Een overleg zonder discussie?
En wat is een ongeval. Een boot met warmgelopen keerkoppeling noem ik geen ongeval. Dan gaat het niet om gewonden maar om geld. Als je dan schermt met je OSC en Dedecated unit status maak je daar naar mijn mening misbruik van. Die status geldt alleen tijdens SAR akties zoals je al terecht opmerkt. Doe je dat op die manier lok je wel discussies uit. Eerder die maand kwamen wij een binnenvaarder met motorpech (geen koeling) tegen in het donker nabij het eiland 't Hooft op het IJmeer met een kinderparijtje gaande aan boord (25 kinderen onder de 10 jaar). Om geen risico te lopen beslissen we niet zelf slepen maar roepen assistentie in van Marken, hoewel wij gewoon zijn om ook een binnenvaarder, mits het roer in orde is, er gewoon achter te hangen. Niets aan de hand, samen dat ding naar de Oranjesluizen gesleept, wij erachter zij ervoor. Op z'n eigen plekje gelegd door wij beetje duwen, zij beetje trekken keurig, zo hoort het. Kinderdjes blij, pappa's en mamma's blij eigenlijk iedereen blij!
Nu zouden we dat weer alleen moeten doen vanwege een beschadigd ego: als we ze nu roepen komen ze niet meer zegt Marken in een brief aan het hoofdkantoor.
Gaat het net een beetje goed met de reddingsbrigades hier, krijg je dat weer.
De tijden veranderen: we waren bij Klaas Post op Urk(we zijn op zoek naar een nieuwe motor). Proefvaren met zijn 300 PK Yamaha. Komen we in de haven de KNRM in een RIB tegen. Aktie?? Nee hoor, die gingen in volle bepakking alle pasanten langs met redder aan de wal formulieren.
Tja...
Henk