sponsor logo's niet zichtbaar moeten zijn op kleding of tassen. maarja dat is mijn persoonlijke mening.
verder vindt ik het prima als een afd. besluit gesponsord te worden, ook omdat men het anders niet kan trekken.